Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw glas van Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuw glas van Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    KLIK

    grts
    Sieg
    Ik voel een kleine weddenschap(voor de eer) aankomen dat dit objectief geen inwendig zoommechanisme heeft....ongeacht wat er op door u gelinkte website te lezen staat.
    Bekijk aandachtig de foto's hier eens....je kan toch duidelijk een diepe scheiding zien tussen het gedeelte waar de filterdraad zich in bevind en de rest vd het objectief lichaam

    Bij andere L zoomobjectieven zoals de 16-35 en de 17-40 zit er geen scheiding in de vorm van een diepe groef achter het gedeelte waar de filterdraad zich in bevind. Bij de 24-105 zit hij er wel en ook bij de nieuwe 24-70mm2.8II zie je deze groef.

    Nog een indicatie dat deze lens heel waarschijnlijk langer wordt vind je ook in het door u gelinkte artikel. " A new Zoom Lock lever also enables photographers to lock the zoom position at the extreme wide end to prevent damage to the lens in transit, while a water and dustproof construction2 enables users to continue shooting in harsh conditions".
    Last edited by RUPSELKOPKE; 7 februari 2012, 17:34.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #17
      Re: Nieuw glas van Canon

      Gemiste kans... Jammer!
      Mvg Tim

      Comment


      • #18
        Re: Nieuw glas van Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Yes, dus inderdaad interne zoom !

        grts
        Sieg
        Waarom zit er dan een zoomlock op ??
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuw glas van Canon

          En hier de officiële release van Canon:
          http://cpn.canon-europe.com/content/...f28l_ii_usm.do
          Mvg, Tin_tin
          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

          Comment


          • #20
            Re: Nieuw glas van Canon

            te duur, enkel de 24 prime spreekt me aan. Maar prijskaartje ligt wel hoog voor zo een non L lens. Tenzij ze echt zo goed zou presteren.

            Had liever een nieuwe 85mm f1.4 gewenst van Canon.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Nieuw glas van Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Ik voel een kleine weddenschap(voor de eer) aankomen dat dit objectief geen inwendig zoommechanisme heeft....ongeacht wat er op door u gelinkte website te lezen staat.
              Bekijk aandachtig de foto's hier eens....je kan toch duidelijk een diepe scheiding zien tussen het gedeelte waar de filterdraad zich in bevind en de rest vd het objectief lichaam

              Bij andere L zoomobjectieven zoals de 16-35 en de 17-40 zit er geen scheiding in de vorm van een diepe groef achter het gedeelte waar de filterdraad zich in bevind. Bij de 24-105 zit hij er wel en ook bij de nieuwe 24-70mm2.8II zie je deze groef.

              Nog een indicatie dat deze lens heel waarschijnlijk langer wordt vind je ook in het door u gelinkte artikel. " A new Zoom Lock lever also enables photographers to lock the zoom position at the extreme wide end to prevent damage to the lens in transit, while a water and dustproof construction2 enables users to continue shooting in harsh conditions".
              Inderdaad Peter ge hebt gelijk, spijtig ...
              Een foute beschrijving dan waarschijnlijk op die site.

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: Nieuw glas van Canon

                pffff... die prijs. Dan mag die wel eens eindelijk scherpte tonen zoals de 70-200, en bijhorende bokeh, AF-snelheid,... of in die range gebruik ik wel een ander merk...
                GEzien de perikelen die ik met mijn 24-70 van dik 1.000 € heb gehad... neen, bedankt.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuw glas van Canon

                  De construtie van de 24-70 II is helemaal anders, de oude is op 24mm het langst, hier zie je op de foto's dat dat niet het geval is.
                  De zonnekap heb ik nog niet gezien, die zal er ook helemaal anders uitzien dan de heel diepe zonnekap van de "oude".
                  Bij de nieuwe zit ze vast op de binnenste buis, bij de oude zit ze op de buitenste.

                  Als de nieuwe 24-70 f2,8 L II over het hele zoombereik even scherp is als de 70-200 f2,8 L IS II, dan heb ik hier binnenkort een "oude" 24-70 en een 24-105 te koop staan...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuw glas van Canon

                    en dat terwijl onze goede vrienden van tamron ook een announcement hebben gedaan:

                    een beeldgestabiliseerde 24-70 2.8, wel ook met filtermaar 82 dus groter dan de 28-75 maar hier loopt canon dus wel degelijk weer achter,
                    daarnaast is de tamron ook van een weahtersealing voorzien

                    http://www.tamron.com/nl/news/2012/0206.html

                    weer een mooie slag deels in het gezicht van canon vind ik persoonlijk wel

                    zeker als deze beter gaat presteren in low-light zoals gezegd wordt in de aankondiging en als de prijs schappelijk blijft zoals de huidige lens
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuw glas van Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      weer een mooie slag deels in het gezicht van canon vind ik persoonlijk wel

