Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk tele objectief voor mijn 550D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Mij lijkt het straf dat 'elektronische' lenzen zoals voornoemde geen af zouden hebben op dit toestel.

    Als je er een extender tussen zou plaatsen (wat niet mogelijk is), zou ik het nog begrijpen, maar nu ?
    Dat is nu net wat ik wilde zeggen...

    Comment


    • #17
      Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

      Oorspronkelijk geplaatst door Toinne Bekijk bericht
      Alvast bedankt voor de reacties.

      ik begrijp dat ik instaplensjes voorstel. ik ben dan ook maar een beginnende fotograaf met slechts 500 slr clicks in de vingers.

      Voorlopig heb ik reeds een aardig budget gespendeerd aan de camera + kitlens + extratjes. Het budget strekt niet oneindig en ook de reis zelf kost een aardige duit.

      Vandaar dat ik voor een budget lens wil gaan. Later kan ik alsnog overstappen naar een beter model als ik tegen de grenzen van de lens aanloop.

      Het zou nog spijtiger zijn om zonder tweede lens naar Down under te gaan

      Hopelijk kunnen jullie me wat raad geven met dit in het achterhoofd. Voorlopig was mijn idee om voor een lens te gaan met stabilisatie omdat een statief waarschijnlijk niet meer in de rugzak zal passen.
      In jouw geval zou ik dan voor de 55-250 IS van canon gaan, die vind je makkelijk voor 150 euro tweedehands. Indien je een beetje meer wilt geven, is misschien de 70-300 IS USM iets? Deze kost zo'n 250-300 euro tweedehands.
      Ik ben zo'n 4 maanden geleden voor de laatste van die 2 gegaan, enkel voor de bouwkwaliteit, maar ik had niet net zo'n reis naar Australie betaald voor een maand

      Qua beeldkwaliteit zijn deze 2 echter zeer goed vergelijkbaar en zie je amper of geen verschil, heb ik toch gelezen. Volgens mij kan je niet echt miskopen met die 55-250 IS.

      Hopelijk heb ik je wat verder geholpen.

      Grts
      Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
      https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

      Comment


      • #18
        Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        minimaal, zoals is geen kleinere waarde mogelijk. De goede verstaander...

        Op mooie dagen zal die AF geen problemen ondervinden. Op donkere bewolkte dagen is die lens misschien wel in zijn geheel onbruikbaar waardoor het geen probleem is dat de AF onbruikbaar is. 't Gaat hier over Australië. Het beeld dat ik van dat continent heb is dat het zonneke daar al eens flink durft schijnen en dat f/5.6 als grootste opening wel zal lukken.
        Die genoemde Tamron heeft F6.0 aan het lange eind.
        De body wordt electronisch gefopt zodat de AF gewoon z'n werk doet, ook bij Tamron is men niet achterlijk.
        Verder maakt F6.0 of F5.6 natuurlijk geen fluit uit.

        Comment


        • #19
          Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Die genoemde Tamron heeft F6.0 aan het lange eind.
          De body wordt electronisch gefopt zodat de AF gewoon z'n werk doet, ook bij Tamron is men niet achterlijk.
          Verder maakt F6.0 of F5.6 natuurlijk geen fluit uit.
          Dat dacht ik dus ook.
          Een mens zou beginnen twijfelen hé

          Comment


          • #20
            Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
            In jouw geval zou ik dan voor de 55-250 IS van canon gaan, die vind je makkelijk voor 150 euro tweedehands. Indien je een beetje meer wilt geven, is misschien de 70-300 IS USM iets? Deze kost zo'n 250-300 euro tweedehands.
            Ik ben zo'n 4 maanden geleden voor de laatste van die 2 gegaan, enkel voor de bouwkwaliteit, maar ik had niet net zo'n reis naar Australie betaald voor een maand

            Qua beeldkwaliteit zijn deze 2 echter zeer goed vergelijkbaar en zie je amper of geen verschil, heb ik toch gelezen. Volgens mij kan je niet echt miskopen met die 55-250 IS.

            Hopelijk heb ik je wat verder geholpen.

            Grts
            Ik veronderstel dat de IS er voor zal zorgen dat ik uit de losse hand een hoger % geslaagde foto's zal maken (vooral bij hogere brandpuntsafstanden), maar Is de IS het enige verschil of zit er ook een ander kwalitatief verschil op?
            Last edited by Toinne; 3 januari 2012, 20:09.
            Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
            Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

            Comment


            • #21
              Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

              Oorspronkelijk geplaatst door Toinne Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat de IS er voor zal zorgen dat ik uit de losse hand een hoger % geslaagde foto's zal maken (vooral bij hogere brandpuntsafstanden), maar Is de IS het enige verschil of zit er ook een ander kwalitatief verschil op?
              Ze hebben beide IS hoor. De verschillen tussen beide is gewoon bouwkwaliteit, en USM (ultra-sonic motor) = stille(re) autofocus, ook sneller dacht ik.
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

              Comment


              • #22
                Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                Ze hebben beide IS hoor. De verschillen tussen beide is gewoon bouwkwaliteit, en USM (ultra-sonic motor) = stille(re) autofocus, ook sneller dacht ik.
                Oei ik heb me verkeerd uitgedrukt.

