Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walkaround lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Walkaround lens

Ik gebruik voor zo'n doeleinde de Tamron 18-250 .
    Je ziet echter het verschil tussen een reflex en een compact voornamelijk wanneer de omstandigheden iets moeilijker worden...ik heb me voor een skivakantie een Panasonic Lumix TZ18 gekocht : enorm bereik en echt goede foto's , tot wanneer het iets donkerder wordt , of een vlugger bewegend onderwerp , of tot wanneer je wil spelen met diafragma , sluitertijden en ISO...
    Dan grijp ik liever naar mijn D300 met een lens naar keuze , en dat is veelal de Tamron 17-50...
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Bekijk de sigma 17-70 2.8/4 ook es. Heb ik ook zelf gehad en is een zeer goede lens prijs/kwaliteit. Ik werk zelfs nu uitsluitend met de 17-55 2.8 en heb nog niet vaak een groter bereik dan 55mm nodig gehad (op crop wel te verstaan) Ik heb zelfs geen 70-200 ofzo
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerot Bekijk bericht
        Een all in 1 solution. Zo wat de ideale lens voor op vakantie zeg maar.
        Voor op vakantie heb ik twee ideale lenzen: CZ16-80 én Sony 35/1.8...

De 18-135 die Keeskanon vermeldt, zou voor mij dus ook in zo'n combinatie passen.
        Maar zonder zo'n lichtsterke prime ben ik toch zelden een dag op pad hoor.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

+1 voor 35 1.8 of 24 als je die vind...

voor binnen onmisbaar en zalig voor street en sfeerbeelden
          www.aeri-photography.be

Comment

Ik gebruik de Sigma 17-70 2.8-4.5 als standaardlens. Iets meer bereik dan de kitlenzen 18-55, redelijk lichtsterk, heel goede close-up, nu ook met OS (stabilisatie), mooi beeld en betaalbaar.
            Mijn vrouw gebruikt op een Nikon D40 de 18-105, ze wisselt niet graag lenzen (moet ik dan doen). Ik denk dat je met een 18-105 of iets in die buurt (van of voor Canon, natuurlijk) heel goed af bent. De lange superzooms, 18-2xx, vallen in het telebereik wat tegen.

Vergeet niet dat je ook een hele goede zoom bij je hebt, je benen....
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

ik heb de Tamron 17-50 2,8 en de Canon 70-200 f4 IS L als ik wil fotograferen.
              Op vakantie ga ik met de 18-270 PZD van Tamron.
              Tja.. ni zo scherp als de 70-200 IS L, wat dacht je....
              Maar als je het diafragma wat toeknijpt, en niet echt op zijn uitersten fotografeert, voldoet deze lens ruimschoots. Op een max afdruk A4 van een vakantiefotoboek moet je al heel goed kijken om maar een klein verschil te kunnen zien.
              Zijn grote nadeel is dat hij niet lichtsterk is.
              Maar hé... het blijven wel knappe vakantiekiekjes hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Warakurna Bekijk bericht
                ik heb de Tamron 17-50 2,8 en de Canon 70-200 f4 IS L als ik wil fotograferen.
                Op vakantie ga ik met de 18-270 PZD van Tamron.
                Tja.. ni zo scherp als de 70-200 IS L, wat dacht je....
                Maar als je het diafragma wat toeknijpt, en niet echt op zijn uitersten fotografeert, voldoet deze lens ruimschoots. Op een max afdruk A4 van een vakantiefotoboek moet je al heel goed kijken om maar een klein verschil te kunnen zien.
                Zijn grote nadeel is dat hij niet lichtsterk is.
                Maar hé... het blijven wel knappe vakantiekiekjes hoor!
                Dit is ook volledig wat ik ver van verwacht.
                Voorlopig ligt mijn voorkeur nog steeds bij de Tamron 18-270 pzd. En ik veronderstel ook dat het deze zal worden. Echter besef ik welke nadelen er aan verbonden zijn. Daarom ga ik alle info goed onthouden! In de toekomst ga ik dan wanneer ik een nieuw fototoestel koop er direct een kwalitatieve lens bijkopen. De Tamron zal voor nu zeker en vast voldoen + ik zal snel merken welke ranges ik het meeste gebruik en welke lens het best bij me zal passen. De Tamron blijf ik dan houden voor het "makkelijke werk" op vakantie.

