Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede starters lens voor canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goede starters lens voor canon

    Oorspronkelijk geplaatst door topo Bekijk bericht
    ..........

    Heb me maandag de 600D gekocht met de 18-55 mm IS II en de 50mm 1.8
    Gisteren heb ik nog een 70-300 IS USM op de kop kunnen tikken met zonnekap en uv filter.
    En gisteren bij Art & Craft ook de 100 mm f/2.8 Macro besteld.
    veel fotoplezier met je aankopen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Goede starters lens voor canon

      ja de macrolens wou ik zeker voor mijn reptielen te fotograferen. en de kitlens was erbij en de 50mm leek me een toffe lens.

      De 70-300 was niet geplant, maar was gunstig geprijsd dat ik die niet kon laten liggen.

      En ja kost allemaal geld, maar kan je gerust stellen ik heb het allemaal netjes cash kunnen betalen.
      drugstore-onlinecatalog.com

      Comment


      • #18
        Re: Goede starters lens voor canon

        Haja, veel plezier ermee.

        De 550D is een toestel dat je niet rap beu zal geraken.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: Goede starters lens voor canon

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Haja, veel plezier ermee.

          De 550D is een toestel dat je niet rap beu zal geraken.
          De 600D bedoel je? Nuja, is hetzelfde toestel maar met draaibaar schermpje?

          @Topo: Veel plezier ermee! Van de ene dag op de andere heb jij meer materiaal dan ik op 5 maand
          Misschien niet vergeten een rugzak ofzo, statief etc..

          Grts
          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

          Comment


          • #20
            Re: Goede starters lens voor canon

            rugzak heb ik ook al en is zonder dat het de bedoeling is al een beetje krap geworden.
            Een statief had ik al van mijn bridge toestel, nu moet nog blijken of dat stevig genoeg is.
            drugstore-onlinecatalog.com

            Comment


            • #21
              Re: Goede starters lens voor canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              50mm leuk objectief, maar ook deze is niet zalig makend. Je moet deze al snel afstoppen tot f/2.8. Vooral als je net start lijkt het mij verstandig lekker met een basis kit te starten of dit nu Canon of Nikon is. Op moment dat je de basis onder de knie hebt kun je gaan kijken wat je nu echt mist.

              Ik miste bijvoorbeeld na twee maanden meer tele. Heb toen dan ook de 55-250IS gekocht. En nooit spijt van gehad. Dit tot tegenstelling tot de 50mm "moet je doen joh" nou ding lag alleen in de kast. Ik had meer dan genoeg plezier aan de kitlens.
              Sinds ik m'n EF 50mm F/1.8 II heb, heb ik de kitlens (EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS) niet meer aangeraakt. Niet dat deze lens zo 'godlike' is, maar bij een gelijk diafragma is deze veel scherper en als scherpte niet zo belangrijk is, is er nog altijd de enorme lichtsterkte t.o.v. de kitlens. Had ik destijds geweten wat ik nu weet, dan had ik een losse body + EF 50mm F/1.8 II gekocht i.p.v. body + kitlens. Enige pluspunten van de kitlens voor mij zijn de lichte wide angle op een cropped sensor camera en IS. De kitlens blinkt gewoon nergens in uit. Hij is niet snel/lichtsterk, hij is niet (echt) scherp, hij focust niet extreem snel... Pure middelmaat, geen echte sterke punten als je het mij vraagt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
              De 600D bedoel je? Nuja, is hetzelfde toestel maar met draaibaar schermpje?

              @Topo: Veel plezier ermee! Van de ene dag op de andere heb jij meer materiaal dan ik op 5 maand
              Misschien niet vergeten een rugzak ofzo, statief etc..

              Grts
              Er zijn meer verschillen dan enkel het draaibaar schermpje. Zo is o.a. de image quality van de 550D (zowel RAW als JPEG) iets beter dan die van de 600D. Zie deze pagina (beneden "Compare to ..." aanzetten en de 600D toevoegen aan de vergelijking). Al kan dit wel 'sample afhankelijk' zijn.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #22
                Re: Goede starters lens voor canon

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Sinds ik m'n EF 50mm F/1.8 II heb, heb ik de kitlens (EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS) niet meer aangeraakt. Niet dat deze lens zo 'godlike' is, maar bij een gelijk diafragma is deze veel scherper en als scherpte niet zo belangrijk is, is er nog altijd de enorme lichtsterkte t.o.v. de kitlens. Had ik destijds geweten wat ik nu weet, dan had ik een losse body + EF 50mm F/1.8 II gekocht i.p.v. body + kitlens. Enige pluspunten van de kitlens voor mij zijn de lichte wide angle op een cropped sensor camera en IS. De kitlens blinkt gewoon nergens in uit. Hij is niet snel/lichtsterk, hij is niet (echt) scherp, hij focust niet extreem snel... Pure middelmaat, geen echte sterke punten als je het mij vraagt.



