er zijn al een aantal topics over UWA's en die hebben al een tikkeltje geholpen,
maar ik ben er toch nog niet helemaal uit.
op het moment heb ik:
- canon 7D
- canon 15-85
- 50mm 1.8
- 70-200 f/4L
ik wil graag een UWA bijkopen voor landschappen en cityscapes aangezien ik
dat hier in het prachtige Canada echt wel kan gebruiken
ik twijfel tussen 2 lenzen:
- tokina 11-16 f/2.8
- sigma 8-16
waarom de tokina:
ik heb buiten de 50mm geen enkele lichtsterke lens en ik zou er toch graag eentje willen. Voor de rest heb ik ook bijna uitsluitend lovende commentaar en reviews gelezen over deze lens.
waarom de sigma:
nog breder niet altijd even bruikbaar tenzij je van het effect houdt maar ik heb zoiets van, hoe breder hoe beter en het gaat absoluut leuk zijn om daarmee te spelen. nadeel is dan wel dat ik nog altijd geen lichtsterke lens heb..
persoonlijk neig ik meer naar de sigma, gewoon omdat die zo monsterachtig breed is en ook zo goed als overal positieve reviews krijgt.
mijn dilemma is nu:
- gewoon de tokina erbij kopen, fijne lichtsterke lens en breed genoeg
- de sigma kopen en mijn 15-85 vervangen door een lichtsterke lens,
bv de sigma 17-50 2.8
ik denk dat een lichtsterke lens van 17-50 meer nut gaat hebben dan een lichtsterke lens van 11-16...
alle hulp, commentaar en bedenkingen zijn extreem welkom
maar ik ben er toch nog niet helemaal uit.
op het moment heb ik:
- canon 7D
- canon 15-85
- 50mm 1.8
- 70-200 f/4L
ik wil graag een UWA bijkopen voor landschappen en cityscapes aangezien ik
dat hier in het prachtige Canada echt wel kan gebruiken
ik twijfel tussen 2 lenzen:
- tokina 11-16 f/2.8
- sigma 8-16
waarom de tokina:
ik heb buiten de 50mm geen enkele lichtsterke lens en ik zou er toch graag eentje willen. Voor de rest heb ik ook bijna uitsluitend lovende commentaar en reviews gelezen over deze lens.
waarom de sigma:
nog breder niet altijd even bruikbaar tenzij je van het effect houdt maar ik heb zoiets van, hoe breder hoe beter en het gaat absoluut leuk zijn om daarmee te spelen. nadeel is dan wel dat ik nog altijd geen lichtsterke lens heb..
persoonlijk neig ik meer naar de sigma, gewoon omdat die zo monsterachtig breed is en ook zo goed als overal positieve reviews krijgt.
mijn dilemma is nu:
- gewoon de tokina erbij kopen, fijne lichtsterke lens en breed genoeg
- de sigma kopen en mijn 15-85 vervangen door een lichtsterke lens,
bv de sigma 17-50 2.8
ik denk dat een lichtsterke lens van 17-50 meer nut gaat hebben dan een lichtsterke lens van 11-16...
alle hulp, commentaar en bedenkingen zijn extreem welkom
Comment