Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

    Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
    De draaizoom is een beter alternatief.
    De AF-D draaizoom is toch sneller dan de schuifversie.
    425€ is toch wel een lage prijs. Daarvoor vind je ze normaal niet!
    Dus niet twijfelen en aankopen die handel?! Ik moet vlug beslissen en wil graag zo een lens (liever de 70-200 2.8) en ze is betaalbaar voor me
    Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

      Voor die prijs kan je niet sukkelen, als ze niet bevalt ben je ze zo weer kwijt.
      Uiteraard wel goed nazien op scherpte ,vuil en dergelijke en uiteraard beschadigingen.
      Anders blijf je er mee zitten.
      Mijn persoonlijke mening is dat de draaizoom sneller is dan de schuiver maar ook nog geen sprinter, zeker niet tegen de Af-s versie's (80-200 en 70-200)
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Voor die prijs kan je niet sukkelen, als ze niet bevalt ben je ze zo weer kwijt.
        Uiteraard wel goed nazien op scherpte ,vuil en dergelijke en uiteraard beschadigingen.
        Anders blijf je er mee zitten.
        Mijn persoonlijke mening is dat de draaizoom sneller is dan de schuiver maar ook nog geen sprinter, zeker niet tegen de Af-s versie's (80-200 en 70-200)
        Ok dan ga ik er om... Alvast dank voor jullie raad en tips
        Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor 80-200mm AF-D 2.8 schuifzoom

          De schuif is inderdaad niet snel, maar lijkt me voor een concert toch wel snel genoeg. Het is niet zo dat de band op je af komt rennen, hun beweging is beperkt tot het podium. Voor concert zou ik het daarom wel aandurven (gebruik hem zelf wel op een D700, weet niet of die een krachtigere motor heeft als een D7000)...

          VR zit er natuurlijk niet op, dat bestond toen nog niet.

          Als hij eenmaal focus heeft, dan houdt die hem met een concert prima vast. Grootste "nadeel" van dit objectief, helemaal op een D7000 lijkt me dat het allemaal toch wel wat topzwaar wordt.

          Overigens...met een beperkt budget kun je ook voor een Sigma 70-200 f2.8 gaan. Als je een goede treft (de één is wat softer vol open als de ander) dan heb je wel het voordeel van een HSM scherpstelmotor...echter op f2.8 is de schuif- draaizoom van Nikon toch een pak scherper.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment

          Working...
          X