Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Discussie ivm objectieven.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Discussie ivm objectieven.

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Het blijft zaak dit op de juiste discrete wijze aan je lerares voor te schotelen,of er ontstaat een machtsstrijdje waar je misschien geen van beiden beter van wordt.

Walter
    ik zou daar niet naar kijken. Ik geef beroepshalve opleidingen, en zit er soms ook naast en als mijn cursisten mij wijzen op een misser ben ik daar altijd blij mee. Als je dat als docent/trainer/vormingswerker niet kan aanvaarden zit je daar gewoon niet op de juiste plaats.

Tijdens mijn studies heb ik ook regelmatig mijn docenten op missers in hun cursussen gewezen (ze zaten er een keer 7 eeuwen naast). Doe dat op een rustige manieren met je bronnen bij de hand en dat zou dat geen probleem mogen geven.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      ik zou daar niet naar kijken. Ik geef beroepshalve opleidingen, en zit er soms ook naast en als mijn cursisten mij wijzen op een misser ben ik daar altijd blij mee. Als je dat als docent/trainer/vormingswerker niet kan aanvaarden zit je daar gewoon niet op de juiste plaats.

Tijdens mijn studies heb ik ook regelmatig mijn docenten op missers in hun cursussen gewezen (ze zaten er een keer 7 eeuwen naast). Doe dat op een rustige manieren met je bronnen bij de hand en dat zou dat geen probleem mogen geven.

In de ideale wereld zou het geen problemen mogen geven,je hebt 100% gelijk,in de praktijk zou ik,in de T.S. zijn schoenen staande,toch voorrtgaan op mijn aanvoelen hoe de leerkracht in dit individuele geval mogelijkerwijs geen raad weet met "betweters".

Walter
      D850

Comment

[Mod-LesC]Enkele off-topic reacties verwijderd. [/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.3.2) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.2)

Comment

Ik heb dit een beetje discreet aangepakt met een mailtje.Ik denk niet dat ik daar tijdens de les nog aandacht aan zal schenken.
          Indien de vraag op het examen gesteld wordt zal mijn antwoord zijn"Zoomlenzen(of beter zoomobjectieven) zijn lenzen met een variabele brandpuntsafstand,waarmee je kan in of uitzoomen.Er bestaan verschillende type Zoomlenzen bvb,groothoekzoom,telezoom enz...
          Op bladzijde 14 van onze cursus staat dit anders vermeld maar ik kan deze theorie niet volgen"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
            Ik heb dit een beetje discreet aangepakt met een mailtje.Ik denk niet dat ik daar tijdens de les nog aandacht aan zal schenken.
            Jammer, ben wel benieuwd naar de reactie van de docent. Wint de leergierigheid of het ego?

Zou wel straf zijn mocht jouw correct antwoord als foutief aangerekend worden in een examen, door een leraar die zelf ontegensprekelijk verkeerd is.

Comment

Indien de vraag op het examen gesteld wordt zal mijn antwoord zijn"Zoomlenzen(of beter zoomobjectieven) zijn lenzen met een variabele brandpuntsafstand,waarmee je kan in of uitzoomen.Er bestaan verschillende type Zoomlenzen bvb,groothoekzoom,telezoom enz...
              Op bladzijde 14 van onze cursus staat dit anders vermeld maar ik kan deze theorie niet volgen"
              Ik vind dat je dit op een correcte manier aangepakt hebt . Als jou docent nu geen reactie geeft of stuurt , en dit op zijn beloop laat vind ik dit persoonlijk getuigen van onbekwaamheid in haar vak . Eenieder moet kunnen toegeven dat men fout zat , vooral als het op een discrete manier gebeurde zoals jij het hebt aangepakt . Dus je zal weldra weten met welk soort mens je te maken hebt . Hopelijk voor jou komt er reactie .

Grtz .

Dirk .
              Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Ik dacht dat je vroeger in België een opleiding moest hebben gehad om je als fotograaf te mogen inschrijven, dan lijkt het me toch dat zoiets helemaal voor de docenten van een opleiding zou moeten gelden?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Misschien is het interessant om hier even de geschiedenis bij te halen.

Uit het blote hoofd, maar ik wil mijn bronnen weleens opzoeken (pas verhuisd enzo): als uitvinder van de "zoomlens" geldt de Amerikaanse firma Baush&Lomb. Hun concept dateert van ergens in de jaren 1950, mogelijk begin de jaren 1960.
                  Het behelsde een lenssysteem, waarin, door wijziging van de onderlinge afstand tussen verschillende componenten, de vergroting gevarieerd kon worden.
                  Baush&Lomb, dat men heden ten dage wellicht enkel nog kent als fabrikant van contactlenzen, was destijds een groot Amerikaans producent van optische apparatuur voor zowel de professionele als de consumentenmarkt.
                  Het huis produceerde van alles, maar is vooral vermaard gebleven voor zijn microscopen en prepareerloepen. Wie daar iets van kent, weet dat hun "Galen"- en "BALPLAN"-microscopen in heel wat labo's op de werktafel stonden en dat hun "Stereozoom"-prepareerloepen nog steeds bij het allerbeste ooit gemaakt, gerekend worden.
                  Daarnaast produceerde men ook amateurtelescopen, verrekijkers, enzovoort.
                  Begin de jaren 1960 was er een opgemerkte campagne voor hun lijn spotting scopes, met als slogan "zoom zoom", waarmee de eigenheid van die kijkers, de variabele vergroting d.m.v. een zoomoculair, in de verf gezet werd. Zie bijvoorbeeld: http://store.valueweb.com/servlet/vi...26-Lomb/Detail.
                  Aan OP laat ik het over het best mogelijke argument in zijn discussie zelf op te zoeken: de patentaanvraag of-registratie van Baush&Lomb. Dat kan online.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
                    Ik vind dat je dit op een correcte manier aangepakt hebt . Als jou docent nu geen reactie geeft of stuurt , en dit op zijn beloop laat vind ik dit persoonlijk getuigen van onbekwaamheid in haar vak . Eenieder moet kunnen toegeven dat men fout zat , vooral als het op een discrete manier gebeurde zoals jij het hebt aangepakt . Dus je zal weldra weten met welk soort mens je te maken hebt . Hopelijk voor jou komt er reactie .

Grtz .

Dirk .
                    Ik ben geen voorstander van die discrete aanpak. Uiteindelijk moet je het als begeleider/docent toch voor de hele groep rechtzetten.
                    Ik vind het altijd leuk om van deelnemers bij te leren en als ze in de pauze bij mij komen om discreet iets recht te zetten (niet iedereen durft dat plenair)
                    zet ik dat toch voor de hele groep dat recht.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

De discrete aanpak had wel degelijk effect.
                      Gisteren werd de discussie verdergezet en rechtgezet.
                      De leraar gaf haar fout toe en zal tevens de fout in de cursus aanpassen.
                      Even wat vermoeidheid? Of gebrek aan kennis?
                      Wie zal het zeggen?

Volgen nog meer mensen een cursus fotografie?
                      Welke school?
                      Bent u tevreden?

Comment

de discrete aanpak had wel degelijk effect.
                        Gisteren werd de discussie verdergezet en rechtgezet.
                        De leraar gaf haar fout toe en zal tevens de fout in de cursus aanpassen.
                        Even wat vermoeidheid? Of gebrek aan kennis?
                        Wie zal het zeggen?
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Working...