Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
er zijn een aantal Ai-s die de moeite waard zijn om manueel te focussen, maar om zonder meter door t leven te gaan is misschien een brug te ver. Tenzij je natuurlijk fotografeert op een manier die je tijd en controle geeft om externe meters te gebruiken of je belichting op het scherm te evalueren.
Nikon is al 35 jaar mijn favoriete merk en dat zal ook zo blijven.
Maar de hypocrisie waarmee ze de lichtmeter functie hebben onmogelijk gemaakt voor gebruik van oude MF objectieven op de goedkopere DSLR's heb ik ze tot dusver nog niet vergeven.
lichtmeting werkt idd niet op D90, ik heb een adapter gekocht om mijn oude, en zeer goede Mamiya lenzen te gebruiken, en het is niet makkelijk, scherpstellen geen probleem manueel, maar juiste belichting...
lichtmeting werkt idd niet op D90, ik heb een adapter gekocht om mijn oude, en zeer goede Mamiya lenzen te gebruiken, en het is niet makkelijk, scherpstellen geen probleem manueel, maar juiste belichting...
helemaal mee eens , MF is te doen maar zonder lichtmeting...pfff
Comment