                Er zijn meer verschillen dan enkel het draaibaar schermpje. Zo is o.a. de image quality van de 550D (zowel RAW als JPEG) iets beter dan die van de 600D. Zie deze pagina (beneden "Compare to ..." aanzetten en de 600D toevoegen aan de vergelijking). Al kan dit wel 'sample afhankelijk' zijn.
                Wat die kitlens betreft.. Het is geen L glas, het heeft geen USM enzo.. maar qua prijs/kwaliteit is deze kitlens wel top...
                De meesten die beginnen met fotografie kopen modellen als 1100D, 550D, 600D en misschien 60D zelfs. Deze moeten nog alles leren en daar helpt de kitlens een hoop mee. Ga je upgraden naar de 5D koop je zoiezo geen 18-55 kitlens daarbij.. Met de kitlens maak je al behoorlijk goede foto's en is perfect om mee te beginnen. Natuurlijk gaat de 17-55 Canon beter presteren maar kost ook een flinke duit.
                Edit: Was ik nog vergeten erbij te zetten. De kitlens is goed voor elke beginner. Ik heb er ook druppeltjes mee getrokken, waarmee ik toch ook mooie resultaten heb gehaald: http://forum.belgiumdigital.com/f66/...es-384778.html
                De eerste foto bedoel ik hiermee, de 2de is niet goed.
                De kitlens heeft een kortste scherpstelafstand van 25 cm, wat vrij kort is, en zo kan je close-up leren kennen.
                Ik geef je gelijk dat deze niet uitblinkt t.o.v de 50mm op f2.8 maar het blijft een mooie lens om mee te beginnen.

                Die 50mm die jouw kitlens heeft vervangen, is helemaal niet scherp op 1.8.. ik heb ze ook in mijn tas steken en heb al eens getest. Wil je zeer scherpe beelden ermee, moet je toch al naar f2.8 gaan. Wat natuurlijk nog altijd in voordeel is t.o.v de kitlens.

                Wat het verschil tussen de 550D en 600D betreft, wist niet dat er meer verschillen waren. Ben ik blij dat ik voor de 550D ben gegaan

                Grts
                Last edited by Nixonn; 4 januari 2012, 12:51.
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                Comment


                • #23
                  Re: Goede starters lens voor canon

                  De kitlens met IS komt nog niet eens zo slecht uit de testen. Als je deze vergelijkt met objectieven in deze prijs klasse. Tja als je beter wilt dan kom je gelijk in de hogere klasse uit met prijskaartjes.

                  De 50 f/1.8 is een leuk objectief, maar zeker niet haarscherp op f/1.8, deze zul je al snel twee stops moeten knijpen.

                  De kitlens IS is nog niet zo slecht en namijn persoonlijke mening uitermate geschikt om de wereld van fotografie te ontdekken, maar ook om te ontdekken welke style van fotografie bij je past. Hier kun je dan weer de objectieven op afstemmen.

                  De beperking is negen van de tien keer de fotograaf en niet de apparatuur
                  Al geven wij snel de apparatuur de schuld Haha....

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goede starters lens voor canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    ...De kitlens IS is nog niet zo slecht en namijn persoonlijke mening uitermate geschikt om de wereld van fotografie te ontdekken, maar ook om te ontdekken welke style van fotografie bij je past. Hier kun je dan weer de objectieven op afstemmen.

                    De beperking is negen van de tien keer de fotograaf en niet de apparatuur
                    Al geven wij snel de apparatuur de schuld Haha....
                    Ben ik het volledig mee eens
                    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goede starters lens voor canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
                      Wat die kitlens betreft.. Het is geen L glas, het heeft geen USM enzo.. maar qua prijs/kwaliteit is deze kitlens wel top...
                      De meesten die beginnen met fotografie kopen modellen als 1100D, 550D, 600D en misschien 60D zelfs. Deze moeten nog alles leren en daar helpt de kitlens een hoop mee. Ga je upgraden naar de 5D koop je zoiezo geen 18-55 kitlens daarbij.. Met de kitlens maak je al behoorlijk goede foto's en is perfect om mee te beginnen. Natuurlijk gaat de 17-55 Canon beter presteren maar kost ook een flinke duit.
                      Edit: Was ik nog vergeten erbij te zetten. De kitlens is goed voor elke beginner. Ik heb er ook druppeltjes mee getrokken, waarmee ik toch ook mooie resultaten heb gehaald: http://forum.belgiumdigital.com/f66/...es-384778.html
                      De eerste foto bedoel ik hiermee, de 2de is niet goed.
                      De kitlens heeft een kortste scherpstelafstand van 25 cm, wat vrij kort is, en zo kan je close-up leren kennen.
                      Ik geef je gelijk dat deze niet uitblinkt t.o.v de 50mm op f2.8 maar het blijft een mooie lens om mee te beginnen.

                      Die 50mm die jouw kitlens heeft vervangen, is helemaal niet scherp op 1.8.. ik heb ze ook in mijn tas steken en heb al eens getest. Wil je zeer scherpe beelden ermee, moet je toch al naar f2.8 gaan. Wat natuurlijk nog altijd in voordeel is t.o.v de kitlens.