Alvast enorm bedankt aan iedereen die de moeite deed om te antwoorden op mijn vragen!

Comment

.............toch eigenlijk wel apart dat je minder scherpe foto's van je vakantie accepteert. En dat je niet meer gaat spelen met scherptediepte op je vakantie........
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    .............toch eigenlijk wel apart dat je minder scherpe foto's van je vakantie accepteert. En dat je niet meer gaat spelen met scherptediepte op je vakantie........
                    Ik heb enorm veel reviews gelezen. En naar wat ik gelezen heb valt dit allemaal best nog mee. Ik ben momenteel ook enkel maar de standaardkitlens gewoon, dus ik denk dat voor mij persoonlijk deze lens voorlopig wel zal voldoen.

Comment

Niet iedereen denkt als een pro-fotograaf he . . . vakantiekiekjes neem je à la minute, dan heb je met een superzoom méér dan voldoende resultaat . . . als je natuurlijk de foto's op je pc gaat vergroten tot 200% zoals velen dat doen . . .
                      En ik moet nog steeds de eerste tegenkomen die op een A4 afdruk kan zien of de foto met een toplens getrokken is of met een middenmotor . . .

Voorbeeldjes van foto's die ik ooit heb gemaakt met die Tamron 18-250 :

..... noem ik deze opname's. Ik heb eens geprobeerd wat die Tamron 18-250 als semi-macrolens aankan. Hier zijn 2 resultaten. Camera Model: FUJIFILM (FinePix S5Pro) Lens Focal Length: 250,00 mm () Shutter Speed: 1/125 sec F-Number: F6,3 ISO: 1000 Camera Model: FUJIFILM (FinePix S5Pro) Lens Focal Length: 250,00

Van de eerste geef ik toch even de exif mee, FinePix S5Pro, 1/10 sec, F3,8, ISO: 3200 en gemaakt met de Tamron 18-250, los uit de hand en geen ruis verwijderd. En aan tafel waren er natuurlijk ook mensen die een beetje fotoschuw waren maar die door het wachten op het juiste moment niet aan het alziend oog van de
                      Last edited by Franciskine; 14 april 2012, 16:25.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Franciskine,

Onderschat het verschil in bokeh niet! En dat zie al bij A4 printjes.

Comment

Franciskine,

Onderschat het verschil in bokeh niet! En dat zie al bij A4 printjes.
                          Wel, welke vakantieganger die echte vakantiekiekjes gaat maken maakt zich zorgen over het bokeh??? Ik vrees dat 90% van de mensen die vakantiekiekjes maken niets een weten wat bokeh is . . . Niet dat de TS dat niet weet, dat beweer ik niet . . . blijkbaar zijn vele amateur fotografen hier zelfs kritischer dan pro's . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik reageerde op deze zin:

"En ik moet nog steeds de eerste tegenkomen die op een A4 afdruk kan zien of de foto met een toplens getrokken is of met een middenmotor . . "

Ik had het niet over vakantiefoto's. Ik had over het grote verschil dat je zo ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Niet iedereen denkt als een pro-fotograaf he . . . vakantiekiekjes neem je à la minute, dan heb je met een superzoom méér dan voldoende resultaat . . . als je natuurlijk de foto's op je pc gaat vergroten tot 200% zoals velen dat doen . . .
                              Volledig mee eens Francis. Voor de meeste mensen die op vakantie gaan zijn foto's niet de hoofdzaak, hoe gek dat voor sommigen ook mag klinken.
                              En als er dan al foto's genomen worden, dan is dat uiterst zelden om een A4-afdruk van te maken, als er al iets wordt afgedrukt. Verder dan een snapshot op Facebook komen velen al niet meer.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                              X