Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede scherpe zoomlens canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede scherpe zoomlens canon

Oorspronkelijk geplaatst door benn01 Bekijk bericht
    ik heb de 100-400en ben er zeer tevrede me pracht ding en wat die stofpomp betreft is maar een uitleg van degene die deze lens niet bezitten
    Ik heb hier een PB conversatie over gevoerd met TS. Met stofpomp doel ik niet direcvt op het binnenzuigen van stof en dat over de snesor blazen (al zeggen sommigen dat dat is wat ze doet). Ik heb wel ervaring met de lens, en ik bedoel met stofpomp vooram POMP. Dat schuifzoomen....neen... wegduwen om dichterbij te trekken en zo... helemaal tegendraads en niet handig in gebruik. 70-200 2.8 met 2.0 TC draaizoomen: anytime! Da's mijn gedacht erover. Oh ja... en ook mijn ervaring. Heb jij met je 100-400 ook ervaring met de 70-200 2.8?
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

ik heb de 100-400en ben er zeer tevrede me pracht ding en wat die stofpomp betreft is maar een uitleg van degene die deze lens niet bezitten
      Hier een gelijkaardige mening , en de schuifzoom is voor mij geen hinder en tegendraads werken is te zien hoe je het bekijkt . Uitschuiven is dichter bij het onderwerp gaan.

Comment

ja heb met de 70-200 -2.8 gewerkt en het is inderdaad uitschuiven om in te zoomen en dit ga zeer snel als je ze een beetje kent doe namelijk rally s en als je hier eens rond zoekt vind je de foto s er me
        gr benn

Comment

ja heb met de 70-200 -2.8 gewerkt en het is inderdaad uitschuiven om in te zoomen en dit ga zeer snel als je ze een beetje kent doe namelijk rally s en als je hier eens rond zoekt vind je de foto s er me
          gr benn
          Ok, zal ik eens doen dan. Maar zoals gzegd: mijn mening.
          Die "wat die stofpomp betreft is maar een uitleg van degene die deze lens niet bezitten"... wel, dat komt ergens van, en alhoewel ik er geen hinder van ondervond, stoorde ik me wel enorm aan wat ik de "tegendraadse bediening" vind. Dus advies aan TS: best eens allebei testen of op zijn minst in de winkel proberen, met bovenstaande opmerkingen in het achterhoofd. Keuzes, keuzes....
          www.musicinframe.be

Comment

Dat in en uitschuiven is echt wel persoonlijke goesting...
            ik snap dat mensen het tegendraads vinden

maar ik vind het heerlijk om mee te werken
            5DmkIII en wat glas

Comment

Ik lees hier bijna niks over de 70-300 L, is dat geen goede lens? met een 1.4 extender erbij, zeer bruikbaar vermoed ik
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Ik lees hier bijna niks over de 70-300 L, is dat geen goede lens? met een 1.4 extender erbij, zeer bruikbaar vermoed ik
                Ik vermoed dat je op een crop toestel je autofocus kwijt bent bij je maximale diafragma van f8.
                MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                  Ja, ik had de "verdoken L-variant" destijds (de zwarte dus) en die was al goed; De nieuwe "echte L"... geen idee. Maar die zou nog wat beter zijn.
                  www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                    Ik zou me een telelens willen aanschaffen voor de canon 60d, voornamelijk voor sportfotos en fotos van vogels....
                    kan iemand me helpe bij een keuze te maken ik dacht aan de 100-400 van canon?
                    mijn budget is max 2000euro
                    Ik heb drie jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan.
                    Mijn budget lag echter niet zo hoog.
                    Mijn twijfels gingen naar een 400 mm 5.6 of de hier al veel besproken 100-400.
                    Ik ben toen naar A&C getrokken om beide lenzen eens te proberen op mijn 5DMKII.
                    Zo'n dertig plaatjes per lens geschoten op verschillende openingen en brandpuntsafstanden (100-400) en met die foto's naar huis gereden.

Mijn grootste vereiste was dat de 100-400 scherp genoeg zou zijn op 5.6 maar ik verwachte niet dezelfde resultaten dan de Prime op 400.
                    Bij het vergelijken met de 400 op 5.6 ben ik tot de conclusie gekomen geen verschil te zien in het center (toch niet noemenswaardig).
                    De uiterste hoeken waren iets scherper bij de prime.
                    Ik heb voor de 100-400 gekozen door de veel flexibelere inzet en voor zijn stabilisator wat toch ook een pluspunt is.
                    De zoom was destijds ook maar 80 euro duurder dan de prime, dus voor mij geen reden om niet voor de zoom te kiezen.

Nog even iets over de lens zelf. De 100-400 is scherp in het center op alle brandpuntsafstanden, absoluut even scherp dan op F8. Contrast en kleur is excellent.
                    Hoeken zijn eveneens scherp te noemen.
                    Het pompsysteem stoort me helemaal niet en verloopt heel soepel. Je kan trouwens de pomp-weerstand instellen door middel van een ring. Heel handig. Van stof op de sensor heb ik niet meer last dan andere lenzen (wat soms beweert word)
                    Het gewicht en afmetingen vallen ook relatief heel goed mee ... eigenlijk niet zo heel veel zwaarder dan een 24-70.
                    De bouwkwaliteit is super !

Het is niet echt een snelle lens, alhoewel 5.6 bij 400 mm niet traag is... op 200 mm zit je wel al aan F5 tot 250mm en daarna gaat hij door op 5.6.
                    Iets waar je toch rekening moet mee houden bij sport op bewolkte dagen. (iso's omhoog).
                    Voor vogels die stilzitten kan de iS zijn dienst doen. Vogels in vlucht dan is 400mm vrij kort, zelfs op crop.

Maar voor de prijs van minder dan 2000 denk ik dat dit je beste koop is.
                    Een 70-200 II met 2x extender zit je daar boven en bovendien heb je nog een tragere lens dan de 100-400 als de extender gemonteerd is. (5.6 op alle brandpunten).
                    Uiteraard kan je de extender eruit laten en heb je een snelle 70-200.

Kortom de 100-400 is werkelijk een heel goede en zalige lens om mee te werken.
                    Indien je één van de vergelijkende testfoto's wil zien met de 400 prime, dan mag je me berichten.
                    Andere foto's met de 100-400 kan ook.
                    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

TS spreekt over ne 60D, dus ne crop camera, en dan is die 100-400 in werkelijkheid ( X1.6) een 160-640 lens , en daar komt ge niet me toe ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                        voor dat geld en waar jij het wilt gebruiken zou ik een 200mm 1.8 kopen. Ik wilde het een paar keer kopen voor de geile gevoel, jammer dat ik geen interesse heb in sport of vogels lol
                        Kom je hier alleen om een beetje **** te praten of zo?
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          TS spreekt over ne 60D, dus ne crop camera, en dan is die 100-400 in werkelijkheid ( X1.6) een 160-640 lens , en daar komt ge niet me toe ?
                          had ik er ook bijgezet "zelfs op crop"
                          Alles hangt af van hoogte dat je vogels vliegen, de grootte van je vogels en hoe groot dat je wil afdrukken of bekijken.
                          Veel vogelspotters gebruiken 500-600 mm op statief met extenders op cropcamera's waarna hun foto's ook nog eens gecropt worden.
                          Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            daar heeft hij gelijk in , ik heb vorige week nog een woestijnbuized getrokken die ontsnapt was bij een valkenier bij ons en op een 50 tal meter staat hij wel klein op de sencor .Je moet dan achteraf nog inzoomen om beter beeldvullend te krijgen.

Comment

Working...
                            X