Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen concertfotografie Canon 1100D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

Voor 100 euro heb je niet veel keuze, de Canon 50mm f1,8 is de enige die je kan vinden voor die prijs.
    Voor concerten waar je dicht bij kan komen is die bruikbaar, maar je zal er geen close-ups mee kunnen maken, tenzij je zelf mee op het podium mag.

Ik gebruik ook wel eens een fish-eye lens voor concertfotografie, maar die kan je zeker niet gebruiken voor alle foto's.
    Je maakt daarmee een foto van het hele podium terwijl je er zelf bijna tegenaan staat.
    Een fish-eye lens zal je niet vinden voor 100 euro, er is wel een relatief goedkope fisheye te vinden ( http://samyang.nl/ ), maar die moet je manueel bedienen.

De lens die ik het meest gebruik voor concertfotografie is de Canon 70-200 f2,8 L IS II, maar die kost 20 keer meer dan je vooropgestelde budget...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Toen ik mijn 500D met 2 kitlenzen (860 euro) kocht, vond ik dat ook veel geld maar ik dacht dat ik toen wel 'gesteld' zou zijn voor vele jaren en dat ik 'alles' zou aankunnen (natuur, concerten, dogshows). Niets was minder waar.

Groot was mijn teleurstelling toen ik mijn eerste concertfoto's op de pc bekeek ...

Als ik dan vergeleek met foto's van vrienden met een 1D MIV, 1Ds M III, wist ik wel waarom mijn foto's niet goed waren. t Ligt niet alleen aan t manneke, maar ook aan de body en de lenzen.

Als je op serieuze manier fotografie wil doen, kost het heeeel veel, maar dat kost elke hobby. t Is altijd sparen, dingen die je hebt gekocht en niet veel gebruikt doorverkopen, dingen 2e hands kopen ... tot je aan de 'set' komt die het best bij jouw noden aansluit.

De 50mm f1.8 is wel ok, maar ik vrees dat de 1100D geen hoge Iso's aankan.

Vooraleer je gaat investeren in betere lenzen of een body, moet je eerst wel zeker zijn of je een accreditatie voor concerten hebt. Met een dslr mag je niet zomaar binnen in de meeste zalen ...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Haja, de lens die ik t meeste gebruik voor concerten is tegenwoordig de 24-70 mm f 2.8 (op de 5D).
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PS_77 Bekijk bericht
          Hoi,

Sinds kort heb ik een Canon EOS 1100D met een EF-S 18-55mm lens.
          Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare (max . €100) lens vooral geschikt voor concertfotografie. Dus weinig belichting, korte afstand..
          Aangezien ik nog niet veel af weet van de lenzen en er op diverse andere websites er niet achter kom welke lens het meest geschikt is, wil ik jullie vragen voor advies.

Daarnaast nog een klein vraagje: lenzen met fish eye effect, aan welke prijsklasse moet ik dan denken?
          Concertfotografie is zowat de "duurste" fotografie die je kan beoefenen !
          Vermits je zoveel mogelijk licht dient te "vangen" en dit kan enkel door "snelle" lenzen of body's die goed presteren op hoge ISO en liefst nog een combinatie van deze twee !
          En jammer genoeg hangt hier altijd het hoogste prijskaartje aan.
          Lenzen met een open diafragma van f2.8 zijn een must ! EN dan dient je toestel op ISO 1600 te kunnen werken.
          Voor minder kom je gegarandeert geregeld in de problemen.

In jouw geval zou ik sowieso gaan voor de 50 1.8 ( je kan niet anders voor 100 Euro !).
          Mocht je de 1.4 versie kunnen kopen, des te beter natuurlijk. Je kan alle licht gebruiken !

PS. Ik heb er graag 20 Euro voor over om meneer Dirkske007 over zen lens te zien rijden, nog 8 kandidaten ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
            En neenee het is voor de koopjesjagers onder jullie 175 euro voor deze lens.
            Maar na betaling rij ik er wel over me de auto .
            Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
            PS. Ik heb er graag 20 Euro voor over om meneer Dirkske007 over zen lens te zien rijden, nog 8 kandidaten ??
            Daar wil ik ook nog wel 20€ aan geven om dat te zien

@ TS natuurlijk maak je met een 1100D en een 50 1,8 geen top foto's zoals onze vrienden met hun 1D en super L glas, maar het is wat jij er van verwacht.
            begin met het materiaal dat je hebt en koop eventueel die 50 1,8 bij (aan een lens van 100€ kan je niet veel verliezen hé)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              concert met een 1100D en lens voor 100€!
              wens je het allerbeste
              is inderdaad misschien wa grof/kort door de bocht.
              maar al de rest staat er al!
              50 f1.8 is quasi de enige optie!

maar met 1.8 op een 1100D die mss 800/1250 iso gaat halen zal dit toch ferm lastig worden!

ook gezien de geringe scherptediepte bij f1.8

...

ik zou er persoonlijk niet aan beginnen!
              zelf een d90 met 50 1.8 + 17-50 f2.8 + 70-200 f2.8 en begin er niet aan!
              als ik het zou willen doen wil ik het goed doen!
              en weet dat dit tegen de limieten van mijn materiaal is/loopt.
              ken je materiaal en vooral je/de limieten.
              nikon stuff

Comment

Als TS met zijn bestaande uitrusting dan eens concert foto's gemaakt heeft weet hij direct wat hij met zijn materiaal in staat is en of dit voldoet aan zijn kwaliteitseisen
                Anders zal hij het nooit weten, enkel maar van horen zeggen op BD

Comment

Misschien dat ik niet helemaal duidelijk was in mijn vraag. Met concert fotografie als hobby bedoel ik meer als recensent die meer dan alleen woorden wil schrijven, maar ook foto's wil maken. Het gaat niet om fotografie in grote stadions, nee gewoon kleine intieme zalen. Max 200 man.

