Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens mount vervangen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lens mount vervangen?

    Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
    Dus aan het metale gedeelte van de sluiting moet er niks gebeuren, alleen aan het kunststofgedeelte?
    Ge zijt ermee aant rammelen zeker Danny....veel succes met de operatie.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #17
      Re: Lens mount vervangen?

      Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
      Dus aan het metale gedeelte van de sluiting moet er niks gebeuren, alleen aan het kunststofgedeelte?
      Was ik niet duidelijk?

      Comment


      • #18
        Re: Lens mount vervangen?

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ge zijt ermee aant rammelen zeker Danny....veel succes met de operatie.
        Nee hoor! ik zou niet durven!..maar ik ben daar geen held als U in hé!

        allé vooruit: ik demonteerde de lens zoals je uitlegde..
        kan ik die nu zo veilig gebruiken, of kan ik aan het kunststoffen gedeelte dat verwijderd werd ook iets wegdoen en moet er dan misschien iets van terug geplaatst worden, of mag die zo open blijven?

        Foto's tonen de gedemonteerde lens, en de volledig ingezoomde lens zodat je kan zien dat het achterste lenselement misschien toch ietsje voorbij de metalen mount van het objectief komt tijdens het inzoomen...







        Last edited by The Fish; 12 februari 2012, 12:12.
        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

        http://pallenhoven.be

        Comment


        • #19
          Re: Lens mount vervangen?

          Zo is ze zeker bruikbaar op een 1D.Bij de meeste lenzen komt meestal het achterste lenselement het verst naar achter op de kortste brandpuntsafstand. Bij de efs 10-22 die ik soms op een 5DmkII ook gebruik zit het achterste lenselement op 12mm ong 1 mm voorbij de lensmount.....hier ook geen enkel probleem. Wat je nog zou kunnen doen uit voorzorg is een stukje transparante kleefband op het achterste lenselement plakken de eerste keer dat je ze op je 1D gebruikt. De spiegel kan dan geen kras maken op je lens. Monteer je objectief en kijk door de zoeker....wanneer je een opname maakt wordt de zoeker heel eventjes zwart. Indien de spiegel niet volledig kan opklappen blijft de zoeker tijdens de opname helder. Geen angst... op je foto's is te zien dat het achterste lensdeel slechts minimaal voorbij de lensmount zit.....zo ziet het er bij mijn lens ook uit.
          Je mag als je dit wenst het objectief achteraan openlaten.....maar gebruik natuurlijk wel een deksel wanneer je het objectief niet gebruikt. Het kunststof deksel dat er origineel op zat is ook niet stofdicht. Maar in de spiegelruimte zit er normaal ook geen stof wat je lens zou kunnen binnendringen. Succes!

          ps ; laat ons ook eventjes weten tot welk brandpunt je vignettering hebt op je 1D. Ik denk dat het erg zal meevallen...misschien zelfs helemaal geen vignettering.
          Last edited by RUPSELKOPKE; 12 februari 2012, 12:48.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #20
            Re: Lens mount vervangen?

            Yow..Thxs Peter! ..en alle anderen ook natuurlijk voor jullie constructieve meningen!

            Ze past nu perfect!..maar heeft wel last van de vignettering.





            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            ps ; laat ons ook eventjes weten tot welk brandpunt je vignettering hebt op je 1D. Ik denk dat het erg zal meevallen...misschien zelfs helemaal geen vignettering.
            daar heeft ze nu wel last van ja!

            enkele beeldjes bijgevoegd..eerste op 17 mm, dan op 20mm, dan op 41mm en ten slotte de grijze lucht op 85mm..







            Last edited by The Fish; 12 februari 2012, 13:09.
            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

            http://pallenhoven.be

            Comment

            Working...
            X