Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw glas van Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuw glas van Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    ik heb nooit last gehad van onscherpte op mijn 24-70L het enige wat me stoorde aan deze lens was zijn gewicht en niet lichtsterk genoeg. Maar zoals ik al voordien zei is de prijs van de mkII echt veel te hoog voor mij. Ik hou mijn primes zeker nog heel lang bij als ik het zo zie.
    Als het onscherp is hoef je er nog geen last van te hebben
    Ik heb destijds deze lens gehad op de 5D en qua bouwkwaliteit is het goed, maar optisch is de "oude' 24-70L toch wel onder de maat. Op 5.6 is deze lens nog steeds niet even scherp als de Nikon variant vol open. Dat zal met de mII wel sterk verbeterd zijn, maar helaas voor de Canon gebruikers slaat het prijsvoordeel t.o.v. Nikon glas hier wel om in een nadeel.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #32
      Re: Nieuw glas van Canon

      @ Oli

      Moet jij eens proberen om bepaalde filters van 82mm te krijgen, een B+W ND-110 bijvoorbeeld... Ik wens je veel succes :rolletjes: Om overigens nog maar te zwijgen over de prijzen van 82mm filters.

      Ik heb ook slechts 1 ND-110 filter en 1 CP filter, beide op 77mm. En aangezien zowel mijn 24mm prime als mijn 50mm prime als mijn 24-70mm (en mijn toekomstige 70-200 f2.8) een 77mm filterdraad hebben heb ik hier dus genoeg aan. Meerdere van dit soort dure filters op verschillende mm's filterdraad vind ik zonde van het geld en bovendien moet je die troep dan ook allemaal weer meeslepen. Weer extra gewicht
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #33
        Re: Nieuw glas van Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Als het onscherp is hoef je er nog geen last van te hebben
        Ik heb destijds deze lens gehad op de 5D en qua bouwkwaliteit is het goed, maar optisch is de "oude' 24-70L toch wel onder de maat. Op 5.6 is deze lens nog steeds niet even scherp als de Nikon variant vol open. Dat zal met de mII wel sterk verbeterd zijn, maar helaas voor de Canon gebruikers slaat het prijsvoordeel t.o.v. Nikon glas hier wel om in een nadeel.
        Ik heb geen ervaring met de Nikon variant maar mijn 24-70 exemplaar is toch best scherp. Eerlijk is eerlijk, hij haalt de scherpte niet van de 24L II of Sigma EX 50mm, zeker niet op f2.8. Maar toch, ik heb in Lightroom zojuist de metadata even bekeken. Van alle foto's die ik met dit objectief heb geschoten is ongeveer de helft op f2.8 geweest...
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #34
          Re: Nieuw glas van Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          @ Oli

          Moet jij eens proberen om bepaalde filters van 82mm te krijgen, een B+W ND-110 bijvoorbeeld... Ik wens je veel succes :rolletjes: Om overigens nog maar te zwijgen over de prijzen van 82mm filters.

          Ik heb ook slechts 1 ND-110 filter en 1 CP filter, beide op 77mm. En aangezien zowel mijn 24mm prime als mijn 50mm prime als mijn 24-70mm (en mijn toekomstige 70-200 f2.8) een 77mm filterdraad hebben heb ik hier dus genoeg aan. Meerdere van dit soort dure filters op verschillende mm's filterdraad vind ik zonde van het geld en bovendien moet je die troep dan ook allemaal weer meeslepen. Weer extra gewicht
          ik denk dat mischien 5% hier een ND filter heeft. ik zeg het maar hoe het is en hoe ik het zie, filtermaten storen me echt niet en ik begrijp dat de "filterfotograaf" wel graag wat goedkopere filters had gehad. Maar dan is de oplossing simpel, koop een goedkopere lens met kleinere filtermaat. Derbij een 24-70 is niet echt een landschap lens waar je veel ND filters op zal gebruiken, het is en blijft een werkpaard voor allerlei fotografie waar je niet zozeer met filters werkt dus dat maakte het Canon ook gemakkelijk.

