Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Duur

    Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
    1) vakantiejob verschilt van vaste job
    2) MediaMarkt vs klantvriendelijkheid
    3) Die personen zochten een goede compactcamera, ik heb hen andere goedkopere modellen ook getoond maar ze bleven terugkijken naar de G11. Dan is het mijn schuld niet dat ze die kopen.

    MVG
    Jeroen

    Ik heb wel eens iets bij de Mediamarkt (D90) gekocht en ben (zoals het hoort) voorkomend behandeld.

    Het gaat mij om de tekst "aangesmeerd" die je gebruikt en een m.i. laatdunkende opmerking over een afbetalingsregeling. Niet iedereen verkeert in dezelfde financiële situatie en bedragen waar ik, en jij dus klaarblijkelijk ook, onze schouders over ophalen kunnen voor andere mensen een heel groot bedrag zijn.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #17
      Re: Duur

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      En hier kun je die bewuste documentaire bekijken. Moet je echt eens doen, zeer interessant
      inderdaad! leuke link..bedankt
      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
      Canon powershot s120

      Comment


      • #18
        Re: Duur

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Ik heb wel eens iets bij de Mediamarkt (D90) gekocht en ben (zoals het hoort) voorkomend behandeld.

        Het gaat mij om de tekst "aangesmeerd" die je gebruikt en een m.i. laatdunkende opmerking over een afbetalingsregeling. Niet iedereen verkeert in dezelfde financiële situatie en bedragen waar ik, en jij dus klaarblijkelijk ook, onze schouders over ophalen kunnen voor andere mensen een heel groot bedrag zijn.
        Als ik in een moeilijke financiële situatie zit ga ik echt geen 400€ aan een kodak uitgeven. Op dat moment valt dat bij mij onder de categorie "weggesmeten geld".

        Aangesmeerd is misschien een foutieve benaming (zeker via internet waar woorden meestal erger overkomen). Correcter zou zijn "overtuigd om" want ik heb hen:
        1) andere modellen laten zien en ze toonden de neiging om de G11 te kopen.
        2) ik heb hen enkel overtuigd.
        3) ik ben geen voorstander van een afbetalingsplan voor zulke toestellen. Waarom? Het is niet noodzakelijk. Zoals ik hierboven al aanhaal zou ik indien ik in zo'n situatie terechtkom er nooit aan denken om een fototoestel te kopen. Mijn prioriteiten zouden dan wel ergens anders liggen.
        4) op dat moment was ik verkoper. Ik verkocht wat ik kon verkoper. Dat is wat iedereen zou doen. Op dat moment was het mijn job, het ligt aan de klanten om aan te geven wat ze willen uitgeven.

        Als jij naar een winkel gaat en je zegt tegen de verkoper, "ik wil een goede DSLR" dan zal die vragen hoeveel je wil uitgeven. Zeg je 1000€ dan zal die onmiddelijk naar de toestellen kijken van om en bij de 1000€ omdat hij merkt dat hij dat kan verkopen aan jou. Als het een zelfverzekerde verkoper is zal hij misschien zelfs proberen om je 1100€ te verkopen (dat is nu eenmaal een VERKOPER. Hij verkoopt wat hij kan. Ik merkte dat ik die 400€ kon verkopen en dan je dat ook. De bal ligt dan bij de klant om te zeggen, "nee dat is teveel." Ik heb andere klanten gehad die onmiddelijk zeiden dat ze niet meer dan 100€ wilden uitgeven en dan weet je als verkoper ook dat je niet naar toestellen à la G11 moet gaan maar het bij de eenvoudige toestellen moet houden.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #19
          Re: Duur

          Overtuigd klinkt al een stuk beter als aangesmeerd natuurlijk en maakt een wereld van verschil wat mij betreft.

          Misschien is voor deze mensen dit hun normale financiële situatie en wilden ze hoe dan op dit moment een goede camera want: (vul maar in) kind zwemt af, de eerste schooldag, verjaardag of weet ik veel. En dachten zij dat dit het beste was dat ze voor dit geld konden kopen.

          De één regelt een afbetalingsregeling via Wehkamp voor een jas en een ander doet dit voor een auto.

          Ik vind het de taak van een verkoper om mij zo veel mogelijk kwaliteit voor mijn geld te adviseren en als dat is wat je gedaan hebt heb je het goed gedaan
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #20
            Re: Duur

            Na die maand kon ik volgende woorden niet meer horen "We zouden graag een goed fototoestel willen hebben." Zoals ik al zei. Geen enkel van die toestellen was slecht, maar als verkoper verkoop je wat je kan. Als je de kans hebt om iemand 100€ te verkopen ipv 50€ dan doe je dat.

            Ivm kopen bij mediamarkt: nooit meer, mijn 1000D komt van daar maar ik heb dan ook een maand tijd gehad om hem te leren kennen. Je bent geen klant, je bent een nummer en dat wil ik niet. Ik heb dagen gehad dat ik als jobstudent alleenstond in de afdeling en dat is natuurlijk wel leuk maar denk je achteraf, is dat kwaliteitsservice, iemand van 16 jaar mensen adviseren bij een aankoop van meer dan 100'den euro's....
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #21
              Re: Duur

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              En hier kun je die bewuste documentaire bekijken. Moet je echt eens doen, zeer interessant
              waw, mega interessant echt leerzaam.
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Duur

                Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                Na die maand kon ik volgende woorden niet meer horen "We zouden graag een goed fototoestel willen hebben." Zoals ik al zei. Geen enkel van die toestellen was slecht, maar als verkoper verkoop je wat je kan. Als je de kans hebt om iemand 100€ te verkopen ipv 50€ dan doe je dat.

                Ivm kopen bij mediamarkt: nooit meer, mijn 1000D komt van daar maar ik heb dan ook een maand tijd gehad om hem te leren kennen. Je bent geen klant, je bent een nummer en dat wil ik niet. Ik heb dagen gehad dat ik als jobstudent alleenstond in de afdeling en dat is natuurlijk wel leuk maar denk je achteraf, is dat kwaliteitsservice, iemand van 16 jaar mensen adviseren bij een aankoop van meer dan 100'den euro's....
                Inderdaad is dat geen kwaliteitsservice. De MediaMarkt heeft soms lage prijzen en het zal uit de lengte of breedte moeten komen.

                Dat jij je daar niet lekker bij voelt snap ik volkomen..
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Duur

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Inderdaad is dat geen kwaliteitsservice. De MediaMarkt heeft soms lage prijzen en het zal uit de lengte of breedte moeten komen.

                  Dat jij je daar niet lekker bij voelt snap ik volkomen..
                  als vakantiejob was dat natuurlijk fantastisch. Een hele maand bij die toestellen staan (een 1D IV vasthouden, spelen met alle toestellen) maar kwaliteit? Nèh ik ga vanaf nu naar Gent (art&craft)
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Duur

                    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                    Mensen, dat is vrijwel een slordige 600 000 Belgische frank ( inflatie niet inbegrepen ) !!!
                    http://www.digicamshop.be/product/10...is-ii-usm.html
                    Bij Konijn staat ie 500 euro goedkoper. Scheelt een slok op een borrel.

                    Allen daarheen!
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #25
                      Re: Duur

                      Ik snap eerlijk gezegd deze discussie niet

                      Net zoals met alles; indien te duur voor U, blijf er af en zoek een goedkopere oplossing !
                      Zeker nooit in de schulden steken voor een hobby.

                      Kwaliteit kost nu eenmaal geld, en als je ziet hoe deze toplenzen geproduceert worden verwondert het mij dat ze niet meer kosten.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X