Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L
De 100-400 is ook een mogelijke optie ik gebruik deze maar al te graag.
Maar als je daar een extender opzet zou je een iq krijgen alsof je hem achteraf hebt gecropt, zeggen ze. Nog maar te zwijgen van de tragere AF.
Het enige voordeel is dan m.i. dat je een ingezoomd zoekvenster hebt, waardoor je de details op je gecropte foto vooraf beter kunt zien.
Ik heb geen extender, en ook geen croptoestel, maar krijg wel vaak het verwijt dat ik teveel crop.... en vaak door degene die niets anders doen dan dat.
Ik bedoel dat een goede fotograaf misschien kan verdoezelen dat er een extender opstond, maar dat zo`n ding de IQ van de foto zeker niet verbetert.
Het is veel makkelijker met een lens van de juiste brandpuntsafstand, zonder extender.
Re: Canon 70-200 F4 L IS USM + Extender of Canon 70-300 L
Intussen heb ik de Canon extender 1.4 III op de Canon 70-200 F4 kunnen testen.
Mijn bevindingen waren de volgende:
- Snelheid AF: Goed en voldoende voor mijn doeleinde.
- Lichtsterkte: Wordt F5.6 en voldoende voor mijn doeleinde.
- Zoombereik: Niet zoveel meer, maar wat wil je met x 1.4
- Prijs: Goedkoopste oplossing ipv nieuwe lens 70-300 L.
- Gewicht: Laag en kleine afmetingen.
Nu vroeg ik me af of ik deze Canon Extender 1.4 II, ook op de Canon 100mm F2.8 Macro USM kan plaatsen om iets meer mogelijkheden te hebben bij macro
Comment