Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens, Canon 550D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macro lens, Canon 550D

Andere bevindingen van zowel de Sigma 150mm F/2.8 non OS als de Canon 100mm f/2.8 Non L mogen zeker ook gezegd worden. Hoe meer meningen hoe beter

Groetjes,

Joren
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
      Andere bevindingen van zowel de Sigma 150mm F/2.8 non OS als de Canon 100mm f/2.8 Non L mogen zeker ook gezegd worden. Hoe meer meningen hoe beter

Groetjes,

Joren
      Ik heb hem zelf nooit gehad, maar ik heb altijd gehoord dat de 100mm van Canon een hele goeie is, en dat hij daarnaast ook als portretlens heel goed werk levert. Relatief trage focus, maar voor portretten is dat niet van levensbelang. Je kan het hele beeld dan vullen met alleen maar het gezicht of maar een deel ervan. Dat geeft heel wat creatieve mogelijkheden.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Ik heb hem zelf nooit gehad, maar ik heb altijd gehoord dat de 100mm van Canon een hele goeie is, en dat hij daarnaast ook als portretlens heel goed werk levert. Relatief trage focus, maar voor portretten is dat niet van levensbelang. Je kan het hele beeld dan vullen met alleen maar het gezicht of maar een deel ervan. Dat geeft heel wat creatieve mogelijkheden.
        Nu doe jij mij twijfelen
        Ik heb wel de Canon EF 50mm F/1.8 als portret/standaard lens, weet wel dat deze wat vervorming kan geven maar ik gebruik hem niet veel en doe amper portret.
        Met de Sigma 150mm kan ik toch ook portret doen? buitenshuis dan waarschijnlijk want binnenshuis zal ik niet genoeg plaats hebben voor dit bereik.

Ik wacht ook nog op meerdere bevindingen

Groetjes
        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.

Comment

pasfoto's neem ik altijd met de sigma 150, moet wel enkele stappen zoomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            pasfoto's neem ik altijd met de sigma 150, moet wel enkele stappen zoomen.
            Perfect
            Ik leun nog altijd meer naar de Sigma 150

Meningen, bevindingen, reacties steeds welkom

Comment

Meningen, bevindingen, reacties steeds welkom
              Zoals ik al zei

Extra vraagje: Als ik de Sigma 150mm macro ga bezichtigen en testen, waar let ik VOORAL op?

Alvast bedankt

Comment

Ik volg deze topic al een geruime tijd omdat ik ook een macro lens ga kopen, voor zelfde 550d.
                Al veel reviews gelezen en zal toch de Canon 100mm 2.8 worden 'zonder' IS, omdat ik overal lees dat macrofotografie zowiezo met statief moet gebeuren...dus IS voor al dat geld meer...

Jij al beslist Nixon?

Mvg,
                Facebook Silencior Landscapes
                500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door be__silencior Bekijk bericht
                  Ik volg deze topic al een geruime tijd omdat ik ook een macro lens ga kopen, voor zelfde 550d.
                  Al veel reviews gelezen en zal toch de Canon 100mm 2.8 worden 'zonder' IS, omdat ik overal lees dat macrofotografie zowiezo met statief moet gebeuren...dus IS voor al dat geld meer...

Jij al beslist Nixon?

Mvg,
                  Inderdaad de IS vind ik een beetje een onnodige extra. Oke als je er niet mee inzit van het dubbele uit te geven.. En natuurlijk dat rode randje krijg je erbij, maarja

Ik heb nog niet helemaal beslist. Ik ga eens vragen aan diegene in kwestie die me een Sigma 150 had aangeboden, of ik ze gewoon eens mag testen, zonder die dan ook meteen te kopen. Tenzij het me onmiddelijk bevalt natuurlijk.
                  Maar op ALLES letten gaat me waarschijnlijk niet lukken.
                  Ik heb er eergisteren een e-mail naar gestuurd maar geen antwoord gekregen
                  Ik laat hier zeker weten als ik hem getest heb, en/of gekocht

Grts

Comment

Even updaten:
                    Ik ga ofwel morgen, ofwel volgende week ofzo de lens testen, en misschien kopen.
                    Deze heeft een klein beetje last van frontfocus, ik ga zoiezo wel manueel scherpstellen, maar het objectief moet wel wat in orde zijn.
                    Heeft er 1 van jullie al eens een lens laten calibreren buiten garantieperiode ofzo? Dan zou ik graag willen weten wat de kosten daarvan zijn.
                    In ieder geval, ik ga de lens testen normaal en laat jullie een nieuwe update na.

Grts

Comment

Even updaten:
                      Ik ga ofwel morgen, ofwel volgende week ofzo de lens testen, en misschien kopen.
                      Deze heeft een klein beetje last van frontfocus, ik ga zoiezo wel manueel scherpstellen, maar het objectief moet wel wat in orde zijn.
                      Heeft er 1 van jullie al eens een lens laten calibreren buiten garantieperiode ofzo? Dan zou ik graag willen weten wat de kosten daarvan zijn.
                      In ieder geval, ik ga de lens testen normaal en laat jullie een nieuwe update na.

Grts
                      Grts

Comment

Ik heb hier al wat geleerd van geduld te hebben.. Ik heb het nu nog.. Maar als alles ineens snel gaat met de koop/test van dit objectief, ga ik hier te laat antwoord op krijgen. Ergens volgende week (normaal) zou ik de lens testen en als ze me aanstaat ook kopen... Maar ik wil hier antwoord op mijn vraag, zodat ik weet wat ik ervoor max ofzo zou mogen geven..
                        De Sigma 150mm heeft een klein beetje last van frontfocus, ik ga zoiezo wel manueel scherpstellen, maar het objectief moet wel wat in orde zijn.

Alvast bedankt.

Grts,

Joren

Comment

..
                          De Sigma 150mm heeft een klein beetje last van frontfocus ...
                          Joren
                          Waar haal je die bewering ?
                          Grote kans dat het meevalt.

Als je niet zeker bent kan je met de verkoper hierover een afspraak maken.

Een tweedehands Sigma lens op een tweedehands Canon body laten afstellen is geen optie.

Comment

Ik denk niet dat ik al AF gebruikt heb met die lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Waar haal je die bewering ?
                              Grote kans dat het meevalt.

Als je niet zeker bent kan je met de verkoper hierover een afspraak maken.

Een tweedehands Sigma lens op een tweedehands Canon body laten afstellen is geen optie.
                              Hij heeft dit zelf gezegd. Ik weet ook dat het heel goed mee kan vallen.. Ik heb de lens vandaag om te testen. Al dan niet betaal ik als het mij bevalt, dat zie ik straks wel.

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat ik al AF gebruikt heb met die lens.
                              Denk ook niet dat ik veel AF ga gebruiken, want zal hem voor 95% gebruiken voor macro

Comment

Never mind, hier stond iets fout
                                Last edited by ThierryM; 10 januari 2012, 16:36.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X