Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade telezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: upgrade telezoom

    Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
    De verscherpte en gecropte versie, gewoon om U het verschil laten te zien:

    Klik effe het licht aangedaan: Klik

    Mijn ef 75-300 II tekend ook vrij scherp op open diafragma. Dat is zelfs geen duur objectief, heeft geen IS.

    Voorbeeld: Klik
    Beste,
    dat ziet er inderdaad al wat beter uit.Hoe heb je verscherpt?
    Tot nu toe heb ik nog niks van fotobewerking gedaan en ken ik er ook niets van.Ik overweeg om lightroom aan te schaffen.

    Comment


    • #17
      Re: upgrade telezoom

      ik betwijl of je de sigma 50-500 OS voor 700 euro 2dehands zal vinden.

      De non os versie vind je wel en is toch nog beter dan de 150-500 OS heb 2maal deze lens gehad.

      1ste was zeer slecht en 2de exemplaar was ook niet om over naar huis te schrijven.

      de tamron 200-500 was stukken scherper op 500mm

      sigma 100-300 f4 met tc 1.4 is een klasse hoger dan alle andere sigma telezooms. zelfs scherper dan de canon 100-400
      nadeel is dat je geen anti bibber hebt en zonder extender maar op 300mm zit
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #18
        Re: upgrade telezoom

        Oorspronkelijk geplaatst door frene Bekijk bericht
        Beste,
        dat ziet er inderdaad al wat beter uit.Hoe heb je verscherpt?
        Tot nu toe heb ik nog niks van fotobewerking gedaan en ken ik er ook niets van.Ik overweeg om lightroom aan te schaffen.
        Veel beter zal niet gaan. Je staat gewoon te ver af. Probeer anders eens met Picasa. Dat is gratis, en poepsimpel.

        Comment


        • #19
          Re: upgrade telezoom

          Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Veel beter zal niet gaan. Je staat gewoon te ver af. Probeer anders eens met Picasa. Dat is gratis, en poepsimpel.
          Vandaar dat ik in mijn voorbeeldje niet meer gecropt had . Van in het begin kadreren is altijd het beste. Onze TS is nog maar 2 maandjes bezig, zo slecht vind ik deze foto niet.

          Hoe je kan verscherpen vind je in deze post terug, in mijn eerste post vind je een PDF die je goed op weg zal zetten in photoshop.
          Ik gebruik hier momenteel photoshop elements 10, deze is goed betaalbaar en er zit alles in wat je nodig hebt. Op adobe.be kan je probeer versies downloaden. Verder ga ik U het advies geven om met het histogram te leren omgaan, dat is echt een super hulpmiddel.

          Klik

          Klik

          Klik

          Klik

          Klik
          Last edited by eos550; 5 februari 2012, 21:48.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #20
            Re: upgrade telezoom

            Oorspronkelijk geplaatst door frene Bekijk bericht
            Bijgevoegd een foto van een vogeltje genomen in Kenia.
            Als ik de foto zou willen uitsnijden of inzoomen op het onderwerp, dan lijkt er mij toch veel ruis aanwezig te zijn. Of is dat normaal en ben ik te kritisch?
            De opname is uit de hand geschoten met diafragma 5,6 , sluitertijd 1/100 , iso op automatisch (hier geresulteerd in iso 3200) en brandpunt 300 mm.
            Graag uw mening / tips.
            Voor een foto met die lens vol open en ISO 3200 vind ik de foto zeer netjes.
            Croppen is hier wat teveel gevraagd , dan moet je gewoon van een betere opname uitgaan...
            Op statief, F8 en ISO op een 800 of zoiets , dan wordt het wel wat.

            Comment


            • #21
              Re: upgrade telezoom

              [QUOTE=eos550;3430852]Hoe je kan verscherpen vind je in deze post terug, in mijn eerste post vind je een PDF die je goed op weg zal zetten in photoshop.
              Ik gebruik hier momenteel photoshop elements 10, deze is goed betaalbaar en er zit alles in wat je nodig hebt. Op adobe.be kan je probeer versies downloaden. Verder ga ik U het advies geven om met het histogram te leren omgaan, dat is echt een super hulpmiddel.


              Van harte bedankt voor alle tips.Ik weet wat mij te doen staat, nog veel oefenen en studeren

              Comment


              • #22
                Re: upgrade telezoom

                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                Voor een foto met die lens vol open en ISO 3200 vind ik de foto zeer netjes.
                Croppen is hier wat teveel gevraagd , dan moet je gewoon van een betere opname uitgaan...
                Op statief, F8 en ISO op een 800 of zoiets , dan wordt het wel wat.
                Dank u .Ben blijkbaar toch nog niet zo slecht bezig. Een statief heb ik nog niet maar is besteld;zal wel helpen maar vogeltjes moeten natuurlijk blijven zitten tot alles opgesteld is.

                Comment


                • #23
                  Re: upgrade telezoom

                  ISO 3200 Is voor jouw toestel meestal net een stop teveel om te croppen. Denk dus misschien ook aan een tentje.

                  Comment

                  Working...
                  X