Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het juiste glas voor de Nikon D800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het juiste glas voor de Nikon D800

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
    Vorig weekend mijn 70-200mm VR1 getest op de D3.
    Er wordt hier toch sterk overdreven hoor . Die lens is volgens mij prima
    Inderdaad. Lang was de 14-24, 24-70 & 70-200 VR-I de heilige drievuldigheid die elke pro op zak had en overal werd aangeraden.

Maar nu er een marginaal scherpere 70-200mm VR-II op de markt is (die echter nooit 200 echte mm's haalt - meer 140mm bij close-ups, iets waar de "oude" versie veel minder last van had maar dat wordt dan weer vergeten )... is de vorige versie af te raden op fullframe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Maar nu er een marginaal scherpere 70-200mm VR-II op de markt is (die echter nooit 200 echte mm's haalt - meer 140mm bij close-ups, iets waar de "oude" versie veel minder last van had maar dat wordt dan weer vergeten )... is de vorige versie af te raden op fullframe
      Marginaal? Crop eens zo'n "140mm" f/2.8 VRII foto en je zal een pak meer detail overhouden dan met een "190mm" f/2.8 VRI foto

Beide objectieven zijn anders geoptimaliseerd: de VR1 doet het heel goed op gemiddelde tot lange afstanden. De VRII is dan weer onverslaanbaar voor close-ups.

Comment

Denken jullie dat mijn 35mm f/2 zou volhouden op een D800, ziet er nu fantastisch uit op D7000, maar zou binnenkort ook een D800 aanschaffen. Heb namelijk geen geld over om ook nog eens een 35mm 1.4 te kopen (al zou ik dat wel willen).

Comment

Voor macro ...Nikon 105mm + TC 1.7x .Is wel iets duurder maar je kan de TC ook gebruiken op de 70-200mm.
          Zelf gebruik ik deze comb voor macro.

Lees DIT ook eens.
          Last edited by Macroshopper; 16 juni 2012, 17:38.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
          X