Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 85 mm 1.2 L usm of 85 mm 1.8 L usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 85 mm 1.2 L usm of 85 mm 1.8 L usm

Oorspronkelijk geplaatst door katie449 Bekijk bericht
    @Digipics : dank je voor de uitleg.
    bedoel je misschien de 28/70 f2.8 L USM ? volgens ik opzoek zou die vervangen zijn door de 24/70 f2.8 L USM.
    de 28/70 is tweedhands nog te koop , maar dan moet je kopen zonder gezien te hebben en dat vertrouw ik niet zo (Duitsland).
    Dit levert mij altijd het juiste antwoord op dit soort vragen...het canon-museum:
    http://www.canon.com/camera-museum/c...dard_zoom.html
    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
    Canon powershot s120

Comment

f 1.2 is een te beperkte scherptediepte om mensen te fotograferen imho.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

@Digipics : dank je voor de uitleg.
        bedoel je misschien de 28/70 f2.8 L USM ? volgens ik opzoek zou die vervangen zijn door de 24/70 f2.8 L USM.
        de 28/70 is tweedhands nog te koop , maar dan moet je kopen zonder gezien te hebben en dat vertrouw ik niet zo (Duitsland).
        Ja ik was er een cijfer naast !, Nooit kopen zonder te zien, maar met wat zoeken en wat geluk kom je die lens hier ook nog wel is tegen hoor !

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Babies gaan die 1.2 veel mooier vinden, en er naar lachen. Je moet ze zo dichtbij dan wel niet helemaal open zetten, want dat geeft te weinig scherptediepte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Ik heb zowel de 85 f1,8 en de 85 f1,2 L gehad, en de 1,2 heb ik nog en gebruik het steeds in de studio in combinatie met een 5D MII. Om te starten zou ik je de 1,8 versie aanraden, is een zeer goede lens en meer inzetbaar dan de 1,2, prijs kwaliteit is deze niet te kloppen. Nu gelijk wat je koopt, maar als je van plan, bent om later op full frame te werken, dan zou ik alleen maar lenzen bijkopen die geschikt zijn voor een full frame body, en dus geen EFs lenzen ! De 24 105 , daar heb ik slechts één dag mee gewerkt, en ik was blij dat ik ze kon terug geven, ondanks het rode bandje was ik zwaar teleurgesteld in deze lens, zware vignetering zelfs tot een opening van 7,1 op 24 mm. In vele reacties kan je dan lezen is gemakkelijk softwarematig te corrigeren, sorry maar ik koop geen L lenzen die een softwarematige correctie van doen hebben.
            Waar je eventueel wel is naar opzoek kan gaan is de EF 28-70 F2,8 L USM, ze is niet meer nieuw te koop, maar als je ze kan vinden tweedehands , dan koop je een steengoede lens, zeker voor op de fullframe, 28 mm op een crop is natuurlijk redelijk lang, maar de kwaliteit is zeer bijzonder.

MVG, Jeff C.

Ik heb zowel de 24-70 als 24-105. Beide lenzen zijn uitstekend voor het doeleind waar je ze moet voor gebruiken.

Ook de 24-70 heeft vignettering en vervorming weliswaar minder dan de 24-105 maar die laatste heeft andere kwaliteiten zoals iS, meer bereik en lichter.
            Beide Lenzen zijn uitstekend maar zijn voor een andere doelgroep.

Je kan ook geen primes met zoomlenzen volledig vergelijken.
            De 85 1.8 heb ik niet en ook niet de 85 1.2 maar wel de 135MM 2.0 en die heeft ook last van donkere hoeken op 2.0. (die laatste wil je dus waarschijnlijk niet kopen ?)

