Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35 mm of 50 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 35 mm of 50 mm

    De 50mm vind ik een zeer goed stads/portretlensje. Ik heb de 50mm 1.4, en deze zit bijna altijd op de body, voor echte portretten gebruik ik i.d.d. ook de 70/20 2.8, maar door het formaat en gewicht neem de die niet zomaar mee op een uitstap..
    Ben ook aan het sparen voor een 17/55 of 24/70 2.8 sigma, om wat meer groothoek te hebben, maar de 50 mm houd ik sowieso.

    voorbeeldje van een snapshot tijdens een recente "sortie".


    Last edited by chef roger; 31 december 2011, 16:15.
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

    Comment


    • #17
      Re: 35 mm of 50 mm

      Ik heb mijn zinnen gezet op de af-s 35 F1.8g DX.

      Ik zit met een cropcamera (d5100) en ik heb dus begrepen dat dit een geschikte lens is voor deze camera. Blijkbaar een lens waar je nog veel mee kan doen.

      Ik zou willen een stilleven willen fotograferen met een duidelijke scherpte-diepte.De voorwerpen voor het concept zijn allemaal klein. Ben ik niet beter af met een goede macro? Ik ben bang voor de vertekening, want ik meen toch dat ik dicht bij het concept moet fotograferen. Indien ik moet croppen, dan hoop ik dat de crop scherp genoeg zal zijn.

      Ik weet dat alles ook afhangt van de belichting, dus ik ga vanalles uitproberen. Misschien ook high-key, low-key.

      Comment


      • #18
        Re: 35 mm of 50 mm

        Iemand enige idee?

        Comment


        • #19
          Re: 35 mm of 50 mm

          Waarom niet de 40mm f2.8 macro kopen? Dan heb je een interessante lens voor close-ups. Portretjes op f2.8 hebben ook nog altijd een mooie onscherpe achtergrond (en meer kans dat beide ogen scherp zijn hetgeen bij f1.8 wel eens tegen zou kunnen vallen).

          Ik heb mijn 50mm 1.8 destijds vervangen door een Sigma 50mm macro - waar ik al veel meer plezier van heb gehad omwille van de macro mogelijkheden.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #20
            Re: 35 mm of 50 mm

            Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
            Ik heb mijn zinnen gezet op de af-s 35 F1.8g DX.

            Ik zit met een cropcamera (d5100) en ik heb dus begrepen dat dit een geschikte lens is voor deze camera. Blijkbaar een lens waar je nog veel mee kan doen.

            Ik zou willen een stilleven willen fotograferen met een duidelijke scherpte-diepte.De voorwerpen voor het concept zijn allemaal klein. Ben ik niet beter af met een goede macro? Ik ben bang voor de vertekening, want ik meen toch dat ik dicht bij het concept moet fotograferen. Indien ik moet croppen, dan hoop ik dat de crop scherp genoeg zal zijn.

            Ik weet dat alles ook afhangt van de belichting, dus ik ga vanalles uitproberen. Misschien ook high-key, low-key.
            dat 35mm lensje vind ik een heel fijn lensje! maar 't is geen macro lens! Je kan er niet zo dicht mee komen als een macro lens, dus als je onderwerp klein is, dan zal die ook klein op de foto staan... en croppen... vermindert de resolutie!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: 35 mm of 50 mm

              bedankt voor je verhelderde antwoord!

              Comment

              Working...
              X