Goeiendag,
ben zopas geregistreerd op dit forum.
Ik heb een Pentax K-r en drie bijpassende lenzen:
-een kitlens (Pentax) van 18-55mm, diafragma onbekend
-een (oude; jaren '90?) standaardlens (Pentax) van 35-80, diafragma 4-22
-een (ook oude) telelens (Tamron) van 80-210 mm; 1:4.5-5.6 ; diafragma 4.5-32
Ik trek voornamelijk landschappen terwijl ik op reis ben, dus soms nogal een geklungel met de lenzen. Slechts één van de drie is trouwens gemaakt voor digitale toestellen. De andere twee werken doenbaar, maar niet altijd. Ik zit trouwens met een krap budget. Dus is alle hulp welkom.
De Lenzen
Ik heb enkele mogelijkheden bedacht:
1) Alle lenzen vervangen voor één lens (van 18-200mm)
2)Slechts de oudere lenzen vervangen voor één (50-200mm)
3) de kitlens vervangen voor eentje van 18-80mm
andere voorstellen? Zeg het mij a.u.b.
Het merk
Pentax heeft, op zijn naam, maar weinig lenzen. Er is Tamron, maar ook hier passen niet alle types erop. Als iemand nog een ander merk kent, zeg het mij gerust. Maar wat ik ook wil weten is: Hoe merk ik of de Tamron-lens past?
Budget
Als student zit ik met een budget. Ik wil zeker niet hoger gaan dan 500 euro. kwaliteitslenzen zijn misschien veel duurder, maar ik kan het me echt niet veroorloven.
Please comment.
ben zopas geregistreerd op dit forum.
Ik heb een Pentax K-r en drie bijpassende lenzen:
-een kitlens (Pentax) van 18-55mm, diafragma onbekend
-een (oude; jaren '90?) standaardlens (Pentax) van 35-80, diafragma 4-22
-een (ook oude) telelens (Tamron) van 80-210 mm; 1:4.5-5.6 ; diafragma 4.5-32
Ik trek voornamelijk landschappen terwijl ik op reis ben, dus soms nogal een geklungel met de lenzen. Slechts één van de drie is trouwens gemaakt voor digitale toestellen. De andere twee werken doenbaar, maar niet altijd. Ik zit trouwens met een krap budget. Dus is alle hulp welkom.
De Lenzen
Ik heb enkele mogelijkheden bedacht:
1) Alle lenzen vervangen voor één lens (van 18-200mm)
2)Slechts de oudere lenzen vervangen voor één (50-200mm)
3) de kitlens vervangen voor eentje van 18-80mm
andere voorstellen? Zeg het mij a.u.b.
Het merk
Pentax heeft, op zijn naam, maar weinig lenzen. Er is Tamron, maar ook hier passen niet alle types erop. Als iemand nog een ander merk kent, zeg het mij gerust. Maar wat ik ook wil weten is: Hoe merk ik of de Tamron-lens past?
Budget
Als student zit ik met een budget. Ik wil zeker niet hoger gaan dan 500 euro. kwaliteitslenzen zijn misschien veel duurder, maar ik kan het me echt niet veroorloven.
Please comment.
Comment