Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtsterke lens NEX

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    steve huff heeft deze uitgetest icm een nex-7. viel zekers niet tegen!
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

De NEX toestellen missen in tegenstelling tot de sony DSLR/SLT's in body stabilisatie, om te compenseren voor beweging onscherpte vd fotograaf.

Systemen die geen in camera stabilisatie hebben bouwen dit systeem in in het objectief
      snelle prime objectieven (groot diafragma ) hebben doorgaans geen ingebouwde stabilisatie, zo verlies je een deel van het voordeel van een snel objectief toz van een trager objectief met stabilisatie (OSS).

De sony 50mm f1,8 (e-mount) is een snel objectief met ingebouwde stabilisatie, wat het extra aantrekkelijk maakt.

Voorbeeld foto's met de 50mm op NEX7 (800 ISO)
      Was shooting today in a grade eight classroom. These students are middle class in Malawi, in one of the largest cities. Each student had a d...

Objectief geeft volgens mij apart gevoel, mooi contrast en kleurbalans, zacht maar toch scherp. Vind je meestal enkel terug bij heel dure objectieven.

Comment

Bedoel je een soort microcontrast ?
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

microcontrast zal daar wel mee te maken hebben, alsook de hoge resolutie van de NEX7, alhoewel kunnen ook nex 5 opnames zijn.
          tinten gaan mooi over, beeld geeft zachte indruk maar is toch scherp.
          kleuren zijn diep zonder in overssaturatie te gaan

meestal vindt je dit terug bij duurdere objectieven (zeiss, Leica...).

zelfde zie je volgens mij terug bij de panasonic g3 met 25mm 1,4 objectief

ook coating en bokeh zal een belangrijke rol spreken, een extra effect krijg je ook door de zeer fijne (subtiele) ruis in de onscherpe delen (800 ISO), zie ook de panasonic voorbeelden op 400 ISO. Geven mij een sterk analoog gevoel.

natuurlijk Rob Skeoch is niet den eerste den beste fotograaf, de panasonic voorbeelden zouden er nog beter uitzien moest hij de opnames gemaakt hebben, en de de 50mm voorbeelden waarschijnlijk wat slechter zouden deze door dpreview mannen gemaakt zijn.

lijk mij een veel belovend objectief te zijn dat nog betaalbaar is, verwacht rond de 300€.
          Last edited by puerte; 18 januari 2012, 14:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Hopelijk is dat niet sneller dan de beschikbaarheid van de NEX-7, mijn bestelling voor een NEX-7 is reeds geplaatst sinds 13-10-2011
            die bestellingen zijn letterlijk in het water gevallen, moet sony heel veel geld kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              welk bereik het beste bij jou past kun je zelf uitmaken via je 18-55 lens

gebruik de 18-55 veel voor binnen opnames, weinig problemen mee bij normaal verlichte woning (1600 ISO), natuurlijk een snellere lens is altijd beter, maar f2,8 is voldoende, dan mag het al vrij donker zijn.

dit zijn de specs van de sigma 30cm , is inderdaad niet echt een macro.
              lijkt anders wel een aantrekkelijk lensje voor jou doeleinden.
              Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

zou beschikbaar zijn maart/april

de 50mm f1,8 is al beschikbaar in sommige delen van de wereld, dus zou normaal binnen de 14 dagen a 1 maand hier ook beschikbaar moeten zijn.

de 16mm pancake is een vrij goed lenske voor zijn prijs, is bij f2,8 al vrij scherp in het centrum vd lens.
              De 18-55 is soms toch iets te traag voor bv. mijn zoontje scherp te hebben binnenshuis. Stil zitten is dan ook niet zijn sterkste punt

Moest je een keuze maken uit de 3 lenzen die je vermeld, welke zou jij nemen?
              Gewoon uit nieuwsgierigheid!

De foto's vanop "The picture desk" zien er alleszins zeer goed uit! Ik denk dat het toch de 50mm zal worden... De sigma ziet er wel wat compacter uit.
              Last edited by bouf37; 19 januari 2012, 15:18.

Comment

Voor portretjes zeker die 50/1.8 nemen (en die is zelfs gestabiliseerd...).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouf37 Bekijk bericht
                  De 18-55 is soms toch iets te traag voor bv. mijn zoontje scherp te hebben binnenshuis. Stil zitten is dan ook niet zijn sterkste punt

Moest je een keuze maken uit de 3 lenzen die je vermeld, welke zou jij nemen?
                  Gewoon uit nieuwsgierigheid!

De foto's vanop "The picture desk" zien er alleszins zeer goed uit! Ik denk dat het toch de 50mm zal worden... De sigma ziet er wel wat compacter uit.
                  Voor mij is de keuze eenvoudig ik denk van zowel de sigma als de 50mm te kopen.
                  Maar welk brandpunt je verkiest moet je voor jezelf uitmaken, sorry kan daar moeilijk bij helpen, zou eens kijken op welk brandpunt je al de meeste opnames gemaakt hebt tot nog toe. Of op welk brandpunt je foto's hebt die je het meeste aanstaan

Verder denk ik dat zowel de sigma en de sony 50mm kwalitatief dicht tegen elkaar zullen aanleunen, omdat juist te weten zullen we nog effe moeten wachten. (sigma heeft de laatste tijd al zeer goede lenzen op de markt gebracht)

De 50mm heeft beeldstabilisatie maar dat helpt weinig als je onderwerp beweegt, in dit geval je kinderen. Maar met de 50mm ga je wel de mooiste portretjes kunnen maken, de lens is daar heel goed voor geschikt.

De 16mm is minder geschikt voor jou doeleinden, die zou ik laten vallen.

Comment

Ik heb intussen eens de EXIF bekeken van een paar honderd foto's die ik, met mijn Nex5 + 18-55mm, geschoten heb en ben tot de conclusie gekomen dat ik het meerendeel op 18mm geschoten heb.

Nu ben ik nog steeds op zoek naar een lichtsterke prime.
                    Dus dacht ik dat dit misschien iets voor mij zou kunnen zijn...
                    http://www.sigmaphoto.com/shop/19mm-f28-ex-dn

Raden jullie me dit aan of toch beter 30 of 50mm?

Comment

objectief is nog maar een maand terug aangekondigd, over de kwaliteit is nog niet veel geweten, is minder compact dan de sony pancake maar misschien beter van kwaliteit.
                      Is die al beschikbaar in de winkels?

als je vooral op 18mm opnames maakt zal een van de 2 wel een goede keuze zijn, keuze brandpunt moet je zelf beslissen.

Comment

Nee, ze ligt vanaf april in de winkel.

Ik vrees gewoon dat wanneer ik de 50mm koop, het verschil te groot gaat zijn tov mijn gebruikelijke 18mm... Misschien is dit ook iets waar ik moet leren mee werken.

Ik heb het nog steeds moeilijk om dit in te schatten

Comment

Heb vandaag goed nieuws van Kamera-Express gekregen, de 50mm 1.8 is in voorraad, direct eentje besteld.
                          Ik ben dus in blijde verwachting .....

Comment

goed nieuws

Comment

Bij Grobet hebben ze onlangs een 50mm f1.8 voor nex gehad!
                              Knap stukje optiek wat Sony hiervan gemaakt heeft!

(Op de crops klikken vergroot de afbeelding)

Comment

Dat ziet er inderdaad zeker niet slecht uit !
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X