Dat je een lens afkeurt omdat je software matig de vignettering moet verwijderen vind ik onzin.
            Mijn 5D staat altijd op deze "aan" instelling voor alle lenzen als ik jpegs schiet
            Per slot van rekening is het het eindresultaat van de foto dat telt.
            Last edited by Funcky; 8 januari 2012, 23:57.
            Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Je kan ook geen primes met zoomlenzen volledig vergelijken.
              De 85 1.8 heb ik niet en ook niet de 85 1.2 maar wel de 135MM 2.0 en die heeft ook last van donkere hoeken op 2.0. (die laatste wil je dus waarschijnlijk niet kopen ?)
              Ze zeggen zelfs dat die veel vignettering heeft, maar dat is toch zo weinig dat ik er nooit iets van heb gemerkt. Zijn scherpte in de hoeken kan je softwarematig echter moeilijker uit een zoom toveren,.. vandaar o.a. zijn plaats wellicht onder de heilige drievuldigheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Ze zeggen zelfs dat die veel vignettering heeft, maar dat is toch zo weinig dat ik er nooit iets van heb gemerkt. Zijn scherpte in de hoeken kan je softwarematig echter moeilijker uit een zoom toveren,.. vandaar o.a. zijn plaats wellicht onder de heilige drievuldigheid.
                hangt af welke holy trinity sommigen rekenen de 135L daar niet tussen maar zetten de 200L ervoor in de plaats. Voor de TS zou ik eerder een 50mm nemen, 1.2 1.4 1.8 whatever maar tzal alleszinds beter zijn dan een kitlens. 85L geen ervaring, meesten zeggen dat hij traag is, anderen zeggen dat hij ok is, nog anderen zweren bij deze lens. Kga er mij niet over uitspreken zolang ik hem zelf niet heb gehad en dat zal waarschijnlijk nooit zijn vermits ik de canon 85 1.8 heb en die werkt vlotjes voor zijn prijs.
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ik heb de 85 1.8 en ben daar zeer tevreden over. Misschien omdat ik gewoon niet het
                  geld heb voor een 85 1.2. Dat kan. Maar ik vind het ook niet erg. Daarnaast gebruik ik
                  voor binnen geen 50 1.8, vind dit gewoon geen leuke afstand van werken, maar wel een
                  35 2.0.
                  Daarmee heb ik genoeg voor portretjes en op straat...

Comment

De 85 f1.8 schijnt een snelle AF te hebben en heeft dan ook nog een schappelijke prijs. Komt er hier ook nog.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

Comment

maar die laatste heeft andere kwaliteiten zoals iS
                      hoe belangrijk is stabilisatie ? ik heb nooit een lens gebruikt die het heeft...
                      als ik die laatste meningen lees , is de 85 mm 1.8 toch wel eens lens die algemeen goed bevonden wordt (en nog bij de goedkopere ook)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Vignettering dat zeg ik toch ? De 135 heeft donkere hoeken op 2.0 op FF camera, maar daar lig ik niet wakker van, soms gebruik ik die vignettering bij bepaalde foto's.
                        Anders in-camera of sofwarematig verwijderen.
                        Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

hoe belangrijk is stabilisatie ? ik heb nooit een lens gebruikt die het heeft...
                          als ik die laatste meningen lees , is de 85 mm 1.8 toch wel eens lens die algemeen goed bevonden wordt (en nog bij de goedkopere ook)

Voor mij is de IS nooit nodig geweest in de 12 jaar dat ik met digitale reflextoestellen van Canon werk, ik weet wat het doet, maar de grote voorwaarde is steeds dat je onderwerp stilstaat, nu als ik is een optreden fotografeer, dan doe ik dat met mijn 70-200 F2,8 L USM en dus zonder IS, en dat is met tot op heden altijd al goed gelukt zonder IS, mijn andere fotografie is studiowerk met modellen, en daar heb ik IS ook nooit nodig wegens de flitsen die uiteindelijk de echte belichtingstijd uitmaken.

MVG, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik heb geen enkele lens met IS. Maar heb wel L lenzen gehad met IS, en ik mis de IS niet, lichtsterkte boven alles. Kan wel handig zijn voor mensen met tremor. Moet je zelf een beetje uitmaken. Maar zoals voordien al gezegd, ben je beter af met een 50mm of 35mm op crop als je binnenshuis wilt schieten.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Tenzij je een grote studio hebt, of je er geen volwassenen full body op wilt krijgen,... met hun armen in de lucht. Pak maar minsten 40 m2
                              Last edited by Poza; 9 januari 2012, 14:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                                hangt af welke holy trinity sommigen rekenen de 135L daar niet tussen maar zetten de 200L ervoor in de plaats. ...................................
                                35-50-85 trinity, 50-85-135, 85-135-200, ...

Ik heb de 50f1.2 gebruikt, de 135f2, en de 200f1.8 en deze laatste heeft een grote indruk nagelaten. De 135f2 koop ik zeker terug, bijna even goed en lichter dan de 200.
                                De 50f1.4 geeft bijna net hetzelfde beeld... de 50f1.2 is wel interessant ook om de af-snelheid..
                                De 35 en de 85 L's heb ik nog niet gehad, wel gehuurd voor opdracht.
                                Ik zou graag een 85 f1.4 zien van Canon. Zeg maar een middenweg in snelheid, lichtsterkte en gewicht.

Comment

Working...
                                X