Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht Macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoektocht Macro lens

De "nieuwe" Sigma 105mm OS Macro is optisch de beste 105mm macrolens van het ogenblik, beter dan merkeigen lenzen van Nikon en Canon en véél beter dan de Tamron.
    Ik heb zelf deze week de 100mm Tokina aangeschaft omwille van de prijs/kwaliteit, gebruiksgemak (omwille van het AF/M systeem) en omdat ik ze toch niet heel veel ga gebruiken.

Comment

Ik adviseer steeds ; koop eerst eens een voorzet lens ( acromaat best) , geeft zeer mooie resultaten en je merkt of macro je wel ligt . 't Is stukken goedkoper en als je later toch voor macro(lens) gaat kan je ze nog steeds gebruiken !(2/1) 't Is ook handiger dan tussenringen en minder stof op je sensor .
      Thierry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
        De "nieuwe" Sigma 105mm OS Macro is optisch de beste 105mm macrolens van het ogenblik, beter dan merkeigen lenzen van Nikon en Canon en véél beter dan de Tamron.
        Ik wil je niet tegenspreken, maar opnieuw vraag ik mij af: hoe zichtbaar is "véél beter" in het eindresultaat? De meeste macrolenzen zijn intrinsiek al retescherp. Ik durf mijn scherpste macrofoto's zonder schroom vergelijken met foto's gemaakt met duurdere lenzen die op papier beter zijn.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Bij DXO blijkt dat toch niet zo meteen te kloppen ...... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
            Bij DXO blijkt dat toch niet zo meteen te kloppen ...... ?
            lenzen zijn er niet om te testen maar om te gebruiken.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Absoluut mee eens . Maar 't is toch handig die tests . En je merkt toch echt wel een verschil , ook in gebruik !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                Ik heb zelf deze week de 100mm Tokina aangeschaft omwille van de prijs/kwaliteit, gebruiksgemak (omwille van het AF/M systeem) en omdat ik ze toch niet heel veel ga gebruiken.
                Volgens de ene test wel...volgens de ander (bijv. Dxo haalt de Nikkor 105 een score van 34 op de D3x...en de Sigma op dezelfde camera een score van 23. Toch fors verschil...)

Wat dat betreft denk ik dat de Canon 100mm L de beste 100mm macro is, gezien die in alle testen voor constant goed scoort...

Maar zoals hierboven aangegeven...ze zijn allemaal al zó goed...dat het in het de echte wereld bar weinig verschil maakt
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb de 90mm en ik vind het echt een top lens!

Comment

Working...
                  X