Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen upgrade/wissel? – 2-ledig

niemand weet
    Ik was de beste schutter bij de 1stse jagers te tpaard, en dat kwam volgens mij omdat ik geen cola (suiker) dronk, geen koffie, en twee maal per dag mijn yoga deed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
      Misschien kan iemand mij terloops zeggen tot welke iso-waarde ik zou mogen gaan (50D) alvorens dit kwaliteitsverlies oplevert?
      Dat kun jezelf het best, gewoon op elke iso een goed belichte foto maken en dan vaststellen wat je acceptabel vindt. Niet overdag doen, maar met een lichtsituatie, die die iso nodig heeft.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza
        Ik was de beste schutter bij de 1stse jagers te tpaard, en dat kwam volgens mij omdat ik geen cola (suiker) dronk, geen koffie, en twee maal per dag mijn yoga deed.
        Boogschieten te paard? Chique. 2 vrienden van mij hebben aan de wereldkampioenschappen meegedaan. En niet echt onverdienstelijk dacht ik, al zou ik er de uitslag nog eens moeten op na kijken. Nu, als je al màg meedoen is het eigenlijk al vrij verdienstelijk dacht ik zo.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Boogschieten te paard?
          1JP zijn nu de hersenen van de para's, maar toen hadden we ook al geen paard meer. Ik schoot met een Vigneron met kromme loop. Net zoals bij een lens hield je rekening met de afwijking van het ideaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            1JP zijn nu de hersenen van de para's, maar toen hadden we ook al geen paard meer. Ik schoot met een Vigneron met kromme loop. Net zoals bij een lens hield je rekening met de afwijking van het ideaal.
            Bij het 2jp en 2A hadden ze ook van die Vigneron's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Bij het 2jp en 2A hadden ze ook van die Vigneron's.
              OK, maar na 1 schot moeten zij al doorhebben hoe krom de loop is, want je krijgt niet zoveel shots als met die 50D. Op 50 meter is dat echter maar tien centimeter. De gewoonlijk bijkomende halve meter is onkunde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                +1 voor kennis!!!!

hoe hoog zat je in iso??
                Tussen de 1250 en 2000... Dus was ik toch niet vergeten de iso op te krikken .
                als ik de 'mislukte' NU bekijk, blijken het dan nog deze te zijn die op 70mm - iso 1250 zijn genomen op 1/50 . Ik vermoed dat ik dus licht bewogen heb, gezien de persoon rechtstond en ik neer zat op dat moment.Ik moest de lens dus quasi onder een hoek van 45gr houden.Horizontaal en steunend op het tafeloppervlak is een stuk stabieler.
                Langs de andere kant heb er ik er een heb die op 189mm is genomen op 1/60 bij iso 2000 en deze is zelfs beter van kwaliteit.Licht begin van ruis merk ik wel , maar al bij al mag ik dus niet klagen omtrent de performance van de lens.Ik vind dus zelf al een deel van mijn antwoorden..Al is het natuurlijk werken tegen de limieten. Zou wel een stuk eenvoudiger zijn met een 2.8..
                Blijft nog mijn verbazing tov de prestatie van de fantastic plastic 50mm 1.8, die ik nog maar pas heb !
                Foto's met deze 1.8 (met flits) op 2.8 , zijn merkbaar scherper dan met de 17-40 volopen.Optisch vergelijkbaar met de 17-55 (op 50mm - 2.8) ? Of is dit een stap te ver?
                Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                  Foto's met deze 1.8 (met flits) op 2.8 , zijn merkbaar scherper dan met de 17-40 volopen.Optisch vergelijkbaar met de 17-55 (op 50mm - 2.8) ? Of is dit een stap te ver?
                  Het zou mij niet verwonderen mocht hij zelfs scherper zijn dan de 17-55. Het is echt wel een geweldig stukje plastic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht

Idem hier, maar niet bij 1JP.

Ken ook een duiker die traint op zo diep mogelijk gaan zonder bijkomende zuurstof. Ook hij laat zijn hartslag en zuurstofverbruik zowat op commando dalen door yoga.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                    X