Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te dure herstelling?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: te dure herstelling?

    een lens laten herstellen is tegenwoordig pokkeduur
    dit geld voor elke merk lenzen, blijkbaar heeft men liever dat je een nieuwe lens koopt dan dat je die laat herstellen.
    de prijzen van de onderdelen daar profiteert men ook sterk van
    als je ziet wat die feitelijk maar kosten aan inkoop/groothandelsprijs en wat men ervoor vraagt als eindprijs
    hetzelfde met hun werkuren, die swingen ook de pan uit
    die hersteldiensten voor fotomateriaal "profiteren" ervan dat er weinig van zijn en dat ze erkend zijn door bepaalde merken

    Comment


    • #17
      Re: te dure herstelling?

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Heb je je materiaal niet verzekerd eigenlijk?
      Tegen diefstal wel, ja. De rest is een ander paar mouwen. da's meestal een % van de waarde zeker? Loopt na enkele jaren ook wel op hé.

      Moest ik een BTW-nummer hebben, en ik verdiende er geld mee, dan zou ik het wel doen (en gelijk als kosten inbrengen natuurlijk). voor particulier gebruik? Verzekering dekt de risico's + ze nemen een winstmarge. Ik dek dan liever die risico's zelf. Een huis, een nieuwe auto,... da's iets anders. Maar als ik mijn stereo, fototoestel, extra garantie op TV, laptop,... allemaal moet gaan afdekken met een klein %-je per jaar... heb ik elk jaar een mooi bedrag opzij om de eventuele schades te dekken. Dit is de eerste keer da'k een dergelijke kost heb in pakweg 10 jaar. Reken maar uit.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #18
        Re: te dure herstelling?

        Bij de val van een zoomlens kunnen er veel meer dingen stukgaan als bij een prime-lens.

        De reparatie van een zoomlens kost daarom beduidend meer dan de reparatie van een prime-lens.

        In het zoommechanisme hangen lenzen die bij een val flink doorelkaar worden gerammeld met een breuk of ontregeling van het mechanisme tot gevolg.

        De afregeling/calibratie vergt ook meer werk...dus duurder.

        De EF 24-70 f2.8 stond/staat bekend als een "moeilijke" lens maar eens je ze hebt laten calibreren was ze wel perfect.

        Nu, ...voor bijna de nieuwprijs zou ik me wel een nieuwe lens aanschaffen. Dan heb je 2jaar garantie en geen risico op niet ontdekte problemen door de val, ...of misschien toch stilletjes je verlanglijstje er eens bijnemen
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #19
          Re: te dure herstelling?

          we zijn bijna 3/1/2012... wie weet wat er wordt aangekondigd...
          Morgen beslis ik wat ik ga aanvangen.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #20
            Re: te dure herstelling?

            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            Tegen diefstal wel, ja. De rest is een ander paar mouwen. da's meestal een % van de waarde zeker? Loopt na enkele jaren ook wel op hé.

            Moest ik een BTW-nummer hebben, en ik verdiende er geld mee, dan zou ik het wel doen (en gelijk als kosten inbrengen natuurlijk). voor particulier gebruik? Verzekering dekt de risico's + ze nemen een winstmarge. Ik dek dan liever die risico's zelf. Een huis, een nieuwe auto,... da's iets anders. Maar als ik mijn stereo, fototoestel, extra garantie op TV, laptop,... allemaal moet gaan afdekken met een klein %-je per jaar... heb ik elk jaar een mooi bedrag opzij om de eventuele schades te dekken. Dit is de eerste keer da'k een dergelijke kost heb in pakweg 10 jaar. Reken maar uit.


            Je kan ze nog altijd "laten" pikken

            Comment


            • #21
              Re: te dure herstelling?

              Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              Je kan ze nog altijd "laten" pikken
              "Goe bezig zene" waarom denk je dat de verzekeringen zo duur zijn voor mensen die het wel goed menen denk je ?
              Juist om deze en andere domme uitspraken.
              Go with the flow

              Comment


              • #22
                Re: te dure herstelling?

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht

                Keuzes: laten herstellen, laten terugkeren (75 € kwijt) of achterlaten en 75 € terug krijgen.

                Suggesties?
                Laten terugkeren en op Ebay te koop zetten (wel als defect).
                Je zult verbaasd staan wat je er nog voor krijgt.
                Ik wil je er al 75 euro voor geven.

                Comment


                • #23
                  Re: te dure herstelling?

                  Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
                  Laten terugkeren en op Ebay te koop zetten (wel als defect).
                  Je zult verbaasd staan wat je er nog voor krijgt.
                  Ik wil je er al 75 euro voor geven.
                  Gelukkig heb ik met die "einde kerstvakantie" nog niet gebeld... ga ik nog eens een dagje over nadenken. En dan bel ik naar de fotozaak.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment

                  Working...
                  X