          En gewicht, je gaat dus een 24-70L + 70-200 2.8 L ( IS ? ) meesleuren en daar heb je geen problemen mee, maar een extra filter zal je zak te zwaar maken Ik merk geen verschil als ik mijn CP filters meeneem of niet. 82mm is enorm ja, maar dat zal nooit een reden zijn voor die dat een lens echt wil om deze niet aan te schaffen. Als de filtermaat een doorslag moet geven om een lens al dan niet aan te schaffen dan vindt ik dit maar een zwak argument. Een lens moet voor mij presteren en doen wat hij moet doen. Filters zijn maar accessoires/opties. Gewoon even doorsparen en je hebt je filter als je dan toch streeft naar je special effect.

          @ spanjaart: ik ken de nikon variant totaal niet sorry.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #35
            Re: Nieuw glas van Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            ik denk dat mischien 5% hier een ND filter heeft. ik zeg het maar hoe het is en hoe ik het zie, filtermaten storen me echt niet en ik begrijp dat de "filterfotograaf" wel graag wat goedkopere filters had gehad. Maar dan is de oplossing simpel, koop een goedkopere lens met kleinere filtermaat. Derbij een 24-70 is niet echt een landschap lens waar je veel ND filters op zal gebruiken, het is en blijft een werkpaard voor allerlei fotografie waar je niet zozeer met filters werkt dus dat maakte het Canon ook gemakkelijk.

            En gewicht, je gaat dus een 24-70L + 70-200 2.8 L ( IS ? ) meesleuren en daar heb je geen problemen mee, maar een extra filter zal je zak te zwaar maken Ik merk geen verschil als ik mijn CP filters meeneem of niet. 82mm is enorm ja, maar dat zal nooit een reden zijn voor die dat een lens echt wil om deze niet aan te schaffen. Als de filtermaat een doorslag moet geven om een lens al dan niet aan te schaffen dan vindt ik dit maar een zwak argument. Een lens moet voor mij presteren en doen wat hij moet doen. Filters zijn maar accessoires/opties. Gewoon even doorsparen en je hebt je filter als je dan toch streeft naar je special effect.

            @ spanjaart: ik ken de nikon variant totaal niet sorry.
            Tuurlijk, het gewicht speelt geen hoofdrol in dit verhaal. Maar toch... Voor mij geldt de extra uitgaven en vóóral de moeilijkheid om überhaupt filters te kunnen krijgen wel een rol. Bovendien vind ik de nieuwe 24-70L II zelf al zwaar overpriced. Net zoals alle andere recent uitgekomen of aangekondigd Canon glaswerk overigens. Met de huidige prijzen zie ik mij in ieder geval niet veel nieuw glas meer kopen voorlopig. Wel alleen de 70-200 II dan, die staat wel op mijn planning voor dit jaar. Maar die heeft voor mijn zakelijk activiteiten dan ook wel een meerwaarde en bovendien heb ik eind vorig jaar mijn 100-400L verkocht dus heb ik geen lange telelens meer. (naast de aanschaf van de 70-200 staat en 2x converter op mijn verlanglijstje) Maar verder? denk het niet....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #36
              Re: Nieuw glas van Canon

              Overpriced.. Velen hadden gehoopt op de IS en vinden hem daarom overpriced..
              De 24-70 L I versie, had een lanceringsprijs van $2100.
              zie : http://www.dpreview.com/news/2002/9/29/canonef2470l
              Rekening houdend met alles, denk ik dat de prijs nog wel zal meevallen..
              Meestal dalen de prijzen na lancering (soms enkele maanden) ook wel wat..

              Mvg
              Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

              Comment


              • #37
                Re: Nieuw glas van Canon

                Voor de geïnteresseerden, een preview van de 24-70 II.
                ::: Flickr :::

                Comment

                Working...
                X