Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens solden !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon lens solden !

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Zwakke punten van de 15-85 zijn lichtsterkte en prijs.

Op de 18-135 na zijn het allemaal (in de soldenlijst) goede tot zeer goede lenzen.
    Niet de meest gezochte, veel fotografen hebben ze al (gehad), maar als dezelfde korting overal van de huidige prijzen gaat misschien een goede gelegenheid.
    Ik hou het voorlopig wel bij macro lens, mijn budget laat meer voorlopig niet toe
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

De 70-200 2.8 staat er niet bij
      Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
        Is de 15-85 eigenlijk een goede lens? Of zijn er betere alternatieven?

Efjes klein vraagje
        Heb ze, en ben er heel content van!
        Alléén....ze durft een beetje soft zijn langs de randen bij duister weer (dus groot diafragma).
        En...ik heb ze anderhalf jaar gelden gekocht bij Rubens voor 500€(bulk weliswaar, dus ik heb geen zo'n mooi glanzende doos gekregen met een foto op)

Comment

Heb net de 100mm Macro besteld.

Let wel op ben vandaag bij de fotospeciaalzaak hier in sint-truiden geweest en die wist mij te vertellen dat het normaal de L versie is die in promotie is en niet de gewone die bij Art&Craft te bestellen is.
          drugstore-onlinecatalog.com

Comment

Bij Grobet in Antwerpen weten ze van niets, blijkbaar een Nederlandse actie die waarschijnlijk doordat Artencraft in Nederland aankoopt naar België is gekomen.
            Morgen wordt Canon België op de rooster gelegd :-) hopelijk komt de actie ook naar de andere winkels!

Comment

Bij Cameranu.nl ook geen korting zie ik.
              Ook bij Digicamshop nog niets gezien, heb wel enkel naar die Canon 100mm macro gekeken, excuses voor als het wel zo is.
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Heb ze, en ben er heel content van!
                Alléén....ze durft een beetje soft zijn langs de randen bij duister weer (dus groot diafragma).
                En...ik heb ze anderhalf jaar gelden gekocht bij Rubens voor 500€(bulk weliswaar, dus ik heb geen zo'n mooi glanzende doos gekregen met een foto op)
                Wat bedoel je met soft ? en bij duister weer ?

En bij welk brandpuntafstand ? Welk diafragma ? Je bent niet erg duidelijk

Misschien verwar je soft met vignettering
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

damn, en voor kerstmis ne canon 50mm F1.8 gehad waar mijn ouders 75€ voor hebben betaald (en ik de rest)...
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Hey juppekes

En op de 100-400 geen korting
                    Bootjes

Comment

Helaas zit niks interessants tussen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Wat bedoel je met soft ? en bij duister weer ?

En bij welk brandpuntafstand ? Welk diafragma ? Je bent niet erg duidelijk

Misschien verwar je soft met vignettering
                        Als het wat duister weer is, en je wil het diafragma om één of andere reden toch zover mogelijk openzetten (bvb om toch mooie DOF te krijgen) dat ie dan niet naaldscherp is langs de randen. Dat is niet de regel hoor, maar ik heb het toch al ondervonden.
                        En dan vooral bij zoveel mogelijk groothoek, wat natuurlijk ook niet echt bijdraagt tot de scherpte langs de lensrand.
                        En...ik verwar soft al een tijdje niet meer met vignetting...

Comment

Als dit naar aanleiding van de intrede van nieuwe modellen is, dan vraag ik me wel af wat de 70-200 f4 IS daar staat te doen... ik heb die nu een jaar of twee en zie niet goed in hoe die nog verbeterd kan worden. Dat is nu eens een lens die ik nooit van zijn leven zal verkopen. Ik heb ook de 17-40 en kan me ook niet echt een verbetering voorstellen, tenzij ze er IS aan gaan toevoegen, alhoewel ik die op die lens zelf niet bepaald nodig heb.
                          Ik ben benieuwd...
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tahoe Bekijk bericht
                            Bij Grobet in Antwerpen weten ze van niets, blijkbaar een Nederlandse actie die waarschijnlijk doordat Artencraft in Nederland aankoopt naar België is gekomen.
                            Morgen wordt Canon België op de rooster gelegd :-) hopelijk komt de actie ook naar de andere winkels!
                            Hierbij kan ik bevestigen dat de aktie wel degelijk van Canon België komt, verlof tijdens de feestdagen heeft jammer genoeg voor een vrij gebrekkige communicatie met Canon gezorgd.

Artencraft heeft dus wel degelijk officieel verdeelde Canon lenzen

Comment

Wat betreft de Canon EF 100 mm USM Macro.
                              Wie die besteld heeft bij A&C met 100 euro korting heeft geluk.
                              Deze korting was naar het schijnt bedoeld voor de 100 mm met IS die natuurlijk stukken meer kost.
                              Is intussen wel gewijzigd op hun website.
                              Groetjes

Comment

hopelijk heb ik dan nog geluk. De 100mm macro is besteld geweest en de betaling is uitgevoerd op 3 januari via gewone internet bankieren overschrijving. Ben nog steeds aan het wachten op een bevestiging van hun dat ze mijn geld hebben ontvangen. Maar normaal moeten ze mij die lens verkopen aan de prijs waaraan ik ze besteld heb toch?
                                drugstore-onlinecatalog.com

Comment

Working...
                                X