Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telegetwijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Telegetwijfel

    Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
    Die canon 70-200 mm f4.0, qua fotokwaliteit, is daar wel een alternatief? Iedereen zegt maar dat de kwaliteit niet te evenaren valt onder de andere merken... ?

    Zo jammer dat er maar geen solden zijn op de lenzen! da's een tegenvaller hoor
    70-200 serie is een mooie serie waar de 70-200 f/4 IS een super objectief. Die altijd gezien werd als de scherpste van de 70-200 serie. Hier is sinds de komst van de 70-200 II verandering in gekomen, maar nog steeds is de f/4 IS een super objectief.

    Als de 70-200 serie boven iemands budget is dan adviseer ik meestal al snel de Canon 55-250IS. Dit is in haar prijs klasse één van de beste zoal niet de beste optie.

    Comment


    • #32
      Re: Telegetwijfel

      de IS is net boven mijn budget, ttz ik vind het teveel voor wat ik als doel voor ogen heb .
      ik denk dat ik nog even ga doorsparen voor de 70-200mm f/4.0 zonder IS. De versie die nu te koop is, is toch die II, niet?

      Comment


      • #33
        Re: Telegetwijfel

        Je hebt de
        70-200 f/4
        70-200 f/4 IS
        70-200 f/2.8
        70-200 f/2.8 IS II

        en dan heb je nog de oudere 70-200 f/2.8 IS (die is nu vervangen voor de II versie)

        Als ik het zo goed heb ;-)

        Comment


        • #34
          Re: Telegetwijfel

          voor die lenzen die je opsomt, de prijzen van digicamshop:

          70-200 f/4 USM CPS: 519 euro
          70-200 f/4 IS: 1039 euro
          70-200 f/2.8: 1069 euro
          70-200 f/2.8 IS II: 1099 euro

          wel redelijke prijsverschillen he.. tussen de f/4 zonder en met IS zit al 500 euro verschil...

          Comment


          • #35
            Re: Telegetwijfel

            Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
            voor die lenzen die je opsomt, de prijzen van digicamshop:

            70-200 f/4 USM CPS: 519 euro
            70-200 f/4 IS: 1039 euro
            70-200 f/2.8: 1069 euro
            70-200 f/2.8 IS II: 1099 euro

            wel redelijke prijsverschillen he.. tussen de f/4 zonder en met IS zit al 500 euro verschil...
            momenteel staat die aan 1999€ beetje veel voor mijn portemonnee maar kwestie van correct te zijn
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #36
              Re: Telegetwijfel

              Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
              voor die lenzen die je opsomt, de prijzen van digicamshop:

              70-200 f/4 USM CPS: 519 euro
              70-200 f/4 IS: 1039 euro
              70-200 f/2.8: 1069 euro
              70-200 f/2.8 IS II: 1099 euro

              wel redelijke prijsverschillen he.. tussen de f/4 zonder en met IS zit al 500 euro verschil...
              Je gaf de versie II in een eerdere post aan in combinatie met de f/4 , vandaar dat ik de 70-200 serie heb opgeschreven. De versie II is het laatste model die een f.2.8 heeft en al gauw tegen de twee duizend euro kost.

              De 55-250IS is absoluut een alternatief als je graag een tele wenst met IS.

              Comment


              • #37
                Re: Telegetwijfel

                Sorry, idd 1999 euro .. iedereen is vlug gaan kijken om te bestellen zeker?
                Ja IS nodig of niet.. sommigen zeggen handig bij paarden(/honden/katten)fotografie, anderen zeggen heeeelemaal niet nodig. Tja, kan er moeilijk een poll over opendoen zeker?

                Comment


                • #38
                  Re: Telegetwijfel

                  Nope niet snel gaan kijken heb hem reeds in mijn bezit

                  Wel of geen IS heeft ook wel beetje te maken met persoonlijke voorkeur.
                  Zelf geniet IS mijn voorkeur op een tele als de 70-200, maak er met regelmaat dankbaar gebruik van.

