Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

    Oorspronkelijk geplaatst door mendonck Bekijk bericht
    Kan iemand me helpen met de keuze tussen beide bovenvermeldde objectieven.
    Is de 85mm lens een goede portretlens, of is de 50mm net zo goed?
    Of is er bvb een uitstekend van een ander merk en met canon compatibel alternatief.
    Ik hoor het graag!

    Alvast bedankt!

    Mark Mendonck
    De 85 1.2 II is een prachtlens en zeer geschikt als portretlens maar je dient hem juist te gebruiken ( zoals hier al aangehaald werd, ondermeer door de beperkte DOF op 1.2)
    MAAR dat maakt hem ook zo interessant, je hebt de mogelijkheid om zeer selectief en creatief te werken.
    En uiteraard hoef je hem niet vol open te gebruiken.
    Diafragma 1.2 is zowat het snelste dat je kan kopen maar de lens an sich is wel redelijk "langzaam" inzake focussen.
    Kwalitatief (vol open) is de 50mm 1.2 minder en beide lenzen hebben nogal last van chromatische abberatie ( eigen aan zulks een snelle lenzen).

    Comment


    • #17
      Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

      Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
      De 85 1.2 II is een prachtlens en zeer geschikt als portretlens maar je dient hem juist te gebruiken ( zoals hier al aangehaald werd, ondermeer door de beperkte DOF op 1.2)
      MAAR dat maakt hem ook zo interessant, je hebt de mogelijkheid om zeer selectief en creatief te werken.
      En uiteraard hoef je hem niet vol open te gebruiken.
      Diafragma 1.2 is zowat het snelste dat je kan kopen maar de lens an sich is wel redelijk "langzaam" inzake focussen.
      Kwalitatief (vol open) is de 50mm 1.2 minder en beide lenzen hebben nogal last van chromatische abberatie ( eigen aan zulks een snelle lenzen).
      Merci

      Comment


      • #18
        Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

        Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Wat wil je voornamelijk fotograferen?
        Het zijn beide goede lenzen. Verschil is dat de ene korter/langer is dan de andere

        Door de lengte zal uw bokeh ook veranderen.

        Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar veel mensen vinden de Sigma 85mm 1.4 heel goed. Is ook veel goedkoper dan de Canon L.
        maar is geen Canon 85 1.2 en zal dat ook nooit worden
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

          De kracht van de 85L @ 1.2 op FF is dat je de achtergrond mooi onscherp kunt krijgen terwijl het model relatief dicht op de achtergrond zit. Ik vind het brandpuntsafstand bij uitstek geschikt om portretten te schieten vanaf de heup of het hele lichaam (terwijl het model staat). Dan is het scherptediepte op 1.2 ook mooi (in ieder geval belangrijkste delen van het gezicht in focus). Als ik een hoofd/schouder portret wil, dan kies ik toch al gauw iets langers (135mm bijvoorbeeld).
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

          Comment

          Working...
          X