Na +/- 2 jaar fotografie terzijde te hebben geschoven, kriebelt het thans dermate dat ik heb beslist om deze hobby opnieuw op te pikken.
In analoge tijden had ik steeds een reflex in handen (eerst Olympus, daarna Canon).
Bij de overstap naar digitaal kocht ik een bridge (Panasonic FZ50). Dit toestel heb ik nog steeds (en werkt nog steeds) maar ik zou ineens opnieuw naar reflex willen overstappen.
Ik zou eventueel alles (toestel en lenzen) tweedehands te kopen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Canon.
Eerst wil ik een keuze maken voor de lenzen (ik zou enkel Canon-lenzen kopen).
Aangezien ik tot nu toe zowat alles gefotografeerd heb (landschap, dieren, portet, macro, ...) wil ik in eerste instantie met 2 lenzen het ganse bereik van 18 tot 300 mm dekken.
Ik dacht daarbij aan volgende combinatie :
Canon 17-85 (of 15-85), gecombineerd met
Canon 70-300.
Als alternatief voor de 70-300 had ik ook gedacht aan de 70-200 L f4.0, eventueel aangevuld met een extender.
Lijkt dit een goede keuze ?
Of zijn er andere lenzen (die geen stukken van mensen kosten) die te verkiezen zijn boven mijn wenslijstje (of waar ik misschien toch even moet overwegen) ?
In analoge tijden had ik steeds een reflex in handen (eerst Olympus, daarna Canon).
Bij de overstap naar digitaal kocht ik een bridge (Panasonic FZ50). Dit toestel heb ik nog steeds (en werkt nog steeds) maar ik zou ineens opnieuw naar reflex willen overstappen.
Ik zou eventueel alles (toestel en lenzen) tweedehands te kopen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Canon.
Eerst wil ik een keuze maken voor de lenzen (ik zou enkel Canon-lenzen kopen).
Aangezien ik tot nu toe zowat alles gefotografeerd heb (landschap, dieren, portet, macro, ...) wil ik in eerste instantie met 2 lenzen het ganse bereik van 18 tot 300 mm dekken.
Ik dacht daarbij aan volgende combinatie :
Canon 17-85 (of 15-85), gecombineerd met
Canon 70-300.
Als alternatief voor de 70-300 had ik ook gedacht aan de 70-200 L f4.0, eventueel aangevuld met een extender.
Lijkt dit een goede keuze ?
Of zijn er andere lenzen (die geen stukken van mensen kosten) die te verkiezen zijn boven mijn wenslijstje (of waar ik misschien toch even moet overwegen) ?
Comment