Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor Canon EOS 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telelens voor Canon EOS 40D

    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Het ligt er allemaal aan In mijn ervaring valt het altijd tegen haha

    Dit is een tool die wel een goed idee geeft...



    En in mijn vorige link zie je wat voorbeelden van wat die tamron 200-500 kan
    Bedankt! Ik denk dat ik het begin te zien... De tamron 200-500mm zou ik kunnen kopen voor 250 euro.... wat echt een koopje zou zijn.. toch? Of zou ik toch maar de sigma 40-400mm nemen...

    Eigenlijk zoek ik toch wel een nog iets beter objectief... maar het is natuurlijk moeilijk om binnen mijn budget te blijven... ik neem wel genoegen met een 2dehands, dus dat scheelt natuurlijk wel weer.

    Ik ben ook een eeuwige twijfelaar, hoor.

    Groeten
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

    Comment


    • #17
      Re: Telelens voor Canon EOS 40D

      Een tamron 200-500 haal ik voor 250 euro direct op Dat is inderdaad een goede deal..! (Niet de 200-400...die is stukken minder waard)...

      De Sigma 80-400 zal niet echt beter zijn...iets lichtsterker vooral, maar dat is het.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #18
        Re: Telelens voor Canon EOS 40D

        Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
        Het hoeft geen super professioneel objectief te zijn voor mij. Daarvoor ben ik niet goed genoeg... Ik ben tevreden als ik eigenlijk plaatjes kan maken zoals je er veel ziet passeren in het dierenforum... Maar kan dit?

        Het enige probleem is dat ik dus zoals ik al zei vrij moeilijk die brandpuntsafstanden kan inschatten. Daar heb ik altijd al moeite mee gehad, dat inzicht. Ik wist al dat je door een 50mm objectief, eigenlijk het 'normale totaalbeeld' ziet, of hoe zeg je dat. Maar alles wat meer is dan 50mm, vind ik zeer moeilijk in te schatten. Dus de tamron 200-500, laat je op 500mm dus eigenlijk een 10x 'ingezoomder' beeld zien dan de 50mm. (?) Snap ik dat goed? Zo ja... vanop welke afstand kan je dan fotograferen als je ergens een doelwit hebt uitgekozen daar in die grote boom?

        Groeten
        Jolien

        Fotograferen kan vanaf de minimum scherpstelafstand, verder is geen probleem .
        Hoe dichter je bij het onderwerp bent hoe groter je het kan weergeven , dat wat je ziet in de zoeker met andere woorden.

        Die minimum afstand is eigen aan een bepaalde lens, je kan daar geen algemene regel voor geven.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: Telelens voor Canon EOS 40D

          Update: de tamron 200-500mm wordt niks... ik had nog geen foto gezien en niet verder gedacht dat het een analoge lens kon zijn... wat dus het geval bleek te zijn. Deze past niet op mijn toestel. Ik heb wel nog steeds de optie om de sigma 40-400 aan te schaffen voor de prijs van 370 euro. Wat denken jullie? ...

          Groeten
          Jolien
          Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

          Comment


          • #20
            Re: Telelens voor Canon EOS 40D

            Nonsens, naast de oude 200-500 Adaptall 2 is er ook de moderne voor Canon EOS:



            PS, de eerste digitale lens moet nog gemaakt worden, lenzen zijn altijd analoog.

            Comment


            • #21
              Re: Telelens voor Canon EOS 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Nonsens, naast de oude 200-500 Adaptall 2 is er ook de moderne voor Canon EOS:



              PS, de eerste digitale lens moet nog gemaakt worden, lenzen zijn altijd analoog.
              Ik bedoel dat het een ouder model was ... logisch dat lenzen altijd analoog zijn... ik moet mijn woordkeuze eens aanpassen, want eigenlijk klopt wat ik zeg natuurlijk helemaal niet...
              Ik heb de gewoonte om 'analoog' te gebruiken voor 'oud'... wat natuurlijk niet juist is...

              Nee... die man is naar een speciaalzaak geweest en gezegd dat die lens dus niet zou passen op mijn Canon... en ik koop liever een lens die direct past inplaats van zo nog dure tussenstukken te kopen
              om ze te láten passen...

              En eerlijk gezegd... ik heb alwel iets meer ervaring met het fotograferen zelf, maar de technische kennis, daar ben ik nog niet genoeg in mee, hoor.

              Groeten
              Jolien
              Last edited by Jolleke; 8 april 2012, 22:08.
              Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

              Comment

              Working...
              X