Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik zou graag de koop door willen hakken maar dan zou ik graag nog willen weten of iemand wat ervaring heeft met 90mm tamron?

Mvg

Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

Comment

Re: Macro lens

Ik heb een ouder model 90mm Macro Tamron, die optisch goede prestatie levert. Opvallend is wel dat de frontlens erg verdiept ligt (plm 4,5 cm) en blijft liggen bij 1:1 maatstaf. De werkafstand van plm 13,5 cm is daardoor beperkt tot 9 cm tot de lenstuut. Andere lenzen kunnen één of twee centimeters gunstiger zijn op dit punt omdat de frontlens mee naar voren beweegt, of gewoon minder diep ligt .
      De diepere ligging werkt wel als een soort zonnekapje.

Groet Hans.

Comment

Ik heb de Tokina 100mm. Erg tevreden mee, eigenlijk aan een spotprijs te koop. Gebruik hem vooral voor foto's van planten(details).
        Over de andere kan ik niet oordelen.
        Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

Ik heb zowel de Tamron 60 als de Sigma 150 (niet-OS)
          Beide zijn erg goed, de Tamron heeft een trage AF, maar dat is bij macro niet zo erg, hoofdzakelijk MF. De Sigma heeft soms de neiging tot hunting, maar ook hier geldt dat je in macro meer MF gebruikt.
          Beide brandpuntsafstanden zijn nuttig. Kijk wat je nodig hebt, en probeer de lens of lenzen in de winkel.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Vergeet niet dat hoe groter het brandpuntafstand, des te korter je sluitertijd moet zijn!!

Dat is dus een groot nadeel van de 150mm tov bijv 60mm.
            Mocht je toch alleen met statief willen werken, dan maakt het natuurlijk niet uit

Ik heb trouwens ook de tokina 100mm. Zeer tevreden mee. Hij wil nog wel eens hunten, maar voor macro gebruik je toch handmatige scherpstelling
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl
              Vergeet niet dat hoe groter het brandpuntafstand, des te korter je sluitertijd moet zijn!!

Dat is dus een groot nadeel van de 150mm tov bijv 60mm.
              Mocht je toch alleen met statief willen werken, dan maakt het natuurlijk niet uit

Ik heb trouwens ook de tokina 100mm. Zeer tevreden mee. Hij wil nog wel eens hunten, maar voor macro gebruik je toch handmatige scherpstelling

Dus eigenlijk zou 90mm goed genoeg zijn om een goeie sluitertijd te kunnen gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                Mijn budget is ongeveer 400euro, de 150 en de 100L zijn iets te duur.. Ik wil graag insecten en bv paddenstoelen fotograferen. Mvg

Je hoeft daarom niet direct de 100 L te kopen, je kan ook beginnen met de 'gewone' 100 en zien hoe het je bevalt. Denk dat de gewone 100 maar iets boven je budget zal zitten.
                Groetjes

Comment

Daarom denk ik ook aan de 90mm tamron die staat nu op 369€ de beste prijs alleen kwa kwaliteit heeft iemand ervaring daar mee? Danku

Comment

Alle macrolenzen zijn erg scherp. De Tamron 90mm is geen uitzondering. Kopen maar.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

ik vind prijs/kwaliteit de tokina 100mm f2.8 nog altijd 1 van de betere.

Heb zelf wel een tamron 180mm en deze is handig voor insecten, maar soms is de werkafstand zelfs iets te groot. maar ben niet van plan om mij 2 macrolenzen aan te schaffen.
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

Comment

Working...
                        X