Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Canon) Wie o wie ..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: (Canon) Wie o wie ..

    In het algemeen geef ik voor sport de voorkeur aan een 70-200 F/2.8 II en voor luchtvaart aan de 100-400 F/4.5-5.6 L

    Comment


    • #17
      Re: (Canon) Wie o wie ..

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      Vreemd, ik hoor vaak net het omgekeerde...
      Dan moet ik het verkeerd onthouden hebben , zal dan wel met de leeftijd te maken hebben .Ik baseerde mij er op daar de eerste een 10X zoom had.Sorry.

      Comment


      • #18
        Re: (Canon) Wie o wie ..

        voor mij de 100-400, deze lens heeft alles in hem wat hem tot een van mijn favourieten maakt, snel, prachtig bereik, functionerende IS en schuifzoom, de een vind dit niks, ik vind het geweldig, met een vinger te bedienen en ontzettend snel in en uit te zoomen.

        Enige grote nadeel van dit geschuif is het uitgeschuif om het maar even zo te zeggen, als je de lockring niet aandraaid loop je met een veredelde kachelpijp aan je nek.
        Simpel op te lossen door de ring wat stroever te zetten, maar dat gaat dan weer ten koste van de snelheid.

        Verder toplens, scherp, ook vol open, al is dit voor sommige niet open genoeg, voor goede daglicht situatie''s en met de camera''s van tegenwoordig die prima uit de voeten kunnen met hoge iso''s voor mij in ieder geval open genoeg.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #19
          Re: (Canon) Wie o wie ..

          Moet voorganger bijtreden, vind dit ook n zalige lens !

          Zelfs lichter dan de 70-200 ...
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #20
            Re: (Canon) Wie o wie ..

            In de zomer staat die vasgeroest op de 7D. Zalige combinatie.

            Comment


            • #21
              Re: (Canon) Wie o wie ..

              Blijkbaar is die 100-400mm een echte stofpomp.. Is er niets mogelijk om dit tegen te gaan?


              Gert.

              Comment


              • #22
                Re: (Canon) Wie o wie ..

                Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
                Blijkbaar is die 100-400mm een echte stofpomp.. Is er niets mogelijk om dit tegen te gaan?


                Gert.
                En blijkbaar geloof jij dat zomaar

                Ik heb mijn 100-400 al meegenomen naar de grote zandbak dat Namibië noemt en heb nog geen stofje in de lens zitten. Dus fel overdreven he stofpomp

                De enige oplossing om dit tegen te gaan is de lens thuis te laten en niet te gebruiken. Maar zoals ik reeds zei is hat wel wat overderven deze als stofpomp de bestempelen.

                Trouwens elke lens die in euit schuift bij het zoomen heeft kans om stof binnen te krijgen.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #23
                  Re: (Canon) Wie o wie ..

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  En blijkbaar geloof jij dat zomaar

                  Ik heb mijn 100-400 al meegenomen naar de grote zandbak dat Namibië noemt en heb nog geen stofje in de lens zitten. Dus fel overdreven he stofpomp
                  Tja, en nochtans zelf al gezien dat er telkens dustspots opkomen bij deze specifieke lens en niet bij gebruik van een andere, dat zet een mens aan het denken.

                  Kan je er zo geen bescherming over doen die ook tegen de regen beschermt, om zo stof wat te proberen voorkomen?


                  Gert.

                  Comment


                  • #24
                    Re: (Canon) Wie o wie ..

                    Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
                    Tja, en nochtans zelf al gezien dat er telkens dustspots opkomen bij deze specifieke lens en niet bij gebruik van een andere, dat zet een mens aan het denken.

                    Kan je er zo geen bescherming over doen die ook tegen de regen beschermt, om zo stof wat te proberen voorkomen?


                    Gert.
                    een draaizoom schuift toch ook uit en in dus volgens mij is er naar afdichting toe geen verschil .

                    Comment


                    • #25
                      Re: (Canon) Wie o wie ..

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      een draaizoom schuift toch ook uit en in dus volgens mij is er naar afdichting toe geen verschil .
                      een recente 70-200 draaizoom schuift niets in of uit...
                      maar ja, als je een lens laat liggen enkel en alleen omdat die wat meer stof zou opzuigen... laat je je camera best ook in de kast liggen want stof komt er toch in
                      Last edited by Matthias; 26 maart 2012, 20:43.
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: (Canon) Wie o wie ..

                        Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
                        Tja, en nochtans zelf al gezien dat er telkens dustspots opkomen bij deze specifieke lens en niet bij gebruik van een andere, dat zet een mens aan het denken.
                        Gert.
                        Sinds kortelings heb ik inderdaad ook een grote dustspot , gelukkig niet zichtbaar op de foto's.
                        Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                        Comment


                        • #27
                          Re: (Canon) Wie o wie ..

                          Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                          Sinds kortelings heb ik inderdaad ook een grote dustspot , gelukkig niet zichtbaar op de foto's.
                          op je foto's?
                          of in de lens?
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: (Canon) Wie o wie ..

                            in de lens zit nu een tamelijk grote "vlok".
                            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                            Comment


                            • #29
                              Re: (Canon) Wie o wie ..

                              Kan dit helpen om stof uit de lens te houden?


                              Gert.

                              Comment


                              • #30
                                Re: (Canon) Wie o wie ..

                                die 150-500 Sigma is prijs-kwaliteit niet slecht volgens mij en begin ik meer en meer aan te denken..

                                Nu komt een vraag terug, en mss weten jullie het wel: Is het echt de moeite waard om de 50-500 Bigma NON-OS te verkopen en 400€ op te leggen voor de 150-500 OS versie? Zit er een merkbaar verschil in kwaliteit om dat extra geld er aan te geven?


                                Gert.
                                Last edited by G-spot; 30 maart 2012, 10:58.

                                Comment

                                Working...
                                X