Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Als jij die lens een koopje vind.....
    Zou het misschien een f1.8 kunnen zijn?
    Moet inderdaad een 1.8 zijn.
    Sorry voor de misvatting
    Wil niet zeggen dat ik er niet content over ben

    Groeten,
    wistofus
    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

    Comment


    • #32
      Re: Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

      Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
      Moet inderdaad een 1.8 zijn.
      Sorry voor de misvatting
      Wil niet zeggen dat ik er niet content over ben

      Groeten,
      wistofus
      Gelijk heb je, ik ben er ook héél content van
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #33
        Re: Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

        ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een D80 en ik zou een nieuwe lens willen aanschaffen met vast brandpunt. De bedoeling is voor binnen foto's te nemen zoals bvb op een trouwfeest. Ik weet niet welke lens te kiezen.
        Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G
        of
        Nikkor AF-S 50mm f/1.4G (deze kost bijna dubbel van de andere lens)
        of
        Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G(ook stukken goedkoper dan de 50/1.4)

        Ik heb gisteren van een maat zijn foto's gezien en die waren fantastisch met de Nikkor AF-S 50mm f/1.4G. Hij zat wel op een D300 body. Heb met mijn D80 een foto getrokken met die lens en die leek iets minder fantastisch op mijn scherm van men camera maar die viel dan terug reuze mee op men pc. Dus mijn grote vraag is eigenlijk wat is het verschil ts de nikkor 1.8/1.4 en wat is die 50mm en die 35mm wat is daar het verschil tussen?

        Zijn deze ook buiten te gebruiken, bvb om gebouwen int donker te trekken?

        Had graag een eenvoudige uitleg gehad want ik ben nogal een noob op dit vlak.

        mvg Sven
        Last edited by flyerke; 22 januari 2012, 11:46.

        Comment


        • #34
          Re: Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door flyerke Bekijk bericht
          ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een D80 en ik zou een nieuwe lens willen aanschaffen met vast brandpunt. De bedoeling is voor binnen foto's te nemen zoals bvb op een trouwfeest. Ik weet niet welke lens te kiezen.
          Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G
          of
          Nikkor AF-S 50mm f/1.4G (deze kost bijna dubbel van de andere lens)
          of
          Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G(ook stukken goedkoper dan de 50/1.4)

          Ik heb gisteren van een maat zijn foto's gezien en die waren fantastisch met de Nikkor AF-S 50mm f/1.4G. Hij zat wel op een D300 body. Heb met mijn D80 een foto getrokken met die lens en die leek iets minder fantastisch op mijn scherm van men camera maar die viel dan terug reuze mee op men pc. Dus mijn grote vraag is eigenlijk wat is het verschil ts de nikkor 1.8/1.4 en wat is die 50mm en die 35mm wat is daar het verschil tussen?

          Zijn deze ook buiten te gebruiken, bvb om gebouwen int donker te trekken?

          Had graag een eenvoudige uitleg gehad want ik ben nogal een noob op dit vlak.

          mvg Sven
          Het verschil tussen de 35mm 1.8 en de 50mm 1.8 is het - Asferisch lenselement. Verschil is ook dat je filter van de 35mm 52mm zijn, dat is gelijk aan de 18-55
          Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

          Comment


          • #35
            Re: Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
            Het verschil tussen de 35mm 1.8 en de 50mm 1.8 is het - Asferisch lenselement. Verschil is ook dat je filter van de 35mm 52mm zijn, dat is gelijk aan de 18-55
            bedankt maar nu weet ik nog niet wat te kopen?

            Comment


            • #36
              Re: Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

              Had graag een eenvoudige uitleg gehad want ik ben nogal een noob op dit vlak.
              Hallo, ik denk dat al wat je vraagt idd getuigd van een gebrek aan fundamentele kennis, dat is geen schande maar deze vragen zijn niet kort te beantwoorden.
              Je kan die lenzen en hun kwotering bekijken op de gekende site's zoals dp-review, ken rockwell, photozone enz.
              Dan krijg je een idee van hun sterke en slechte punten mét technische uitleg alsook het beoogde doel.

              mvg Jozef
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #37
                Re: Nikkor 50mm 1.8 / 1.4

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Correct en dat had ik over het hoofd gezien.
                Dit wordt trouwens meer en meer een moeras om nog te weten welk type camera nog met welk type lens overweg kan ...
                Nadeel als je al jaren in dezelfde stal zit. De eerste betaalbare digitale reflex, de D70 kon, kan met deze lenzen overweg vandaar dat ik er niet meer bij stil stond, sta ...
                Vind het alleen spijtig voor iedereen dat de bedrijven zelfs hun eigen stallen niet standaardizeren ...
                Je koopt X-type camera en zonder je het weet zit je misschien met lenzen die je niet kan gebruiken ... Geraak er nog maar wijs uit ...
                Enfin, ik heb een 28, een 35 en een 50 uit de oude stallen en gelukkig kan ik ze gebruiken en worden ze ook effectief gebruikt. Maar daar zal de TS niets aan hebben.
                Volkomen gelijk!
                Ik heb nog effe getwijfeld om van mijn D70 naar een goedkoper, recenter model over te stappen en ben héél blij dat ik toch maar de D300s gekocht heb. Met pakweg een D5100 zou ik, om het op zijn Antwerps te zeggen, gesjareld zijn met m'n lenske .

                Dus TS:
                Gewoon uitkijken én uittesten. Ik denk dat je best eens langs een zaak zoals Grobet gaat. Tegenwoordig liggen die prijzen wel ok, maar vooral: daar kan je de lens die je wil uittesten op de body die je wil. En dan doe je achteraf alsnog wat je wil .
                Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
                Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
                Flash: Nikon SB-700

                Comment

                Working...
                X