Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Over welke Sigma 10-20 heb je het? Er zijn twee modellen, de 4-5.6 (filter 77mm) en de 3.5 (filter 82mm). Beide zijn HSM.
Ik heb de 4-5.6, en ben daar tevreden over. Ik gebruik deze lens niet intensief, maar de beeldkwaliteit is meer dan OK. Gezien de prijs (450-500 euro) vind ik het een goede deal. De 3.5 kost 600-650 euro. Omdat ik bij deze ook een andere polarizer had moeten kopen, ook weer 100-150 eur, kwam dat te duur uit, 250 euro meer voor een objectief dat niet intensief gebruikt wordt.
Over welke Sigma 10-20 heb je het? Er zijn twee modellen, de 4-5.6 (filter 77mm) en de 3.5 (filter 82mm). Beide zijn HSM.
Ik heb de 4-5.6, en ben daar tevreden over. Ik gebruik deze lens niet intensief, maar de beeldkwaliteit is meer dan OK. Gezien de prijs (450-500 euro) vind ik het een goede deal. De 3.5 kost 600-650 euro. Omdat ik bij deze ook een andere polarizer had moeten kopen, ook weer 100-150 eur, kwam dat te duur uit, 250 euro meer voor een objectief dat niet intensief gebruikt wordt.
ik had het inderdaad over de 4-5.6
grts
__________________________________________________ _
Sony A580 en wat glas.
Aangezien beide lenzen vrij makkelijk te vinden zijn, neem je body en ga naar een winkel waar ze ze alletwee op voorraad hebben. Maak een paar proefshots, bekijk die thuis op je gemak, en beslis.
Reviews zijn doorgaans betrouwbaar, maar de reviewer is ook een mens met zijn voorkeuren.
NB: zoals ik hierboven schreef, ik heb de Sigma, en heb geen ervaring met de Tamron. Ik neem dus geen standpunt in, ik herhaal alleen dat ik tevreden ben over de Sigma, los van elke vergelijking.
hier kan je vergelijken : http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=0
daar kan je zelf de conclusies trekken, maar de sigma lijkt mij duidelijk beter.
Als je vergelijkt vergelijk dan met dezelfde diaframa's en mm's
Als je geld over hebt, kijk dan even voor een nieuw toetsenbord Je mist wat letters en dat komt mij erg bekend voor (heb het zelf ook vaak als het toetsenbord vuil of kapot is).
Comment