Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga naar Rome, en ik neem mee.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik ga naar Rome, en ik neem mee.....

Neem idd eerst de 24-70 mee en als je daar volledig mee kunt leven (dan heb ik het over gewicht + extra gewicht handbagage + volumineuzer op drukke bussen, metro enz.) heb je een heel fijne combi. Ik heb aanvankelijk ook steeds de 24- 70 meegenomen, maar mede door gewicht en op zoek naar minder volume neem ik nu enkel een 24mm en een 50 mm 1,4 mee. Deze laatste specifiek voor binnensituaties (musea, expo, gebouwen) en die maken toch 30% van mijn totale volume uit. Kiezen is zich zelf beperkingen opleggen en dat kan je ook enkel proefondervindelijk doen.

Comment

Neem alles mee, dan heb je een excuus voor het shoppen ;-)
      Voor city-trips neem ik mijn 17-70 en 70-200 mee. Mijn vrouw kiekt met de D40 met 18-105VR. Maar ik heb ook graag mijn 10-20 bij de hand, en de Velbon Ultra Maxi Mini, heerlijk ministatief voor bv interieur met weinig licht.

Veel plezier. En de groeten aan Benedictus !
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik had destijds een 17-85 mee, enige keer dat ik meer tele wou was voor de baby aapjes in de zoo.

serieuze crop:
        Last edited by Jer0en; 15 december 2011, 10:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
          ik heb in rome voor 95% de 17-55 gerbuikt, en dus zeer weinig de 70-200. voor een full frame zou ik dus voor de 20 en de 24-70 gaan zonder enige twijfel.
          Was mijn mening ook, ik zou niet twijfelen, ik praat ook uit ervaring daar
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Je maakt een goede keuze met die 50 en 20. Van de rest zou ik niet al te lang wakker
            liggen. Er is altijd wel iets wat je mist, of wat van pas zou kunnen komen, maar het
            moet ook nog een beetje leuk blijven.
            ik volg dit
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Voornaamste werd vergeten. Neem zeker iemand mee die je fototas/rugzak in de gaten houdt . Vooral rugzak, daar zitten ze zo in te graaien waar het druk is.....
              Ik spreek van ondervinding. Ooit met bus met zo'n 35 mensen Rome bezocht en ondanks het herhaaldelijk waarschuwen van de gids, toch vier mensen bestolen door gauwdieven...... Ik was gelukkig niet bij die vier. Velen lachten met uit omdat ik zo voorzichtig was en alles/iedereen wantrouwde, tot het noodlot dus toesloeg bij enkelen.
              Veel toegepaste truuk : op een terrasje wordt door enkelen geruzied en lawaai gemaakt, iedereen op het terras kijkt natuurlijk richting waar dit aan het gebeuren is en op dat ogenblik treden de handlangers van de ruziemakers in actie elders op het terras en verdwijnen met de buit. Na het 'opstootje' verlaten alle ruziemakers onmiddellijk het terrasje..... (deze truuk zal misschien minder van toepassing zijn in de wintermaanden )
              Een gewaarschuwd mens........
              Groetjes en toch prettige/veilige trip gewenst.

Comment

Mijn compacte, lichte set voor een city trip met DX camera:
                D7000 / Sigma 10-20mm (80%) / nikon 50mm/1.8 (20%)
                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Voornaamste werd vergeten. Neem zeker iemand mee die je fototas/rugzak in de gaten houdt . Vooral rugzak, daar zitten ze zo in te graaien waar het druk is.....
                  Ik spreek van ondervinding. Ooit met bus met zo'n 35 mensen Rome bezocht en ondanks het herhaaldelijk waarschuwen van de gids, toch vier mensen bestolen door gauwdieven...... Ik was gelukkig niet bij die vier. Velen lachten met uit omdat ik zo voorzichtig was en alles/iedereen wantrouwde, tot het noodlot dus toesloeg bij enkelen.
                  Veel toegepaste truuk : op een terrasje wordt door enkelen geruzied en lawaai gemaakt, iedereen op het terras kijkt natuurlijk richting waar dit aan het gebeuren is en op dat ogenblik treden de handlangers van de ruziemakers in actie elders op het terras en verdwijnen met de buit. Na het 'opstootje' verlaten alle ruziemakers onmiddellijk het terrasje..... (deze truuk zal misschien minder van toepassing zijn in de wintermaanden )
                  Een gewaarschuwd mens........
                  Groetjes en toch prettige/veilige trip gewenst.
                  Inderdaad, zeer goed opletten in Rome. Het krioelt er van de pick-pockets en andere oplichters: opletten voor zogezegde "steunbetuigingen" aan anti drugsacties.

Mijn A700 hebben ze onder mijn neus weg gepikt en ik had het niet gezien. Er circuleert ook een filmpje van iemand die de weg uitlegt en ondertussen draaien ze zijn lens af! Ben wel niet zeker of het in Rome was. In ieder geval, je spullen steeds aan je lijf houden. Ze ruiken toeristen van 1km afstand. En ontzettend opletten.

Voor de rest is het mijn lievelingsbestemming!
                  Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
                    Inderdaad, zeer goed opletten in Rome. Het krioelt er van de pick-pockets en andere oplichters: opletten voor zogezegde "steunbetuigingen" aan anti drugsacties.

Mijn A700 hebben ze onder mijn neus weg gepikt en ik had het niet gezien. Er circuleert ook een filmpje van iemand die de weg uitlegt en ondertussen draaien ze zijn lens af! Ben wel niet zeker of het in Rome was. In ieder geval, je spullen steeds aan je lijf houden. Ze ruiken toeristen van 1km afstand. En ontzettend opletten.

Voor de rest is het mijn lievelingsbestemming!
                    Nog vergeten: ik had er een 17-50 2,8 opstaan. Daarmee heb ik toch 80% van de foto's genomen. De rest met een 50 1,8 en een 70-400.(veel te zwaar maar allez).

Foto's kan ik niet laten zien: ze staken in de camera!
                    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                      Mijn Rome-beelden met 24-70 en 70-200

http://jalbum.net/nl/browse/user/album/6331/
                      Prachtige foto's !
                      Blijf een perfect huwelijk 24/70 & 70/200...
                      En, een droom, elk op een D700, om niet te moeten verwisselen....

Comment

Dank voor het compliment, Grupello.
                        Idd twee 5D 's en twee lenzen ... om het evenwicht te bewaren.
                        "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Working...
                        X