Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85mm f1.8 of 135mm f2 op canon 5D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 85mm f1.8 of 135mm f2 op canon 5D

Wel ik dacht dat je gewoon cash teveel had om te willen upgraden naar een L ofzo om eens iets nieuws te hebben
    De 200 2.8L vond ik ook super qua beeldkwaliteit, maar ook veel te lang en geen IS, en zo'n goedkope 2e handsprijs voor een L man, rond de €500! Maar toch liever zoommogelijkeid met IS.

Ik zou het alvast niet meer doen een 85L kopen, de f1.2 is zeer dun, al snel 1 oog onscherp bij wat schuine fotos. Ze hebben toch allen CA wegens zo lichtsterk, de 85 1.8 is de beste prijs/kwaliteit en de bokeh is ook super.

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Ok maar waarom dan upgraden naar de 1.2 LII ?
    Is toch een stevig prijskaartje?

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Ik begon met de 35 1.4L - 85 1.2L - 135 2L - 200 2.8L, optisch toplenzen, maar toch...
      De 200 2.8L & 135 2L vond ik veeeeeel te lang, zowel op crop als op fullframe en niet gestabiliseerd, wat wel belangrijk is op langere telelenzen.
      Deze 2 verving ik door een 70-200 2.8L IS. Ideale allround voor evenementen, optredens, .... zoom zeer handig, bokeh ook prachtig (zeker tss 135-200mm).

Normaal ging ik de 85L MKI nooit wegdoen, maar de trage AF begon ik wat minder te appreciëren en verkocht hem voor een 85 1.8 + 24-70 2.8L.

De 35L is de laatste die ik ooit zou wegdoen.
      Heb nu Canon 15 2.8 - 35 1.4L - 85 1.8 als primes
      En 24-70 2.8L + 70-200 2.8L IS als zoom.

De 135 2L wordt meest verkocht omdat het bij velen jammer genoeg een "kastlens" wordt.
      Ik zou met de 85 1.8 verder werken of evt upgraden naar de 85 1.2LII indien hoger budget.
      Ik volg je helemaal. 70-200 weegt op tegen de 85 en de 135 en de 200. Is gemakkelijker in te zetten, de nieuwste is scherper,... en weegt wel iets maar da's altijd minder dan 2 of 3 primes. De 24-70 is zo'n andere must have, en de 35 1.4 is de lens die je daar toch bij wilt hebben, omwille van de 1.4 maar ook van de scherpte,...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Dus voorlopig hou ik het bij de 85mm f1.8. Ik ga als het weer een beetje beter is buiten eens wat testjes doen met de 100-400 op 135mm dan weet ik direct of het iets is voor me.

Ik geef toe die 135mm is weer zo een bevlieging van me
        Net zoals die 50mm die er nog steeds niet is.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Maar ik vind dat je hier op BD weinig gebruikerservaringen terug vind over de 135mm f2 L. Ondanks dat sommige beweren dat het de "scherpste" lens van canon is.

mir

Ik werk sinds 2009 met dit objectief en ondanks dat hij mij erg goed bevalt ga ik hem verruilen voor een 70-200 f2.8 II. Dit omdat ik de zoom-mogelijkheid mis tijdens mijn betaalde fotoshoots (bruiloften e.d.) Bovendien heb ik een tijd geleden mijn 100-400L verkocht en wil ik toch graag weer wat meer mm's tot mijn beschikking hebben. (ik ben dan ook voornemens om er tevens een 2x extender bij te kopen.)

Ik heb al wel gedacht om de 135L erbij te houden maar ik denk redelijk zeker te weten dat deze mijn tas toch niet meer uitkomt zodra ik de 70-200 erbij heb, al was het maar omdat ik niet van plan ben om zowel de 70-200 als de 135L mee te zeulen. Kwestie van gewicht besparen... Als back-up tijdens betaalde shoots heb ik ook altijd nog mijn 100L mee dus ook wat dat betreft heb ik de 135L niet persé nodig....

