Heb gisteren eens naar Sigma gebeld ivm levertermijn. Die zal pas half augustus in decwinkel liggen
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS
Collapse
X
-
-
-
Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk berichtHet zou dan volgens mij ook de eerste spatwaterdichte Sigma zijn...dus dat zou ik sowieso niet verwacht hebben.
Voor het geld dat de 180mm zou moeten kosten zou ik liever een 150mm OS met 1,4 converter kopen. Heb je een 210mm f4 macro met een maximale vergroting van 1,4:1 (zelfs een 2x converter zou kunnen volgens deze test...
Op de site van sigmabenelux is hij ook nog niet te vinden...maar mijn keuze zou voor dit budget al wel gemaakt zijn.
De Canon type III converters zijn ook niet bepaald goedkoop.
De AF, zo hij nog werkt (door interne focusing vermindert de effektieve opening bij kortbijinstelling, zoals Sigma vermeldt), zal traag zijn.
Omdat het resultaat meer van de lens dan van de converter afhangt is er kans dat het met een type I of II ook wel gaat.
Zelfs de oude 180mm 3.5 geeft met een Sigma 2x converter nog zeer goede scherpte (wat ik met een andere tele niet moet proberen).
Maar het blijft m.i. een noodoplossing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk berichtEind deze maand is de Sigma macro 180/2.8 beschikbaar in de States, in augustus zou ze in Europa leverbaar zijn
http://www.dpreview.com/news/2012/07...8-EX-DG-OS-HSM
De 150 mm zou nog geen € 1.000 gaan kosten (bij Art & Craft € 939)Nikon D800
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBelgium Bekijk berichtIk volg even niet. Er is toch een 150 macro met beeldstabilisatie ook? Tenminste: die komt heel snel, maar is nog steeds niet leverbaar voor Nikon. Van waar dan die veel hogere prijs voor een 180 mm 2.8? Ik mis ergens iets dan dit moet verklaren, maar ik weet niet wat;-)
De 150 mm zou nog geen € 1.000 gaan kosten (bij Art & Craft € 939)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBelgium Bekijk berichtIk volg even niet. Er is toch een 150 macro met beeldstabilisatie ook? Tenminste: die komt heel snel, maar is nog steeds niet leverbaar voor Nikon. Van waar dan die veel hogere prijs voor een 180 mm 2.8? Ik mis ergens iets dan dit moet verklaren, maar ik weet niet wat;-)
De 150 mm zou nog geen € 1.000 gaan kosten (bij Art & Craft € 939)
Comment
-
-
Ik vraag me af of je in de praktijk merkt of je met een 150 mm of met een 180 mm macro-fotografie bedrijft. Verschil aan beeldhoek is niet groot. De 150 mm gebruik ik nog wel eens als portretlens, in combinatie met FF camera. Dat laat ik wel afhangen van vorm van gezicht.Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk berichtIk vraag me af of je in de praktijk merkt of je met een 150 mm of met een 180 mm macro-fotografie bedrijft. Verschil aan beeldhoek is niet groot. De 150 mm gebruik ik nog wel eens als portretlens, in combinatie met FF camera. Dat laat ik wel afhangen van vorm van gezicht.
Als de 180 echt zo verbeterd zou zijn, kan je dat waarschijnlijk wél merken
De tijd zal het uitwijzen, want de lens is nergens leverbaar...
Comment
-
Ik wacht ook op de eerste gebruikerservaringen, is het verschil in prijs het waard die 30 mm extra? Hoe verhoud de 150 zich ertegenover 180 voor gebruik ook op andere vlakken (vervorming o.a.)? Dat ie voor macro zal schitteren twijfel ik eigenlijk niet aan ... ik koop echter nooit een lens voor maar één iets ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht30mm meer en het is de eerste 180mm macrolens met een f2.8, andere zijn allemaal f3.5
Zie linkje:
Nikon D800
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasBelgium Bekijk berichtDat klopt niet: die 150 is ook een 2.8
Zie linkje:
http://www.sigmaphoto.com/shop/150mm...po-macro-sigma
Met andere bedoel ik natuurlijk "andere 180mm macrolenzen".
Comment
-
-
Wie koopt de eerste?
Ik heb net een mailtje gekregen dat ze vanaf nu leverbaar zijn: http://www.digicamshop.be/product/16...m_medium=email
(Voorlopig alleen de Canon versie, de Nikonversie is nog niet in voorraad.)
Voor ik zoveel geld uitgeef wil ik eerst een test zien, voorlopig kan ik nog wel voort met de 150mm.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtWie koopt de eerste?
Ik heb net een mailtje gekregen dat ze vanaf nu leverbaar zijn: http://www.digicamshop.be/product/16...m_medium=email
(Voorlopig alleen de Canon versie, de Nikonversie is nog niet in voorraad.)
Voor ik zoveel geld uitgeef wil ik eerst een test zien, voorlopig kan ik nog wel voort met de 150mm.
Mogelijk zal jij wel eerst zijn, want de Nikonversie is (nog) niet beschikbaar
Bij Digicamshop kan je helaas vooraf niet testen: het is bestellen én kopen...
Dus uitkijken hé
Comment
-
Ik koop ze voorlopig nog niet, of ik zou een goede prijs moeten krijgen voor de Sigma 150mm macro (zonder stabilisatie), en de Canon 300mm f4 L IS. Ik zou dus beide lenzen weg doen, en alleen de 180mm macro overhouden.
Maar dit jaar zal ik niet zoveel macrofoto's meer maken, het is voor mij zeker niet dringend.
Als ik tegen volgend voorjaar maar ergens een goede test kan bekijken, dan is dat voor mij snel genoeg.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Voor wie niet kan wachten: de eerste review die ik vind over de lens staan hier:
De tekst is helaas in 't Chinees (of Japans, weet ik veel...), maar er zijn wel heel veel foto's bijgegeven die het beste doen vermoeden qua bokeh, CA, ... Hij blijkt uit die test alvast superieur aan de Tamron 180 mm f3.5.Canon 7D - EF-S 17-55 f2.8 IS - 100-400 L IS - EF-S 60mm F2.8 Macro - 100 mm f2.8 L IS Macro - EF 50mm f1.8
Comment
Comment