                      zeker als deze beter gaat presteren in low-light zoals gezegd wordt in de aankondiging en als de prijs schappelijk blijft zoals de huidige lens
                      Inderdaad.
                      Maar misschien is die "zoom lock" op de II van goud gemaakt...
                      Een 24-70II zonder IS voor de prijs van wat eentje met IS zou mogen kosten en twee trage non L primes met IS.
                      Misschien het moment voor mij om eens te kijken bij de buren.
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuw glas van Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        pffff... die prijs. Dan mag die wel eens eindelijk scherpte tonen zoals de 70-200, en bijhorende bokeh, AF-snelheid,... of in die range gebruik ik wel een ander merk...
                        GEzien de perikelen die ik met mijn 24-70 van dik 1.000 € heb gehad... neen, bedankt.
                        ik heb nooit last gehad van onscherpte op mijn 24-70L het enige wat me stoorde aan deze lens was zijn gewicht en niet lichtsterk genoeg. Maar zoals ik al voordien zei is de prijs van de mkII echt veel te hoog voor mij. Ik hou mijn primes zeker nog heel lang bij als ik het zo zie.
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuw glas van Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                          ik heb nooit last gehad van onscherpte op mijn 24-70L het enige wat me stoorde aan deze lens was zijn gewicht en niet lichtsterk genoeg. Maar zoals ik al voordien zei is de prijs van de mkII echt veel te hoog voor mij. Ik hou mijn primes zeker nog heel lang bij als ik het zo zie.
                          Onscherpte kan je het niet noemen... maar als je de beelden naast die van een 70+200 of van een 35 1.4 ziet, da's toch nog een klasse apart. En ze draagt tenslotte wel een rood randje en bijhorende prijs hé. Vandaar mijn hoop dat ze eindelijk eens serieus bijsturen. En dan met die prijs is dat geen vraag maar een eis. En zoals hiervoor gezegd zou er voor die prijs gelijk ook IS op mogen zitten.

                          EDIT: voor839 € een ferm exemplaar van de 24-70 2.8 L I gevonden in een vitrinekast (eerst getest op de 5DII natuurlijk), ze mogen hun Sigma voor 1000 € of hun andere 700 € lenzen houden net als de 2000+ € nieuwe 24-70. De 16-35 toch maar laten liggen.
                          Last edited by Yourt; 9 februari 2012, 21:34.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuw glas van Canon

                            => spects

                            Internal Zoom? / Extends with Zoom? N / Y

                            Als ik alles zo lees dan, dan is er een externe zoom op die groter wordt naar mate er gezoomt wordt..

                            Denk ook persoonlijk dat de prijs 2599euro niet de juiste prijs is, 2200 dollar is geen 2599 euro anders zouden we deze lens massaal in USA bestellen...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuw glas van Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door MicCha Bekijk bericht
                              => spects

                              Internal Zoom? / Extends with Zoom? N / Y

                              Als ik alles zo lees dan, dan is er een externe zoom op die groter wordt naar mate er gezoomt wordt..

                              Denk ook persoonlijk dat de prijs 2599euro niet de juiste prijs is, 2200 dollar is geen 2599 euro anders zouden we deze lens massaal in USA bestellen...
                              Ja, maar dikwijls houden ze een one on one koers aan en is dollar = euro.

                              BHPhoto 135mm 2.0 :
                              Price: $1,034.00 Instant Savings:$75.00 Offer ends MAR 3 '12 You Pay: $959.00

                              Foka (NL): €978,00 incl. 19% BTW

                              Groot voordeel van de "oude" is de filtermaat: 77mm , zelfde als de 70-200, 10-22, 17-40, 16-35 I, 24-105, 100-400, etc etc... terwijl anderzijds die 82mm de nieuwe grote filtermaat is precies (de nieuwe 16-35 II heeft ook al 82mm).
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuw glas van Canon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                                Ja, maar dikwijls houden ze een one on one koers aan en is dollar = euro.

                                BHPhoto 135mm 2.0 :
                                Price: $1,034.00 Instant Savings:$75.00 Offer ends MAR 3 '12 You Pay: $959.00

                                Foka (NL): €978,00 incl. 19% BTW

                                Groot voordeel van de "oude" is de filtermaat: 77mm , zelfde als de 70-200, 10-22, 17-40, 16-35 I, 24-105, 100-400, etc etc... terwijl anderzijds die 82mm de nieuwe grote filtermaat is precies (de nieuwe 16-35 II heeft ook al 82mm).
                                waarom zou filtermaat een probleem zijn? Indien je me nu zegt de prijs dan is dit toch nonsens. Je koopt dan een dure lens en dan zou je zeuren over de prijs van de filters. Indien je me zegt dat het is omdat je 1 filter voor al je lenzen wil dan denk ik dat dit niet zo praktisch is.Ik zie me persoonlijk niet telkens mijn CP filter afschroeven op een lens om die nadien weer op te schroeven op een andere lens. Zo heb ik dus meerdere CP filters met verschillende maten ( 58mm - 72mm - 77mm ) en das best praktisch zo kan ik op quasi al mijn lenzen een CP filter oplaten indien ik weet dat ik deze de hele tijd nodig zal hebben. Klopt dat de prijs zo duur is van de 77mm en groter, maar de lens is toch nog altijd duurder en dan nog zeuren over de prijs van een filter is toch ook maar alsof je naar Porsche zou afstappen en daar staan zeuren omdat voor een extra 12v aansluiting je nog eens 1700euro moet bijbetalen. Het is een optie, niet verplicht

                                Voor de rest wacht ik nog altijd tot ze eens afkomen met testbeelden en deze lens eens op de markt brengen.
                                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X