Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS600D lens.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS600D lens.

Oorspronkelijk geplaatst door arcbenne Bekijk bericht
    Een andere mogelijkheid (misschien geen volledige allround lens) is de 15-85 IS USM.
    Deze lens zal de meeste klussen wel kunnen klaren. zeker in het begin.
    +1 voor deze

persoonlijk geen ervaring mee maar zowel de 17-85 als de 15-85 worden aangeboden in kit met de semi-pro (xxD) toestellen dus zullen vermoedelijk ook iets beter glas bevatten dan de 18-55

ook is het een mooi objectief om alles mee te doen. Persoonlijk heb ik geen lens die verder gaat dan 75 mm en ik mis dit ook niet echt momenteel.
    15 lijkt me op andere momenten dan weer praktisch, ook al is het 'maar' 3 mm verschil / breder met mijn 18-50 lens, voor landschappen en binnen
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht

En de grootste beperking zit niet in het materiaal, maar in het goed kunnen gebruiken er van.
      Inderdaad. en ik doe mijn best zenne
      Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

Comment

Ik zou ook rekening houden met het gewicht...

De 55-250 is een zéér lichte lens voor haar bereik en ik kan aannemen dat een 15-jarige het misschien al snel beu zou worden om met een zeer zwaar toestel rond te lopen en zo haar hobby opgeeft terwijl het anders ook kan.

Ik ben destijds gestart met de 18-55 en de 55-250 en ben daar altijd heel tevreden van geweest zeker als je kijkt naar de prijs van deze lenzen.

En qua wisselen valt het ook wel mee... Als je vooraf even nadenkt wàt je wilt gaan fotograferen, zal je niet zoooo vaak moeten zitten wisselen.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Mij lijkt de 15-85 een goed en erg leuk objectief. Van landschappen tot portretten zeg
          maar, dus behoorlijk allround.

Comment

Working...
          X