Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke 18-200mm lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke 18-200mm lens

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
    Als jij nog staat te wisselen heb ik mijn foto al gemaakt. Ik heb vroeger heel wat spontane shots gemist terwijl ik stond te wisselen....
    fotograferen is ook een kwestie van timen hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      fotograferen is ook een kwestie van timen hè.
      grt,bouk.
      jaja... met 2 kleine kinderen en 2 buggy's op vakantie. Perfect qua timing vinden de kinderen, zeker na de 20e foto...
      Ben op dat moment héééééél blij met mijn Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD.
      Kwaliteit is zeer ok, en ik kan blijven fotograferen met een toestel wat ik vanbinnen en vanbuiten perfect ken.
      En kom ik dan echt iets heel moois tegen: geen probleem om dan eens te wisselen: mijn glasbak zit op m'n rug. Alleen... het hoeft niet altijd.

Comment

Wel ik zit met dezelfde vraag als de ts...
        Probleem van de sigma is dat deze op het moment, nergens te verkrijgen is.
        Ik vind het zeer vervelend, want ik vertrek vrijdag op reis.
        Op de bestemming is de lens wel al verkrijgbaar. En dat is verleidelijk om ze daar te kopen maar dan heb ik geen garantie. En ja 't is sigma... Geen brol, maar je moet geluk hebben denk ik. (eigenlijk wa met alles)
        Maar ik ben me wel degelijk bewust van de mogelijkheden van een megazoom lens.
        En al diegene die zeggen: je moet zelf dichter of verder van je onderwerp gaan staan, die wil ik het een keer zien doen aan de oever van een rivier als ze een boot of etc willen fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
          Wel ik zit met dezelfde vraag als de ts...
          Probleem van de sigma is dat deze op het moment, nergens te verkrijgen is.
          Ik vind het zeer vervelend, want ik vertrek vrijdag op reis.
          Op de bestemming is de lens wel al verkrijgbaar. En dat is verleidelijk om ze daar te kopen maar dan heb ik geen garantie. En ja 't is sigma... Geen brol, maar je moet geluk hebben denk ik. (eigenlijk wa met alles)
          Maar ik ben me wel degelijk bewust van de mogelijkheden van een megazoom lens.
          En al diegene die zeggen: je moet zelf dichter of verder van je onderwerp gaan staan, die wil ik het een keer zien doen aan de oever van een rivier als ze een boot of etc willen fotograferen.
          Dan wisselen we en gebruiken we onze tele hé
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
            En al diegene die zeggen: je moet zelf dichter of verder van je
            onderwerp gaan staan, die wil ik het een keer zien doen aan de oever van een rivier als ze
            een boot of etc willen fotograferen.
            Ach, precies alsof het nodig is om van alles een foto te hebben.

Comment

Nee dat zeg ik niet maar het lijkt me wel handig...
              Alleen momenteel hier niet verkrijgbaar.

Comment

We zijn momenteel op vakantie.
                M'n vriendin heeft een Pana-compact met groot bereik mee, ik de dslr met 18-250 (ook nog andere lenzen mee, waaronder primes).
                Sorry, maar het verschil in beeldkwaliteit valt gewoon niet te vergelijken: de dslr met vakantielens is gewoon vele malen beter.
                Uiteraard is m'n combi 17-50 + 55-300 nog beter ;-)
                Zonnige groetjes
                Last edited by DeKevin; 7 februari 2012, 16:30.

Comment

Inderdaad, een reislens of superzoom is een compromis, dat je kan gebruiken voor wat het is voorzien. Hoe dan ook zal de kwaliteit altijd veel beter zijn dan eender welke compact (tot hiertoe) Voor sommigen is de kwaliteit van een compact echter voldoende en voor anderen is soms zelfs een 50 mm 1.2 L of 300 mm 2.8 L IS nog niet goed genoeg voor vakantiekiekjes. Weer anderen hoeven dan persé weer geen foto's te maken. Discussie zonder einde...

Comment

Working...
                  X