Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cokin filterset

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cokin filterset

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
    Met de Lee-filterset en houder is ook werken met een groothoek mogelijk.
    Ja ik weet het, 1 ding houdt me tegen de prijs Lee is wat kwaliteit veel beter als cokin
    maar cokin heeft ook een groothoek houder.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Geloof me, iedere beetje van een landschapsfotograaf heeft één of meerder ND-filters in z'n tas zitten. En bij landschapsfotografie draait alles om dynamiek vastleggen.
      Het enige waar ik niet zo in geloof (omdat het zelden perfect inzetbaar is), dat is het ND-verloop filter.
      Een combinatie van een set goede ND-filters en een blendingstechniek is goud waard.
      Het is voor die dynamiek onmiddelijk vast te leggen dat ik zoiets wil aanschaffen.
      Nu ben ik bezig met verschillende blendingstechnieken te leren en te zien welke dat de meest geschikte is. In de week had ik me eens beziggehouden met digitaal ND-filters toe te passen maar dan merk je het nadeel van het digitale want dan leg je er maar een filter over. Als je ze van bij de opname onmiddelijk een ND kunt gebruiken dan worden de kleuren en dynamiek onmiddelijk opgenomen door de camera.
      Photography is a way to see the world in detail.
      Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
        Het is voor die dynamiek onmiddelijk vast te leggen dat ik zoiets wil aanschaffen.
        Nu ben ik bezig met verschillende blendingstechnieken te leren en te zien welke dat de meest geschikte is. In de week had ik me eens beziggehouden met digitaal ND-filters toe te passen maar dan merk je het nadeel van het digitale want dan leg je er maar een filter over. Als je ze van bij de opname onmiddelijk een ND kunt gebruiken dan worden de kleuren en dynamiek onmiddelijk opgenomen door de camera.
        Voila, zo is het!
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
        X