ik heb de canon eos 1100d body gekocht, ( de body omdat ik deze via een aanbieding heb gekocht ivm klein budged).
hiervoor had ik altijd compact camera's. niets mis mee maar ik wil wel eens wat anders/leukers . ga straks ook workshop fotografie volgen!
mijn budged is niet zo groot dus ben ik op zoek naar een leuk objectief tot de 200 euro
ik ben er nog niet uit of ik gewoon 18-55 wil of de 18-135.
tot 200 heb ik niet echt nodig, fotografeer veel dichtbij enzo
tweedehands is ook prima, hoeft niet perse nieuw te zijn.
nou kwam ik de ef-s 18-55mm f 3,5-5,6 is II tegen en de lens zonder de II
kan niet goed zien wat het verschil hiervan is.
ik wil graag dichtbij fotograferen en fotografeer vaak met weinig licht,binnenshuis, sávonds etc daar liep ik bij de compactcamera's vaak tegenaan.
kan iemand mij adviseren over de 18-55 en de 18-135? eventueel nog over de 17-85?misschien iets met macro?
als het maar binnen mijn budget past
alvast bedankt
hiervoor had ik altijd compact camera's. niets mis mee maar ik wil wel eens wat anders/leukers . ga straks ook workshop fotografie volgen!
mijn budged is niet zo groot dus ben ik op zoek naar een leuk objectief tot de 200 euro
ik ben er nog niet uit of ik gewoon 18-55 wil of de 18-135.
tot 200 heb ik niet echt nodig, fotografeer veel dichtbij enzo
tweedehands is ook prima, hoeft niet perse nieuw te zijn.
nou kwam ik de ef-s 18-55mm f 3,5-5,6 is II tegen en de lens zonder de II
kan niet goed zien wat het verschil hiervan is.
ik wil graag dichtbij fotograferen en fotografeer vaak met weinig licht,binnenshuis, sávonds etc daar liep ik bij de compactcamera's vaak tegenaan.
kan iemand mij adviseren over de 18-55 en de 18-135? eventueel nog over de 17-85?misschien iets met macro?
als het maar binnen mijn budget past
alvast bedankt
Comment