Dus.... Ik heb over een tijdje misschien wel een 135L voor je in de aanbieding Wanneer weet ik nog niet exact maar zal normaal gesproken wel voor de zomer zijn...
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Dus.... Ik heb over een tijdje misschien wel een 135L voor je in de aanbieding Wanneer weet ik nog niet exact maar zal normaal gesproken wel voor de zomer zijn...
            Je moet me maar iets laten weten als het zover is.

mir

Comment

Ondanks ook in het bezit te zijn van de 70-200 heb ik tijdens mijn laatste trip naar Azie bijna 60% van mijn foto's genomen met de 135L. De 85 had ik zelfs niet meegenomen. Het is volgens mij een persoonlijke keuze, maar ik vind het heerlijk werken met deze lens. En de waarde ervan blijft constant, dus mocht je ze ooit beu zijn, veel verlies zal je niet doen (als je er al verlies op maakt).
              Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
              Fuji : Fuji X10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                Ondanks ook in het bezit te zijn van de 70-200 heb ik tijdens mijn laatste trip naar Azie bijna 60% van mijn foto's genomen met de 135L. De 85 had ik zelfs niet meegenomen. Het is volgens mij een persoonlijke keuze, maar ik vind het heerlijk werken met deze lens. En de waarde ervan blijft constant, dus mocht je ze ooit beu zijn, veel verlies zal je niet doen (als je er al verlies op maakt).
                Verdorie derelijke reply's doen me weer twijfelen he

mir

Comment

Ik heb ze allebei en heb ook een 70-200 gehad.
                  Die 135mm is zijn faam best wel waard, het is een fantastische lens. Toch blijft die vaak in mijn zak zitten. Ik werk gewoon niet graag op grotere afstanden. Die 70-200 kwam nooit uit mijn tas, mijn 135 is nog net goed qua afstand voor recepties.. maar voor echte portretten gebruik ik veel vaker mijn 85mm.

Puur kwalitatief: allebei uitstekende objectieven, maar de 135mm steekt er wel nog een stukje boven.

Wat is het beste: ik denk dat gevoelsmatige voorkeur voor de lengte een grotere doorslag zal bieden dan de kwaliteit. Vb een 200 F2 kan fantastisch zijn.. mocht ik er een hebben, zou die altijd in mijn tas blijven..

Hopelijk heb je hier iets aan..
                  Canon R | Leica Q
                  EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                  Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                  [/COLOR]

Comment

Ik heb ook een 135, maar dan ééntje uit het analoge tijdperk. Een Pentax 67 lens. Gebruik ik ook niet zo veel (is dan nog eens volledig manueel ook). Maar het is inderdaad wel een mooie lengte op een FF.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

ik heb ook de 85 1.8 en de 135L. deze laatste heb ik gekocht om mijn 70-200 2.8 L IS te vervangen en nog altijd geen spijt van. Hier komen gewoon zalige portretten uit en scherp dat deze lens is, of de beelden die eruit komen. Het is een lang bereik, maar voor mij nog altijd een lens die ik nooit zal buitenzwieren zelfs niet voor de 70-200 2.8 IS mkII.
                      let wel dat het met de 135L moeilijker is om whole body's te doen, ik gebruik deze dan ook vooral voor headshots of voor een speciaal effect voor auto's. De 85mm is hiervoor net iets gemakkelijker.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Een 50mm en een 135mm zou iedereen in z'n tas moeten hebben.
                        Beiden de standaard lenzen bij uitstek voor een FF.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb een 85mm f1,8 en een 135mm f2 L, maar sinds ik de 70-200 f2,8 L IS heb vervangen door het nieuwste model gebruik ik die primes heel wat minder.
                          De "oude" 70-200 was niet zo goed op f2,8 en daarom werden de 85 en 135 wat meer gebruikt voor optredens. Maar de nieuwe 70-200 is volledig open zo goed dat er al heel erg weinig licht moet zijn vooraleer ik de primes gebruik.
                          Het verschil in scherpte tussen de 85 en de 135 op f2,8 en de 70-200 f2,8 L IS II is heel erg klein, en de achtergrond wordt met de 70-200 ook mooi onscherp. Bij de 135 is die nog iets zachter, maar dan zal je toch vergelijkende foto's moeten maken om het verschil werkelijk te zien (het valt niet op, alleen als je de foto's naast elkaar legt).

De 85mm en 135mm zijn allebei heel goed, maar in de meeste omstandigheden gebruik ik liever een zoomlens.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Working...
                          X