Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Passen mijn lenzen op de D800?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Passen mijn lenzen op de D800?

    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
    Ik vraag me af of Piemeltje wel een D800 moet kopen als hij de meest elementaire vragen stelt....
    Hoe meer van zulke mensen een D800 kopen hoe beter, des te eerder komen ze tweedehands beschikbaar voor mensen met een minder royale beurs!
    Daarmee wens ik topicstarter geen miskoop, maar je kunt je inderdaad afvragen waarom zo'n high end toestel, want neem van me aan: het gaat wat van je techniek eisen om 36mp goed te benutten.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #32
      Re: Passen mijn lenzen op de D800?

      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      Ik vraag me af of Piemeltje wel een D800 moet kopen als hij de meest elementaire vragen stelt....
      dat bedoelde ik ook met mijn post
      ik denk dat hij/zij zich eerst en vooral eens goed moet verdiepen in fotografie en het huidig toestel goed leert kennen
      ik denk dat het eerder de persoon is voor het ogenblik dat tegen zijn limieten zit dan het toestel dat tegen de limieten zit
      en daar bedoel ik niets kwaad of kwetsend mee
      maar leer eerst je materiaal deftig kennen voordat je maar direct nieuw materiaal koopt omdat je niet tevreden bent van je foto's
      het is dikwijls niet het materiaal dat de beperkende factor is maar vrij regelmatig het gebrek aan kennis van het materiaal waarmee er gewerkt wordt

      Comment


      • #33
        Re: Passen mijn lenzen op de D800?

        Oorspronkelijk geplaatst door piemelie Bekijk bericht
        Dus beter dan mijn 18-200 van de hand doen en mij een 70-200 2.8 aanschaffen voor optimaal resultaat,en ik geef graag toe dat ik amateur ben,ik dacht dat een forum zoals deze dient om mensen te helpen en niet te beledigen,ik kijk al lang uit om mij eens een deftig toestel te kopen en probeer er dan ook zoveel mogelijk over te weten te komen,alle anderen ,bedankt voor de toffe reactie's
        Ik heb het gevoel dat je de d800 overschat. Niets op tegen dat je zo'n camera aanschaft, maar ik denk dat je te veel verwacht.
        Ik zelf gebruik een D80 en ga naar een D7000. Ik geef je de raad dit ook eens te bekijken. De D800 kun je later nog aanschaffen.

        YMMV Nerdi

        Waarom een D7000 ? Omdat de d80 met AI-S objectieven niet kan meten ... en ik graag op iso400 werk. Eb de D80 bouw ik om naar een IR camera
        Last edited by Nerdifant; 12 maart 2012, 19:22.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment

        Working...
        X