Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nikon-lens in trouwmis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    Maar het spijtige is dat je die trouw niet meer kan overdoen en het een te belangrijk moment is om dan achteraf te zien dat de foto's niet geslaagd zijn.


    Succes ermee.
    ik ken een beroepsfotograaf die van dezelfde dame drie huwelijken heeft gedaan. Zo ben ja dan als fotograaf de grote contstante in iemands huwelijksleven.

    Als je voor dat huwelijk een 50mm f/1.8 koopt kan je heel wat meer doen dan met die kitlenzen of 18-200.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

      Niet panikeren, met die lenzen kom je er makkelijk.
      Een goede flitser is zeker zo belangrijk.
      Trouwens, in de kerk fotografeer je niet veel hoor (indertijd gebruikte ik daar één film voor)
      Maar als je kan, ga op voorhand er eens kijken, misschien heb je zelfs geen flitser nodig.

      Comment


      • #18
        Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

        De lenzen die je hebt zullen volgens mij niet echt voldoen.
        Waarom, wel het zijn kitlenzen en die zijn goed voor buiten.

        1 goeie raad die ik nog mee kan geven.
        Als je toestel het aankan, ISO omhoog en eventueel ruisreductie achteraf (maar dan worden de foto's helaas softer.

        Als je het moet doen met het gerief dat je hebt? Veel succes !!!!!
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #19
          Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

          Eigenlijk hangt het af van hoe donker de Kerk is. In sommige kerken kom je er niet met f2.0 en 3200 ISO. In andere trek je rustig op f4.5 en 800 ISO bij wijze van spreken. Ga het eerst proberen en zie of het lukt met je lenzen. Ik zou zeker een goede flash kopen en mits wat goed uitlichten bekom je zeker deftige resultaten. Statief mag je echt vergeten. Daar is gewoon geen tijd voor om mee rond te sjouwen.

          Voor de rest moet ik Bart hierboven gelijk geven. Soms is het gerief net niet voldoende.


          @Shenhao
          Of je in de Kerk niet veel gaat fotograferen? Ik trek er toch meer dan 36 fotookes.


          Succes alleszins.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #20
            Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

            statief is onhandig, maar een eenbeenstatief kan heel hard helpen. Als je dat gewoon bent merk je nauwelijks dat die aan je camera hangt.

            Als je 2 camera's hebt kan je wel die met de tele op statief zetten op een plaats van waar je daarmee mooie foto' s maakt en laat je die gewoon staan om met je andere camera met kortere lens (dus meer tolerantie voor langere tijden) wat rond te lopen. Op plaatsen waar ik vertrouwen heb in het publiek liet ik voordat ik twee camera's had gewoon mijn telezoom (met statiefring of hoe heet dat) op de statief staan en als ik weer wat close ups van de sprekers wou maken ging ik daar terug zitten.

            Je moet gewoon een beetje naar creatieve oplossingen zoeken om er te komen met wat je hebt of minimaal investeren in materiaal. Een eenbeenstatiefje of een lichtsterke 50 of 35mm kosten nu ook niet zoveel en je hebt er nog jaren deugd van.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

              Oorspronkelijk geplaatst door shenhao Bekijk bericht
              Niet panikeren, met die lenzen kom je er makkelijk.
              Een goede flitser is zeker zo belangrijk.
              Trouwens, in de kerk fotografeer je niet veel hoor (indertijd gebruikte ik daar één film voor)
              Maar als je kan, ga op voorhand er eens kijken, misschien heb je zelfs geen flitser nodig.
              Makkelijk je maakt een grapje zeker?

              Ik zou toch zeker voor een lichtsterke prime zorgen 50mm 1.8 kost geen 200 euro en heb je nadien nog veel plezier van.

              Comment


              • #22
                Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht

                Als je vaker trouwmissen wil gaan doen. Hard sparen voor de 24-70, 70-200 & fullframe (D700).
                Volledig mee akkoord!
                http://pxgarden.tumblr.com/
                Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

                Comment


                • #23
                  Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

                  Mijn vraag is intussen ook met welke body's je het zou willen ondernemen?
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

                    inderdaad welke body's zijn het??

                    3100/5100/7000, ...

                    met je kitlenzen kom je er echt niet volgens mij.
                    tamron 17-50 f2.8 kan al een optie zijn en genre een lichtsterke zoom genre 70-200 f2.8
                    zijn onmisbaar, veelal mag je zelfs nie flitsen in de kerk
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke nikon-lens in trouwmis?

                      Oorspronkelijk geplaatst door kleintje Bekijk bericht
                      Ik ga binnenkort een trouwmis fotograferen, en heb de volgende lenzen:

                      - 18-55 (Nikon)
                      - 55-200 (Nikon)

                      Welke lens kun je het beste gebruiken? Velen zeggen de 55-200, maar daarmee kun je niet van dichtbij fotograferen. Ik heb twee body's, dus is het aangeraden om twee toestellen om je nek te dragen? Hoe pakken jullie dat aan?

                      Misschien toch maar op zoek gaan naar een 18-200
                      Koop of leen een lichtsterke 50mm, daar zal je méér mee doen in een kerk dan met een zoom met gebrek aan lichtsterkte.

                      En zoals hier reeds gezegd, eerst eens met de pastoor afspreken wat kan en niet kan, sommige worden niet graag zonder afspraak voor de voeten gelopen, maar ik heb er ook eens een gehad gehad, die zelf fotografie als hobby had, en echt rekening hield met de fotograaf, dat is een stuk gemakkelijker.

                      Ik heb het ooit meegemaakt dat meneer pastoor de mis een moment stillegde omwille dat meneer zich stoorde dat ik op een stoel ging staan om een overzichtsfoto te maken, dat heb je niet graag, maar ik ben er na de mis toch even mee gaan praten.

                      Technisch: weet wat je toestel aankan, en probeer indien mogelijk hoge iso te gebruiken, zo wordt de achtergrond niet één zwart gat.

                      Succes, en bedenk dat er voor iedereen die huwelijken fotografeerd of fotografeerde, ooit die eerste keer is geweest.

                      Ikzelf heb er ontelbaar veel gedaan, en iedere keer was het terug anders, andere kerk is ander licht, bij het buitenkomen moet je vooraf weten waar de zon op dat moment zou kunnen staan enz.
                      Vergeet vooral niet, als je ook de andere foto's maakt, om vooraf aan beide kanten iemand van de dichte familie aan te spreken, die de personen voor de familiefoto's kent en kan samenbrengen, want als je deze zelf niet persoonlijk allemaal kent is het soms moeilijk.

                      Comment

                      Working...
                      X