Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensgetwijfel UWA of 50mm prime.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lensgetwijfel UWA of 50mm prime.

    Prijs/kwaliteit is de sigma op crop de betere.
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #17
      Re: Lensgetwijfel UWA of 50mm prime.

      Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
      Kan de 35mm van Canon geen optie zijn of is die Sigma echt beter ?
      De 50 mm Sigma is beter dan de 50mm Canon, maar om ze nu met een 35mm te vergelijken laat ik anderen aan het woord, ook hier speelt welke kijkhoek je wil gaan gebruiken. Zet je 18-55 eens op 35 mm en loop daarmee eens rond, en dan op 50 mm, dan kom je er toch uit ?

      Comment


      • #18
        Re: Lensgetwijfel UWA of 50mm prime.

        Wat de kijkhoek betreft, bevalt de 30mm me beter, zeker binnenshuis, daar is de 50mm te lang vind ik.
        Alhoewel na wat rondsurfen lees ik ook wat minder positieve reacties over de sigma, velen hebben hem kort na aankoop verkocht of gebruiken deze niet.

        Toch zal het waarschijnlijk de sigma 30mm worden.

        Comment


        • #19
          Re: Lensgetwijfel UWA of 50mm prime.

          Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
          Wat de kijkhoek betreft, bevalt de 30mm me beter, zeker binnenshuis, daar is de 50mm te lang vind ik.
          Alhoewel na wat rondsurfen lees ik ook wat minder positieve reacties over de sigma, velen hebben hem kort na aankoop verkocht of gebruiken deze niet.

          Toch zal het waarschijnlijk de sigma 30mm worden.
          Of je de lens gebruikt of niet ligt niet persé aan de lens zelf. Als het brandpunt je niet ligt zal de lens daar niets aan veranderen. En wat sigma, en eigenlijk alle lenzen betreft, beter testen voor aan te kopen.
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #20
            Re: Lensgetwijfel UWA of 50mm prime.

            Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
            Kan ik stellen dat ;

            - de Canon 50mm teveel zoom is voor binnen
            Heeft uberhaupt geen zoom.

            Comment


            • #21
              Re: Lensgetwijfel UWA of 50mm prime.

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Afgezien daarvan is en blijft een 50 mm sedert jaren een standaard objectief, daar leer je mee werken.
              Op een fullframe: ja. Op een cropcamera zoals de de Canon 550D van TS is een 30mm of 35mm een standaardobjectief.
              50mm op een 550D geeft al de beeldhoek van een 80mm op een fullframe. Dat is al lichte tele.

              Comment

              Working...
              X