                  Zijn als goed is al aardig wat topcis over te vinden hier op het forum over wel of geen IS ;-)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Telegetwijfel

                    ja ik weet het, maar zoals je zegt, da's persoonlijke voorkeur en dus geen eenduidig antwoord. Maar daar zit je dan als leek niet wetend of je IS zal nodig hebben in de toekomst of niet . Daarmee, zo'n poll zou wel handig zijn omdat je dan 'procentueel' kan kijken wat iedereen zegt

                    Comment


                    • #40
                      Re: Telegetwijfel

                      Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
                      ja ik weet het, maar zoals je zegt, da's persoonlijke voorkeur en dus geen eenduidig antwoord. Maar daar zit je dan als leek niet wetend of je IS zal nodig hebben in de toekomst of niet . Daarmee, zo'n poll zou wel handig zijn omdat je dan 'procentueel' kan kijken wat iedereen zegt
                      Zonder opgave van persoonlijke rede? Met IS kan je bij 1 of 2 stops langere sluitertijden enkel jouw eigen bibberbeweging op het toestel opvangen, maar niet die van het onderwerp of die van andere fotografen. Als je met te lange sluiterijden zit kan je ook een toestel kopen dat een stop beter is in de iso's, of aan yoga doen om een vaste hand te krijgen, of meer oefenen met je oud toestel.
                      Vanaf een bepaalde focuslengte is het moeilijk een goede lens te vinden zonder IS, maar je kan een IS altijd afzetten. Indien er geen IS opstaat kan je niet investeren in IS, en moet je je geld op een minder zekere manier beleggen voor als je dat met je pensioen nodig zal hebben,... Indien je het tot dan zonder IS wilt volhouden.
                      Indien je in de toekomst een lens zonder IS wilt vervangen door eentje met, kost dat natuurlijk meer geld dan de IS die je hebt, gewoon af te zetten, als dat nodig is.
                      Je kan natuurlijk ook zeggen: ik ga me met fotografie bezig houden, en koop dus geen koersfiets, want die is sowieso te duur. Maar in dat geval zou ik toch maar eens eerst 'procentueel' kijken wat iedereen zegt.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Telegetwijfel

                        Ik zou als je de mogelijkheid hebt eens na een winkel gaan en het zelf eens ervaren. En dan met beide schieten met diverse sluitertijden.

                        Zelf ook gedaan. Ik had me ook over laten halen voor de non IS en in de winkel de test gedaan en toch besloten om voor IS te gaan, omdat ik al vrij vlot zag dat IS voor mij toegevoegde waarde had. Kon langer uit de hand schieten dan de Non IS.

                        Scherpte van de IS versie is ook net weer stukje beter. De f/4 IS was altijd de scherpste van de 70-200 serie tot de komst van de 70-200 II.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Telegetwijfel

                          Uitgaande van je huidige materiaal, en dat het een eerste zoomlens is, zou ik voor Canon 55-250mm IS gaan.( Met crop gelijk aan 400mm).

                          Bij zo'n zoomlens zeker voor IS gaan imo

                          Bij Photozone krijgt die zelfs bij mechanische kwaliteit een betere waardering als de
                          70-300mm (http://www.photozone.de/canon-eos/41...5250_456is_50d).

                          Scherpte is zeer goed gezien de prijs

                          Voorbeeldje @ 250mm:



                          100% crop:

                          Comment


                          • #43
                            Re: Telegetwijfel

                            Eerlijk gezegd vind ik die 100% crop hierboven vrij noisy, zeker voor op ISO 100 genomen te zijn. Ligt dat aan de optische kwaliteit van de lens of aan de EOS 450D?
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #44
                              Re: Telegetwijfel

                              Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              Eerlijk gezegd vind ik die 100% crop hierboven vrij noisy, zeker voor op ISO 100 genomen te zijn. Ligt dat aan de optische kwaliteit van de lens of aan de EOS 450D?


                              Noise komt door de sensor wss Nu erg veel noise vind ik da ni maar soit
                              Mss iemand met een betere camera + 55-250mm die een sample kan geven?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Telegetwijfel

                                Oplossing gevonden: heb een tweedehands 70-200 mm F4.0 gevonden met IS aan mooie prijs met UV filter en zonnekap . Prijs lag een ietsie pietsie duurder dan de nieuwe 7-200mm F4 non IS en 3,5 jaar oud. Hoop een goede deal te hebben gemaakt..

                                Comment

                                Working...
                                X