Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgraden canon 100-400 L is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: upgraden canon 100-400 L is

Oorspronkelijk geplaatst door bert schoemaker Bekijk bericht
    Toch jammer dat er geen lens is in de prijsklasse van +- 3000 euro die een aanzienlijke verbetering zou zijn voor mijn 100-400.
    Groet Bert
    en DIT...

Koop gewoon die nieuwe lens... je wil het zo graag

Alleen zal je met 3000€ niet ver komen om een 100-400 te upgraden (zegt al veel over de kwaliteit van deze lens)

Comment

Het is nog af te wachten of je met 3-4000 EUR uit te geven om het niemandsland over te steken plots betere fotos gaat maken.
      Je zal opnieuw op de beperkingen van de techniek botsen.
      Het is even prettig om daar nu mee te leren leven, bv door enkel natuurfotos te maken bij mooi weer .

Comment

Ik gebruik de 100-400 nu zo'n twee jaar, vooral voor vliegtuigen.
        Een prachtig ding dat wat licht nodig heeft om optimaal te presteren.
        En zoals al is gezegd: in duister weer ga je je ISO moeten opdrijven wil je je comfortabele sluitertijd behouden.
        Maar..., is dat niet zo voor alle lenzen?
        En...een vaste hand doet soms ook wonderen.
        Een trucje dat ik toepas om wat meer stabiliteit te hebben is het volgende:
        Ik monteer mijn mono-pod en ik schuif de bovenste tubus vervolgens een klein beetje uit (zo'n 20cm) waardoor het zwaartepunt van het geheel naar onder wordt verplaatst.
        Op die manier wordt de camera-lens combinatie dus wat "luier" in zijn bewegingen.
        In samenwerking met de IS wordt het geheel daardoor flink wat stabieler.
        Misschien kan een gewicht onderdaan de uitgeschoven tubus (bvb: een strook lood die je errond oprolt) het effect nog wat verbeteren, maar dat heb ik nog niet geprobeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ik gebruik de 100-400 nu zo'n twee jaar, vooral voor vliegtuigen.
          Een prachtig ding dat wat licht nodig heeft om optimaal te presteren.
          En zoals al is gezegd: in duister weer ga je je ISO moeten opdrijven wil je je comfortabele sluitertijd behouden.
          Maar..., is dat niet zo voor alle lenzen?
          Ja dat is zo, vind ik ook. Je werkt eigenlijk constant rond de grens van net wel of net niet genoeg licht, welk objectief je ook gebruikt. En als gedreven fotograaf vind je daar dan oplossingen voor, zo werkt dat.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Working...
          X