Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Nee. De Sigma 1.4 30mm heeft een snellere AF en is m.i. aantrekkelijker. Tweedehands ook niet veel duurder dan een f2.0 35mm
    De Sigma heeft inderdaad een HSM AF, zelfde techniek als USM.
    Maar het is een "moeilijke" lens, door de kleine DOF wreekt zich de minste front- of backfocus.
    Als je geen body met AF microadjust hebt zou ik grondig testen alvorens te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Nee. De Sigma 1.4 30mm heeft een snellere AF en is m.i. aantrekkelijker. Tweedehands ook niet veel duurder dan een f2.0 35mm
      dat past niet op een 1D :'(

de USM van zo'n 50mm f1.4 is ook redelijk bedrieglijk, is maar een klein motortje en geen échte snelle ring USM.

Comment

Tuurlijk past ie op een 1D.

Comment

En het is ook niet bedoeld voor een 1D.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Ik beaam - heb palombian's sigma 30/1.4 eens op mijn 1D getest - heel snel last van vignetting (vanaf f/4) en dus eigenlijk zo goed als onbruikbaar...

Als MF voor jou haalbaar is en je het budget van een Canon 35/2 kan verdubbelen- kan je op zoek gaan naar een tweedehands Zeiss 35/2 ZE. Ik heb deze als goedkoper alternatief op de 35/1.4 van Canon aangeschaft en heb er nog geen spijt van gehad - prachtlens en verrassend praktisch in gebruik (met dank ook aan de focusbevestiging).
            Fotograaf uit winterslaap ;-)
            7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

Working...
            X