Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.8 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

    De "High speed" van Tamron slaat gewoonlijk op de grote diafragma-opening waardoor er meer licht binnenkomt, en waardoor het mogelijk wordt om met een kortere sluitertijd te werken dan wanneer je een minder lichtsterke lens gebruikt.
    Een lichtsterke lens wordt dus wel eens een "snelle lens" genoemd, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de AF ook snel werkt.
    Van de Tamrons die ik ooit gebruikt heb was er geen enkele geschikt voor actiefotografie, omdat die in de Servo-AF onmogelijk de actie konden volgen.
    Ik ben benieuwd of ze er nu wel in geslaagd zijn om een lens te maken die in de Servo-AF snel genoeg is, en niet met schokken werkt tijdens het tracken van het onderwerp.

    Met Canon "L" lenzen werkt die tracking over het algemeen wel goed, daar zal de heel erg dure 24-70 f2,8 L II wel duidelijk in het voordeel zijn...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

      Voor de geïnteresseerden, een preview van de 24-70 II.
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #33
        Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

        Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
        Voor de geïnteresseerden, een preview van de 24-70 II.
        zal geen lensje voor de meesten worden met de prijs die ze aanduiden. IS moet voor mij niet, maar ik hoop echt dat ze hun prijzen snel herzien.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #34
          Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          zal geen lensje voor de meesten worden met de prijs die ze aanduiden. IS moet voor mij niet, maar ik hoop echt dat ze hun prijzen snel herzien.
          Op zo'n bereik hoeft dat voor mij ook niet. Qua prijzen hoop ik hetzelfde als jij Olivier, niet ivm deze lens, maar als men op dit élan verder gaat gaan de komende nieuwe lenzen ook prijzig zijn vrees ik.

          Edit: nog een fotootje van de 24-70 II.
          Last edited by AndriesDeLeener; 14 februari 2012, 21:37.
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #35
            Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

            ik blijf nog even bij het huidige spulleke dat ik momenteel heb. het kan best zo zijn, dat de nieuwere net wat beter of scherper zijn, maar het prijsverschil is voor mij momenteel persoonlijk toch wat te groot.
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #36
              Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

              de 24 en 28mm prime lenzen zullen blijkbaar vooral gericht zijn op filmen als ik het zo lees. Ben benieuwd.
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #37
                Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                Heb je ergens een link met vergelijkende fotos waaruit je duidelijk kan zien dat de 70-200 2.8LIS veel minder scherp is op f2.8 dan de MKII ? Ben benieuwd....

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De oude 70-200 L IS was nooit echt scherp op f2,8 , dat kwam niet plots toen de nieuwe versie beschikbaar werd.
                Het verschil tussen de nieuwe en de oude is gewoon zichtbaar op de foto's, daar heb je geen testapparatuur voor nodig.

                De EF-S 17-55 f2,8 IS is de lens met een vergelijkbaar zoombereik op een 1,6x crop camera als de 24-70 op een full-frame, maar de EF-S 17-55 is wel scherper op f2,8 dan de duurdere 24-70 f2,8 L.

                Maar als de nieuwe 24-70 duurder is dan wat ik voor de "oude" 24-70 + de 24-105 f4 L IS kan krijgen, dan zal ik de nieuwe niet direct kopen...

                Comment


                • #38
                  Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                  Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                  Heb je ergens een link met vergelijkende fotos waaruit je duidelijk kan zien dat de 70-200 2.8LIS veel minder scherp is op f2.8 dan de MKII ? Ben benieuwd....
                  Het wordt alleszins bevestigd in deze review:

                  APS-C
                  The 70-200mm F2.8 L IS II USM puts in a very impressive performance on APS-C format. It's pretty well as good wide open as it is stopped down at all focal lengths, and while it's least strong at the long end, overall there's very little to complain about here at all. Compared to the previous 70-200mm F2.8 L IS USM, there's really no contest - the new version is streets ahead.

                  Full Frame
                  The 70-200mm F2.8 II really comes into its own on full frame, with highly impressive results at all settings. Again it's far better than its predecessor when shot wide open, and arguably provides the most consistently excellent results of any of the lenses in its class that we've tested so far.
                  1) Samples van de EF 70-200mm F/2.8L IS USM
                  2) Samples van de EF 70-200mm F/2.8L IS II USM
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                    Heb je ergens een link met vergelijkende fotos waaruit je duidelijk kan zien dat de 70-200 2.8LIS veel minder scherp is op f2.8 dan de MKII ? Ben benieuwd....
                    Het gaat hier over de 24-70 versie 2... maar als je er dan toch de 70-200 bij betrekt: ja, die is scherper (en jij hebt blijkbaar een I die je wil goedpraten?).
                    Wat de 24-70 II versus 24-70 I betreft, da's koffiedik kijken....
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                      Hier kan je dit koopje reeds reserveren..................http://www.artencraft.be/NL/product/...der-april.html
                      MVG. Hugo

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                        Ik denk dat Canon gewoon snel de schade vd Tsunami wil terugverdienen...
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                          Ik ben zeer benieuwd! Als je ziet welke stappen Canon steeds vooruit maakt me de mkII versies van zijn lenzen beloofd het wat te worden voor de reeds sublieme en populaire 24-70. Maar die prijs... hoe goed ook, gewoon teveel.
                          Hoe zit het met het gewicht? Al iets geweten? Was toch serieus nadeel bij de huidige 24-70.
                          Canon 5DmkIV gripped | EF 16-35mm f/2.8 L II | EF 24-70mm f/2.8 L II | EF 100mm f/2.8 L Macro | EF 70-200mm f/2.8 L II | EF 100-400mm f/5.6 L II | Sigma 35mm f/1.4 | EF 135mm f/2 L

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                            Iemand een idee wanneer de eerste 24-70 II geleverd gaan worden?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                              Oorspronkelijk geplaatst door siamees Bekijk bericht
                              Hoe zit het met het gewicht? Al iets geweten? Was toch serieus nadeel bij de huidige 24-70.
                              805 g (dus lichter dan de vorige versie, was 950 g)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon introduceert 3 nieuwe objectieven : EF 24-70 2.8L II, EF 24 2.8 IS, EF28 2.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                                en IS op 24-28mm is eigenlijk klein beetje overbodig.
                                waarschijnlijk voor het filmen. De Nikon 16-35 heeft het daarvoor.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X