Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger 18-105 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vervanger 18-105 mm

Met jouw budget ga je zeker voor een compromis moeten gaan. Je kan met de D3100 tot iso 1600 gaan als je ziet wat je doet, en als je de noise reduction aan zet. gezien je sport wil fotograferen zou ik dus zeker niet voor een al te klein diafragma gaan, zodat je sluitertijden lang genoeg blijven (-> 2.8). met de 14MP sensor kun je wel wat croppen, maar nu ook geen 100%, dus je zult toch op zijn minst 150mm moeten vinden. ik heb al veel gehoord over de 80-200 2.8, het is een 2.8 en hij is tele genoeg om zaalsport te fotograferen (-> 120-300mm). tweedehands heb ik hem, o.a. op dit forum, voor €600-700 gevonden, ver boven je budget maar wel de beste match die ik heb gevonden.

Verder kan ik je niet helpen, ik ben zelf een canon gebruiker en fotografeer landschappen, dus ik weet niet zeker of deze lens wel tele genoeg zal zijn en of hij op je D3100 zal werken.
    I don't take pictures, i create photographs (gregory cazillo).

Comment

De Tamron 18-270 is ook heel goed als je een beperkt budget hebt en dit geeft je het meeste bereik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        waaraan zie jij dat die VC goed werkt?
        1/80 bij 210mm
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          1/80 bij 210mm
          en waar zie ik de VC hierin? ik zou hier evengoed een statief of een vaste hand in zien...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De tamron 70-300 is acceptabel goed, zeker voor beginners. Tot 200mm ok scherp, daarna mindert het wel wat. En spotgoedkoop...
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

Comment

Working...
            X