Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: raad nodig

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    TS, de verkoper, beide, wie weet? Het is nu eenmaal de gewoonte dat orakels niet eenduidig geïnterpreteerd kunnen worden.
    Ha, heb hem. Jij was in de glazenbolmodus :-)

TS heeft ondertussen dus geen dilemma meer, aangezien de 50mm in huis komt.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Welk objectief je gebruikt bij portret is ook beetje afhankelijk van jou manier van fotograferen.
      Zelf zelden tot nooit de 50mm gebruikt voor portret.
      Meestal pak ik de 17-55 of de 70-200 afhankelijk van de omstandigheden. Voorheen pakte ik de 24-105 nog wel eens voor portret, maar tegenwoordig zelden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Welk objectief je gebruikt bij portret is ook beetje afhankelijk van jou manier van fotograferen.
        Zelf zelden tot nooit de 50mm gebruikt voor portret.
        Meestal pak ik de 17-55 of de 70-200 afhankelijk van de omstandigheden. Voorheen pakte ik de 24-105 nog wel eens voor portret, maar tegenwoordig zelden.
        Is bij mij hetzelfde, alleen heb ik de 17-40 ipv de 17-55, maar de opzet is gelijkaardig. Bij mij over het algemeen de 17-40 als ik grotere groepen fotografeer of als ik weinig ruimte heb, en anders de 70-200.
        ______
        www.vue.photo

Comment

ondertussen heb ik de 18-200 in bezit van canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaz750 Bekijk bericht
            ondertussen heb ik de 18-200 in bezit van canon
            Dan had je hier geen raad hoeven te vragen. De kwaliteit van die lens komt niet in de buurt van alles wat we hierboven al aangeraden hebben. Als je daar dus tevreden over gaat zijn, dan was dat voor alle bovenstaande lenzen zéker het geval geweest.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Dan had je hier geen raad hoeven te vragen. De kwaliteit van die lens komt niet in de buurt van alles wat we hierboven al aangeraden hebben. Als je daar dus tevreden over gaat zijn, dan was dat voor alle bovenstaande lenzen zéker het geval geweest.
              waarom niet

de 18-200 IS is gewoon geleend van een vriend
              hij zij dat da ook een uitstekende lens was voor portret-model fotografie

Comment

De objectieven die geopperd zijn van een betere kwaliteit, maar ook van een andere prijs klasse. Ik ben de laatste die zal zeggen dat de 18-200 niet geschikt is voor portret, maar de 18-200 staat bekend dat deze niet de beste beeld kwaliteit heeft. Bij dit soort super zooms zul je moeten inboeten kwa kwaliteit, aarom zie je vaak dat men het bereik opsplits in twee a drie objectieven.
                Echter is van ieder de definitie die hij/zij toekent aan kwaliteit etc anders. Als voor jou de 18-200 voldoet, zou ik zeggen prima toch

Met je huidige set kun je ook al portreten doen. Je hebt een bereik van 18 t/m 300mm. Daar kun je al erg creatieve portreten mee maken. De 18-200 is nou niet echt beter wat je nu bezit. Enige voordeel je hoeft niet te wisselen (als je dat als voordeel ziet)

Comment

waarom niet....de 18-200 IS is gewoon geleend van een vriend hij zij dat da ook een uitstekende lens was voor portret-model fotografie
                  graag had ik een lens gehad waarbij ik me meer kan toeleggen op portret en model fotografie. ben nu in bezit van een kittenlens 24-55 is lens en een 75-300 lens
                  Je stelt een redelijk duidelijke vraag en daarop heb je een duidelijk antwoord gekregen.

Waarom niet de 18-200?
                  Als je eens lens wilt die een verbetering is ten opzichte van je huidig arsenaal en je wilt toeleggen op portret, dan voegt een 18-200 niet veel toe: geen ander bereik dat echt nuttig is voor portret en geen betere beeldkwaliteit / mogelijkheden voor het creëren van een mooie DOF; wat ik toch graag zou willen voor portret.

De enige goede reden om een 18-200 te kopen is dat je niet van lenzen wilt wisselen en een lens wilt hebben voor een heel scala aan vormen van fotografie. Of dat je heel graag portretten wil maken in de range 56-74 mm.
                  Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                  Canon powershot s120

Comment

Ben vandaag achter de 50mm 1.8 geweest
                    amai wat een verschil in scherpte en kleur
                    gaan daar veel plezier aan beleven

Comment

wenst iedereen de beste wensen toe in 2012 maar vooral een goede gezondheid
                      en veel fotoplezier deze avond

Comment

Working...
                      X