                Is er een kwalitatief verschil tussen de 55-250 IS USM en 70 - 300 USM naast de IS? Of is de 55-250 gewoon betere kwaliteit dan de 70-300?

                Het is namelijk zo dat ik nog wel een 70-300 USM op de kop kan tikken maar een 55-250 vind ik niet direct.
                Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
                Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

                Comment


                • #23
                  Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Toinne Bekijk bericht
                  Oei ik heb me verkeerd uitgedrukt.

                  Is er een kwalitatief verschil tussen de 55-250 IS USM en 70 - 300 USM naast de IS? Of is de 55-250 gewoon betere kwaliteit dan de 70-300?

                  Het is namelijk zo dat ik nog wel een 70-300 USM op de kop kan tikken maar een 55-250 vind ik niet direct.
                  De 55-250 heeft GEEN USM. De 70-300 is betere BOUWkwaliteit, maar qua beeldkwaliteit doet de 55-250 niet onder voor de 70-300. Dit wil zeggen dat de 55-250 waarschijnlijk beter gaat zijn. Omdat hij tweedehands 150 euro kost, ipv 250-300 euro bij de 70-300. Wil je scherper, contrastrijker op den duur? Ga daarna voor de 70-200 L f/4 IS als f/4 lichtsterk genoeg is.
                  Met de 55-250 te kopen spaar je 100 - 150 euro uit voor eventuele andere koop, of voor later voor de 70-200.
                  Als je deze hobby blijft doen, upgrade je zoiezo na verloop van tijd.
                  Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                  https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                    Ik heb die 70-300 IS getest naast mijn 70-200 f4L IS. De laatste wordt beschouwd als één van de beste lenzen ooit gemaakt door Canon. Het resultaat was dat ik eigenlijk wel onder de indruk was van de beeldkwaliteit van de 70-300. Niet twijfelen als je budget het toelaat... beiden getest op een 350D en een 550D.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Ik heb die 70-300 IS getest naast mijn 70-200 f4L IS. De laatste wordt beschouwd als één van de beste lenzen ooit gemaakt door Canon. Het resultaat was dat ik eigenlijk wel onder de indruk was van de beeldkwaliteit van de 70-300. Niet twijfelen als je budget het toelaat... beiden getest op een 350D en een 550D.
                      Wist niet dat iemand met de 70-200 F/4 L IS onder de indruk kon zijn van de 70-300 IS USM
                      Ik ben er dan ook blij om, als ik later een vast inkomen heb ga ik toch zoiezo upgraden naar de 70-200 Ik wil deze zooo graag eens testen

                      Grts,
                      Joren
                      Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                      https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                        Wist niet dat iemand met de 70-200 F/4 L IS onder de indruk kon zijn van de 70-300 IS USM
                        Ik ben er dan ook blij om, als ik later een vast inkomen heb ga ik toch zoiezo upgraden naar de 70-200 Ik wil deze zooo graag eens testen

                        Grts,
                        Joren
                        Ik woon in Nazareth. Je mag hem gerust komen testen als je wil. De 70-300 IS is niet van dezelfde kwaliteit, maar pakken beter dan de 70-300 van Sigma die ik ooit nog heb gehad. Stuur me een pm als je wil komen testen... altijd welkom!
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Ik woon in Nazareth. Je mag hem gerust komen testen als je wil. De 70-300 IS is niet van dezelfde kwaliteit, maar pakken beter dan de 70-300 van Sigma die ik ooit nog heb gehad. Stuur me een pm als je wil komen testen... altijd welkom!
                          Dat is zéér vriendelijk maar ik ga deze pas testen als ik denk van te upgraden..
                          Als ik de resultaten ga zien ga ik niet meer blij zijn met die van mijn materiaal
                          Sigma en Tamron hebben van die telezoom's die zoo goedkoop zijn, dat je (ik toch) ze gewoon niet in overweging WIL nemen.
                          Denk dat in die prijsklasse de 55-250 IS van Canon gewoon de beste is.

                          Bedankt voor je aanbod, indien ik geld genoeg had en wou upgraden, had ik gerust gekomen hoor

                          Grts
                          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                            Ik ben destijds gestart met de D400 en de 18-55is en de 55-250is. Daar toch heel veel plezier mee gehad in de usa en canada.
                            Het is zoals hierboven reeds vermeld: je kan nooit genoeg tele hebben en de 250 (toch 400 op crop) is beperkt, maar zeer bruikbaar en van goede kwaliteit.
                            Een ander groot voordeel aan deze lens is haar gewicht: ze is/lijkt dan misschien wat minder qua bouwkwaliteit, je kan er wel uren mee gaan wandelen zonder dat ze je een hernia bezorgt. :-)
                            Zelfs nieuw is ze niet héél héél duur. En ik denk dat ze haar kwaliteit wel bevestigt doordat ze niet veel tweedehands te vinden is. (En nee, sorry, ik doe de mijne ook niet weg!!)

                            Veel plezier in Australië!!
                            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                              Vergeet zeker niet eens te kijken op www.2dehands.be , Heb er daar vorige week ofzo eentje zien staan voor 150 euro ofzo.

                              Grts
                              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welk tele objectief voor mijn 550D?

                                Okay, laat maar weten wanneer je de test ooit wil doen.
                                ______
                                www.vue.photo

                                Comment

                                Working...
                                X