                      Wat het verschil tussen de 550D en 600D betreft, wist niet dat er meer verschillen waren. Ben ik blij dat ik voor de 550D ben gegaan

                      Grts
                      Ik weet dat de EF 50mm F/1.8 II op F/1.8 vrij soft is, maar wat ik bedoel is hetvolgende:

                      1) EF 50mm F/1.8 II op F/1.8 -> niet scherp, maar wel heel snel/lichtsterk (wel enigszins gehandicapt door de trage AF motor)
                      2) EF 50mm F/1.8 II op (bvb) F/4 of F/5.6 -> niet snel, maar wel (heel) scherp

                      Dit terwijl de kitlens op geen enkel diafragma heel scherp of heel snel/lichtsterk is. Vandaar dus mijn statement dat de kitlens een middelmatige lens is, hij blinkt namelijk nergens in uit (terwijl hij ook nergens rampzalig slecht in is).

                      Niet alleen heb je iets betere image quality met de 550D, daarbovenop heb je ook nog eens wat geld uitgespaard.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goede starters lens voor canon

                        Wat wij als wat (ervaren) hobbyisten vergeten wel eens hoe moeilijk het (soms) is om te starten met een hobby als fotografie.(en hebben alle keer die start moeten maken)
                        -wat is diafragma (wat doet het)
                        -wat is sluitertijd (wat doet het)
                        -wat is ISO (wat doet het)
                        -etc

                        Denk dat daarom het voor ieder die geheel nieuw is in fotografie het verstandig/wijs is om te starten met een kitlens. Op het moment dat je de basis van fotografie onder de knie hebt. Al veel makkelijker en gerichter een keuze kunt maken welk objectief het beste bij je past.

                        Tevens vergt het omgaan met een een prime ook wat extra vaardigheden. Het goed om kunnen gaan met de geringe scherpte diepte is in het begin vaak ook lastig/wenen.

                        Persoonlijk denk ik dat er niet voor niks door de meeste merken bij de instap Dslr's een kitlens met een bereik van +/- geleverd word.

                        Op deze site vinden startende, maar ook wat gevorderde handige informatie.


                        De overstap naar een spiegelreflexcamera wordt vaak gezet als je meer wilt leren over fotografie. Zoveel te leren, maar waar te beginnen?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goede starters lens voor canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                          Ik weet dat de EF 50mm F/1.8 II op F/1.8 vrij soft is, maar wat ik bedoel is hetvolgende:

                          1) EF 50mm F/1.8 II op F/1.8 -> niet scherp, maar wel heel snel/lichtsterk (wel enigszins gehandicapt door de trage AF motor)
                          2) EF 50mm F/1.8 II op (bvb) F/4 of F/5.6 -> niet snel, maar wel (heel) scherp

                          Dit terwijl de kitlens op geen enkel diafragma heel scherp of heel snel/lichtsterk is. Vandaar dus mijn statement dat de kitlens een middelmatige lens is, hij blinkt namelijk nergens in uit (terwijl hij ook nergens rampzalig slecht in is).

                          Niet alleen heb je iets betere image quality met de 550D, daarbovenop heb je ook nog eens wat geld uitgespaard.
                          De kitlens is gewoon bedoeld als instap objectief, waarmee je goed kunt leren en wat later weten wat soort objectief het best bij jou gaat passen.

                          Bij Cameranu.nl inderdaad toch 90 euro uitgespaard. Denk dat die 90 euro meerprijs mij toen van de 600D heeft weerhouden.

                          Nuja, ben enorm blij met de 550D

                          The 3-way battle, which camera is for you?[Playlist]: http://bit.ly/DSLRentry[Subscribe]: http://bit.ly/DRTVSub—————————Pricing Reference: http://bit.ly/Cano...


                          Grts
                          Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                          https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                          Comment


                          • #28
                            Ja bij digicamshop was de meerprijs 50 of 60 euro daarmee dat ik voor de 600d ben gegaan. Wist niet dat die op sommige gebieden minder was dan de 550d.


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            drugstore-onlinecatalog.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goede starters lens voor canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door topo Bekijk bericht
                              Ja bij digicamshop was de meerprijs 50 of 60 euro daarmee dat ik voor de 600d ben gegaan. Wist niet dat die op sommige gebieden minder was dan de 550d.


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Veel verschil zal het wel niet zijn hoor. Jij hebt wel het voordeel van dat schermpje
                              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goede starters lens voor canon

                                Deze video tutorials waren echte eye-openers voor mij (vooral de eerste 3):

                                1) Foundations Of Photography: Exposure
                                2) Foundations Of Photography: Lenses
                                3) Foundations Of Photography: Composition
                                4) Foundations Of Photography: Black & White
                                5) Photoshop CS5: Landscape Photography

                                Enkele voorbeeldfilmpjes zijn te zien op de website. De rest kan je online bekijken met een abonnement of op CD/DVD kopen.

                                Deze website is ook de moeite (wel in 't Engels).
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                                Comment

                                Working...
                                X