Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Alex FC Bekijk bericht
    Ik heb al een tijdje de Sigma 30/1.4 en ik ben daar best tevreden van. Anderzijds is het nu niet zo een superlens, die je aan iedereen zou aanraden. Bij kleinere diafragma's zie ik nauwelijks verschil met mijn Tamron 17-50/2.8
    En wat zou je me dan wel aanraden?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #17
      Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

      Wel, tenzij je de beeldhoek absoluut nodig hebt, zou ik de Sigma 30/1.4 alleen kopen als ik ze goedkoper kon krijgen dan de Canon 50/1.4.
      Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

      Comment


      • #18
        Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
        MG heb ik rommel gekocht dan met de canon 50mm 1.4?
        Maar neen, van elke lens zijn betere en slechtere exemplaren. Als u er tevreden van bent is dat al wat telt.

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ok dan heb ik de keuze tussen Sigma 30mm 1.4 Canon 35mm 2.0 of indien ik ze 2e hands vind de 35mm 1.4L.
        Ik denk niet dat je die laatste 2ehands zal vinden. Ik neem aan dat mijn 50mm vergelijking dus niet meer noodzakelijk is?
        ::: Flickr :::

        Comment


        • #19
          Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
          . Ik neem aan dat mijn 50mm vergelijking dus niet meer noodzakelijk is?
          Die 50mm van sigma zal zeker een goede lens zijn maar ik heb reeds een 85mm en zoals hier terecht geschreven is het verschil tussen 50 en 85 mm niet zo groot. Vandaar dat de 30 a 35mm hier ter sprake is gekomen.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #20
            Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Die 50mm van sigma zal zeker een goede lens zijn maar ik heb reeds een 85mm en zoals hier terecht geschreven is het verschil tussen 50 en 85 mm niet zo groot. Vandaar dat de 30 a 35mm hier ter sprake is gekomen.

            mir
            wel groot verschil neen, maar ik wou eerst ook mijn sigma 50mm 1.4 verkopen omdat deze dicht aansloot bij mijn 35L en mijn 85mm. Maar uiteindelijk is deze nog steeds in mijn bezit, ze komt nogal vaak van pas binnen als 35mm te breed is en 85mm te lang is. De 35L gebruik ik nu voornamelijk voor als ik op stap ben en de 85mm voor portretjes. De 50mm is dan weer meer in gebruik als ik binnen ben. Nu op crop zal dit wel nog anders zijn natuurlijk. De 35L tweedehands vinden zal inderdaad niet gemakkelijk zijn vandaar ook dat ik me deze nieuw heb aangeschaft.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

              Het is beslist ik heb een sigma 30mm 1.4 gekocht. Als ik ooit een 5d MKIII koop verkoop ik ze wel terug

              Bedankt allemaal voor jullie reacties en ik hoop dat ik een goed exemplaar zal hebben

              mir
              Last edited by mir; 31 januari 2012, 18:29.
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #22
                Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                Ik had ook nog een 2e hands 35mm 1.4L op het oog maar om wat foto's van mijne kleine te maken is de Sigma 30mm wel goed genoeg denk ik.



                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment

                Working...
                X