Daarnaast ben ik een studente van 20 die niet duizenden euro's aan haar camera kan spenderen. Zal dus helaas - voor nu - toch de EF 50mm f/1.8 II worden.

Ik ben nog echt een leek wat betreft fotografie en met deze tips kan ik zeker uit de voeten. Dank daarvoor!! Binnenkort de eerste foto's schieten, ben zeer benieuwd of de foto's nu echt zo lelijk zullen worden als wat sommigen hier beweren..

Comment

is inderdaad misschien wa grof/kort door de bocht.
                    maar al de rest staat er al!
                    50 f1.8 is quasi de enige optie!

maar met 1.8 op een 1100D die mss 800/1250 iso gaat halen zal dit toch ferm lastig worden!

ook gezien de geringe scherptediepte bij f1.8

...

ik zou er persoonlijk niet aan beginnen!
                    zelf een d90 met 50 1.8 + 17-50 f2.8 + 70-200 f2.8 en begin er niet aan!
                    als ik het zou willen doen wil ik het goed doen!
                    en weet dat dit tegen de limieten van mijn materiaal is/loopt.
                    Beste vriend ,

Deze foto is gemaakt met een D90 op iso2500 :

Bedunkt dat je dan U eigen materiaal niet kent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Dave_ Bekijk bericht
                      Daar wil ik ook nog wel 20€ aan geven om dat te zien

@ TS natuurlijk maak je met een 1100D en een 50 1,8 geen top foto's zoals onze vrienden met hun 1D en super L glas, maar het is wat jij er van verwacht.
                      begin met het materiaal dat je hebt en koop eventueel die 50 1,8 bij (aan een lens van 100€ kan je niet veel verliezen hé)
                      Nog 7 kandidaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                        Beste vriend ,

Deze foto is gemaakt met een D90 op iso2500 :

Bedunkt dat je dan U eigen materiaal niet kent.
                        och ijshocky foto's op mijn blog zijn ook aan iso 2000.
                        100% happy wordt je er niet van, maar zeker als je dan nog snelheid te kort komt.
                        nikon stuff

Comment

och ijshocky foto's op mijn blog zijn ook aan iso 2000.
                          100% happy wordt je er niet van, maar zeker als je dan nog snelheid te kort komt.
                          Ik vindt die foto's anders meer dan goed!
                          Ken duurdere toestellen die slechter presteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PS_77 Bekijk bericht
                            Misschien dat ik niet helemaal duidelijk was in mijn vraag. Met concert fotografie als hobby bedoel ik meer als recensent die meer dan alleen woorden wil schrijven, maar ook foto's wil maken. Het gaat niet om fotografie in grote stadions, nee gewoon kleine intieme zalen. Max 200 man.

Daarnaast ben ik een studente van 20 die niet duizenden euro's aan haar camera kan spenderen. Zal dus helaas - voor nu - toch de EF 50mm f/1.8 II worden.

Ik ben nog echt een leek wat betreft fotografie en met deze tips kan ik zeker uit de voeten. Dank daarvoor!! Binnenkort de eerste foto's schieten, ben zeer benieuwd of de foto's nu echt zo lelijk zullen worden als wat sommigen hier beweren..
                            Hi there,

Ik gebruik zelf voor kleine zaaltjes, café-jams e.d. héél vaak de 50mm f1.8 op f2.8 voor de scherpte en dat werkt goed. Ik gebruik wel Nikon, maar verwacht dat dat met Canon niet ZO HEEL VEEL verschil maakt. Misschien dat je wat ruis gaat hebben als je te hoog in de ISO gaat, maar dat moet je maar uitproberen met je eigen toestel...

Tegenwoordig gebruik ik ook soms een Sigma 28-70 f2.8 (nou jah, ik heb 'em nog maar net... ) die je 2dehands al vrij goedkoop kan vinden, al moet ik zeggen dat ie iets trager scherpstelt dan gehoopt. De 28-70 f2.8 van Tokina schijnt sneller te zijn en kan je aan ongeveer dezelfde prijs vinden, maar heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb ook een Sigma 70-200 f2.8 (nee ik heb ni gigantisch veel geld, ik ben gewoon een koopjesjager die goed rond kijkt en soms een paar maanden wacht voor ie iets vindt en koopt. En 't is maar een Sigma e ), maar die is natuurlijk vooral voor grotere zalen enzo... Zeker een mooie investering naar de toekomst toe.

Conclusie: Begin misschien met die Canon 50mm f1.8 en ga daarna op zoek naar kwalitatieve, lichtsterke lenzen naargelang je eigen budget. De B-merken (Sigma, Tokina) zijn heus lang niet slecht .

Succes ermee!!
                            Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
                            Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
                            Flash: Nikon SB-700

Comment

Working...
                            X