Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 180/2.8 OS Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

    Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Goh ja, ik heb het ook moeilijk met de verheerlijking van rode randjes en nanokristallen, maar er zijn nog andere argumenten om Sigma-glas te mijden. Het blijft materiaal dat ontstaat door reversed-engineering, en dan loop je als consument toch wat meer risico dat er ooit eens iets niet werkt hé.
    Dat is mogelijk, maar tot nu toe heb ik dat nog nooit ervaren: alle Sigma en Tamrons die ik ooit gebruikt heb, deden dat zonder enig probleem op mijn Canon bodies.


    Voor mij is Sigma enkel een overweging indien de reviews uitstekend zijn én Nikon geen prijs/kwaliteit equivalent heeft. Bijvoorbeeld de 180 f/3.5 tot voor kort, en de 120-300 f/2.8 OS.

    Verder valt het wel op dat Sigma macrolenzen stevig duurder zijn geworden bij de laatste update: de 105mm OS macro is quasi even prijzig als het equivalent van Nikon (die ik al overpriced vond). Waarom zouden mensen dan nog voor Sigma kiezen?
    Daar heb je wel een punt. Als de third party lenzen even duur worden als de merkeigen producten, moeten ze minstens even goed of zelfs beter zijn.
    De 105 OS is wel een IF lens geworden, dus geen uitschuivende tube meer. Verklaart misschien ook deels de meerprijs tov de oude 105 ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Dat is mogelijk, maar tot nu toe heb ik dat nog nooit ervaren: alle Sigma en Tamrons die ik ooit gebruikt heb, deden dat zonder enig probleem op mijn Canon bodies.
      Je moet natuurlijk wat pech hebben, maar er zijn bijv. problemen gekend met de oude 105mm op de Nikon D7000.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 180/2.8 OS Macro

        de prijs wordt mss wel even veel maar als de macrolens ten opzichte van de Canon een stop meer heeft en even goede IQ en beeldstabilisatie dan is mijn keuze rap gemaakt.

        Thierry M: dat was ook ongeveer de prijs. De canon wil ik niet kopen voor de prijs maar als die 180 uitkomt aan die prijs dan spaar ik nog eventjes door
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment

        Working...
        X